BURMISTRZ MSZCZONOWA
Plac Piłsudskiego 1
96-320 MSZCZONÓW
tel. centrala (0-46) 858 28 20
sekretariat (0-46) 858 28 40
RG.1431.29.2021.BB
Mszczonów 09.11.2021 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail: sprawa-
41399©federowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
04.11.2021r. (data wpływu do Urzędu 05.11.2021 r.) w załączeniu przesyłam odpowiedzi na
zadane pytania ankietowe. Wybrane odpowiedzi zostały zaznaczone kolorem żółtym.
Z poważaniem
RZIIPMICSTEO
DŻUBNIWAKY £ RZ
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Na podstawie art. 13 ust. 1i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia
2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze
zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
1)
2)
3)
4)
5)
10)
Administratorem Państwa danych jest Gmina Mszczonów reprezentowana przez Burmistrza
Mszczonowa ((Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 96-320 Mszczonów, email:
urzad.miejski(© mszczonow.pl, tel: +48 46 858 28 40)N
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email:
inspektorQcbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udostepnienia informacji publicznej dot. Raportu o
stanie gminy
Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy z dn. 06.09.2001 roku o dostępie do informacji publicznej,
-oraz art. 6 ust.1 lit. a RODO ( na podstawie zgody) w przypadku danych podanych dobrowolnie.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres 5 pełnych lat kalendarzowych, licząc od 1
stycznia roku następnego po roku, w którym nastąpiło zakończenie sprawy (6 lat) na podstawie
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów
zakładowych. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie odpowiedniej zgody, do
momentu jej wycofania.
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać
profilowaniu.
Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący
Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
e) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza
przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie
brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3;
Państwa dane zostaną przekazane podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów
prawa.
Załącznik nr 1.
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o
którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b)
c)
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) . pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby- jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a)
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują mieszkańcy?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne-jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE
WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o
którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b)
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne-jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE
WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI j
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne- jakie?
h)
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat
treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH
ODPOWIEDZI
a) _ informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta (burmistrza,
prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez
samorząd,
f) wmieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci mieszkańcy,
którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka?