Wójt Gminy
Krościenko Wyżne
ul. Południowa 9, 38-422 Krościenko Wyżne, tel. 13 43 151 90, fax. 13 43 168 60
www.kroscienkowyzne.pl, e-mail: urzadQkroscienkowyzne.pl, REGON 370243782, NIP 684 18 43 622
Krościenko Wyżne, dnia 12 listopada 2021 r.
WSOA.VI.1431.51.2021
sprawa-41594©fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji _ publicznej
z dnia 4 listopada 2021 r. w przedmiocie opracowania raportu o stanie Gminy
Krościenko Wyżne za rok 2020 - Wójt Gminy Krościenko Wyżne poniżej udziela
odpowiedzi na pytania stanowiące treść wniosku.
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020
rok? PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących
raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie
gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie? - radni, poprzez uwagi złożone do protokołu podczas debaty
nad raportem za rok 2019.
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za
2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r.
oczekują mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH
ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
€) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
8) inne - jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących
raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie
gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne - wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
$) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można
zabrać głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji
Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez
samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub
wójta (burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale
nieprowadzonych przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
8) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos
także ci mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa
ust. 7 ustawy o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
€) inna odpowiedź - jaka? - Żaden mieszkaniec gminy nie zgłosił swojego udziału
w debacie nad raportem.
ZASTĘRCA WÓJTA
Ł,
mgr Łukasz Lorens
Załącznik:
1. Klauzula informacyjna RODO
2. Tabela
Otrzymują:
1) Adresat
2) A/a
Sprawę prowadzi: Kacper Sabik, tel. 13 43 151 90 wew. 23
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady LIE
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 5/46/NE
(ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Krościenko
Wyżne, (ul. Południowa 9, 38-422 Krościenko Wyżne), zwany dalej
Administratorem.
- Został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych. Z Inspektorem Ochrony Danych
można się skontaktować telefonicznie tel. 13 4315190 lub e-mail:
odoQkroscienkowyzne.pl
. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c w celu
realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku ze
złożonym wnioskiem o udostepnienie informacji publicznej na podstawie art. 2
ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 roku
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1429 z późn. zm.).
. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom
upoważnionym na podstawie odrębnych przepisów.
. Pani/Pana dane osobowe _ nie będą przekazywane do państwa
trzeciego/ organizacji międzynarodowej.
. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, zmiany oraz
usunięcia, zgodnie z obwiązującymi przepisami.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w czasie określonym przepisami
prawa, zgodnie z przepisami archiwalnymi tj. Rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
izakresu działania archiwów zakładowych, o ile przepisy szczegółowe nie
określają innego terminu przechowywania
-. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu
Ochrony Danych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych
Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie
danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
-. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.