Urząd Miasta i Gminy Szczucin
33-230 Szczucin, uł. Wolności 3
Ident. 000548904 NIP 871-10-20-805
wow » Szczucin dnia 10 listopada 2021 rok
OK.1431.17.2021
Sz. P. Katarzyna Batko-
Tołuć, Szymon Osowski.
Dotyczy: wniosku o udostepnienie informacji publicznej nr korespondencji 10054/21 z dnia 4 listopada
2021 (data wpływu 5 listopada 2021 roku) w zakresie:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy,
o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
9) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Odpowiedzi: a, b, c.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Odpowiedź: a.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują
mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
e) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.
Odpowiedzi: b, d, e.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie.
Odpowiedź: a, b.
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI.
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
9) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
Odpowiedź: b, d.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na
temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH
PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI.
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta (burmistrza,
prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcj onujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez
samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
8) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
Odpowiedź: a, d.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci
mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy
o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka?
Odpowiedź: a.
MISTRZ
Jan Sipior ;
Otrzymują:
1. adresat,
2. a/a
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych), zwanego dalej RODO - informuje się, że:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Szczucina ul. Wolności 3 33-230 Szczucin
Adres do korespondencji: Urząd Miasta i Gminy Szczucin (dalej UMiG) ul. Wolności 3 33-230 Szczucin
2. Inspektor Ochrony Danych
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony Pani/Pana
danych osobowych pod e-mailem: iodQumigszczucin.pl, lub pisemnie na adres: Inspektor Ochrony Danych,
Urząd Miasta i Gminy Szczucin, ul. Wolności 3 33-230 Szczucin
3. Cele przetwarzania danych i podstawy prawne przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe w następujących
celach:
* rozpatrzenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej lub o ponowne wykorzystywanie
informacji sektora publicznego,
*_ podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. ai c RODO, w związku z art. 10 ustawy z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz art. 5 ustawy z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym
wykorzystywaniu informacji sektora publicznego
4.Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania zgodnie z
właściwością, na podstawie przepisów obowiązującego prawa oraz podmiotom współpracującym na
podstawie umów z Urzędem Miasta i Gminy w zakresie utrzymania i serwisu systemów teleinformatycznych
wykorzystywanych do przetwarzania danych osobowych.
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji
międzynarodowej.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbędny do
realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o
archiwizacji. (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji
kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania
archiwów zakładowych), chyba, że co innego wynika z przepisów szczególnych.
7. W związku z przetwarzaniem przez UMIG w Szczucin, Pani/Pana danych osobowych,
przysługuje Pani/Panu prawo do (z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów
prawa):
* dostępu do treści danych (zgodnie z art. 15 RODO);
sprostowania danych (zgodnie z art. 16 RODO);
usunięcia danych (zgodnie z art. 17 RODO);
ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 RODO);
przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 RODO);
prawo do wniesienia sprzeciwu (zgodnie z art. 21 RODO);
cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
$ > > > b b
Wycofanie się ze zgody można złożyć w formie wniosku drogą pisemną na adres korespondencyjny
Administratora. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości przetwarzania danych innych
niż wynikające z przepisów prawa. Aby skorzystać z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się
bezpośrednio z lub naszym inspektorem ochrony danych.
8. W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez UMIG w Szczucinie Pani/Pana danych osobowych narusza
przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem rozpatrzenia wniosku realizowanego w trybie
ustawy o dostępie do informacji publicznej. Nie podanie danych osobowych będzie skutkowało
niemożliwością załatwienia sprawy. Podanie danych jak m.in. adres poczty elektronicznej, numer telefonu jest
dobrowolne.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w procesie zautomatyzowanego podejmowania decyzji
ani procesie profilowania.