URZĄD GMINY
DZIROWIEC
uł. Dworska 62
36-122 DZIKOWIEC
woj. podkarpackie
tel./fax 17 744 21 09, 17 22 74 508
NIP 814-12-58-696, RęGon 000548100
UG.1431.158.2021 Dzikowiec, 15.11.2021r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
e-mail: sprawa-41499Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Wójt Gminy Dzikowiec, w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
z dnia 04.11.2021 r. ( data wpływu do tutejszego urzędu 05.11.2021r.) na postawie art. 2 ust. I
ustawy z dnia z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2020 poz.
2176), udziela następującej informacji:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują mieszkańcy?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
£) inne - jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na
temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH
PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta (burmistrza,
prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez
samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
$g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci
mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy o
samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka? W debacie nad raportem o stanie gminy za 2020 r. mieszkańcy nie
uczestniczyli.
Otrzymują: 4 up SA.
Gerówefa Dębiak
1. Adresat. SEKRETARZ GMINY
2. ała.
INFORMACJA O ZASADACH PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Kto wykorzystuje dane: Wójt Gminy Dzikowiec.
Kontakt: 36-122 Dzikowiec, Dworska 62. Pytania, wnioski, kontakt z inspektorem ochrony danych: inspektor.odoG'eminadzikowiec.pl Cel
wykorzystania: udzielenie odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw.
z przepisami Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Przysługujące prawa: dostępu do treści swoich danych,
sprostowania, ograniczenia przetwarzania, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Uwaga: Realizacja praw
następuje na zasadach określonych w RODO i przepisach krajowych. Polityka prywatności: hitp://gminadzikowiec.pl/ oraz
http://gminadzikowiec.pl/16-bip.htmi, zakładka „RODO”