8
==
e,
z Urząd
Miasta i Gminy w Kunowie
27-415 Kunów, ul. Warszawska4$B
skrzynka e-PUAP: /4f2513kcff/skrytka. e-mail: urzad G)kunow.pl, www.kunow.pl tel. (041) 261-31-74, fax: (041) 261-31-94
Kunów, dnia 16 listopada 2021 r.
Znak: Or.1431.70.2021
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail:
sprawa-42107(Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Na podstawie art. 2 ust | ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września
2001 roku (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176 z późn. zm.), odpowiadając na Państwa wniosek z dnia
4 listopada 2021 roku poniżej przesyłam odpowiedzi na przedmiotowe pytania:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta)
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu.
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
4) inne osoby — pracownicy urzędu przygotowujący dokumenty służące opracowaniu raportu?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI*
a) dostępność wskaźników. danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują
mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI*
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
JM) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
8) inne - jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.
* Właściwe odpowiedzi zostały podkreślone.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI*
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczególowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie.
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI*
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
J) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
8) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać
głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE
WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI*
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta (burmistrza,
prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez
samorząd,
4) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci
mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy
o samorządzie gminnym)? *
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź — do debaty nie zgłosił się żaden mieszkaniec.
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a
Dokument sporządziła: Ivona Ziemba
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy w Kunowie, działający w imieniu Urzędu Miasta
i Gminy w Kunowie, z siedzibą przy ul. Warszawskiej 45B, 27-415 Kunów. Z administratorem można się skontaktować
w następny sposób: listownie na adres siedziby administratora, e-mailem: urząd(Qkunow.pl, telefonicznie: (041) 261-31-
74. wew. 44. W załączeniu klauzula informacyjna.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH W PROCESIE UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI PUBLICZNEJ
Zgodnie z art. 13 ust. I i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r.
Nr 119, str. | oraz z 2018 r. Nr 127, str. 2), zwanym dalej RODO, wskazuje się, że:
Administrator danych
Inspektor danych
osobowych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych jest Burmistrz Miasta
i Gminy w Kunowie, działający w imieniu Urzędu Miasta i Gminy w Kunowie,
__ ul. Warszawska 45B, 27-415 Kunów.
U administratora danych osobowych wyznaczony jest inspektor ochrony danych,
z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iodQQkunow.pl lub tel. 412613174.
Cel przetwarzania oraz
podstawa prawna
przetwarzania
Okres, przez który dane
będą przechowywane
Odbiorcy danych
Przekazanie danych
poza EOG
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. | lit. c RODO, tzn. przetwarzanie
jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego zgodnie z ustawą o dostępie do
informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. w celu udzielenia odpowiedzi na
wniosek o udzielenie informacji publicznej.
Dane osobowe będą przechowywane do chwili ustania celu ich przetwarzania
wskazanego w przepisach prawa (tj. $ 63 ust. I Instrukcji kancelaryjnej), a następnie
archiwizowane zgodnie z obowiązującymi
(w Jednolitym rzeczowym wykazie akt organów gminy i związków międzygminnych
oraz urzędów obsługujących te organy i związki oraz w Instrukcji archiwalnej).
Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom.
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej.
w tym zakresie przepisami
Prawa osoby, której dane
dotyczą
Informacja o
zautomatyzowanym
podejmowaniu decyzji,
_w tym o profilowaniu
Informacja
o dobrowolności podania
danych
prawa
Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych,
żądania ich sprostowania lub usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi dotyczącej
niezgodności przetwarzania przekazanych danych osobowych z ROD O do organu
nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym
profilowaniu.
Podanie danych osobowych wynika z przepisu prawa