URZĄD MIEJSKI W ŁAZISKACH GÓRNYCH
43-170 Łaziska Górne, Plac Ratuszowy 1
tel. (32) 32 48 000, fax (32) 32 48 006
Strona WWW: www.laziska.pl E-mail: umQlaziska.pl
Czynny podatnik VAT: Miasto Łaziska Górne
NIP 6351834018 Regon 276257601
Konto bankowe: 37 8454 1066 2004 0010 0117 0003
Łaziska Górne, dn. 16 listopada 2021 r.
OG.1431.69.2021
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-41849Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek z dnia 4 listopada 2021 r. (data rejestracji:
5 listopada 2021 r.) o udostępnienie informacji, proszę o przyjęcie poniższych
informacji będących w dyspozycji Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych:
(Wybrane odpowiedzi zaznaczono poprzez pogrubienie i podkreślenie)
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy
za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów
dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy
o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy
za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie? (raport był przygotowywany biorąc pod uwagę
specyfikę gminy, w oparciu o dostępne dane, statystyki i informacje,
a także uwzględniając informacje zawarte we Raportach o stanie Gminy
sporządzonych w latach poprzednich)
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r.
oczekują mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH
ODPOWIEDZI
Strona1z4
Strona 2 z 4
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - jakie? (Raport o stanie Gminy zawiera treści zgodnie z pkt 2
Art. 28aa. Ustawy o samorządzie gminnym, a także treści istotne z punktu
widzenia mieszkańca obejmująca wszystkie aspekty funkcjonowania
samorządu)
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020
rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów
dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy
o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie? (radni, poprzez tematykę złożonych interpelacji i zapytań
sugerowali obszary szczególnego zainteresowania mieszkańców, które to
zostały omówione w Raporcie o stanie Gminy)
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne – wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy
raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie
można zabrać głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie
Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez
samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
Strona 3 z 4
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę
lub wójta (burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy,
ale nieprowadzonych przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać
głos także ci mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów
(Art. 28 aa ust. 7 ustawy o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka?
W
załączeniu
(na
dalszych
stronach
niniejszego
dokumentu)
klauzula
informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w zakresie udostępniania
informacji publicznej.
z up. Burmistrza Miasta
Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Wojciech Dziduch
/podpisano elektronicznie/
Otrzymują:
1 x adresat sprawa-41849@fedrowanie.siecobywatelska.pl
1 x a/a OG
Strona 4 z 4
Klauzula informacyjna
o przetwarzaniu danych osobowych
w zakresie udostępniania informacji publicznej
W związku z realizacją wymogów określonych w art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym
związanych.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Łaziska Górne
z siedzibą w Łaziskach Górnych przy Placu Ratuszowym 1.
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, który nadzoruje prawidłowość
przetwarzania danych. Można się z nim skontaktować pisząc na adres siedziby
Administratora lub poprzez e-mail: iod@laziska.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z wykonaniem zadania
realizowanego w interesie publicznym lub w związku ze sprawowaniem władzy
publicznej (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) oraz w celu i zakresie niezbędnym
do wypełnienia określonego obowiązku prawnego wynikającego z przepisów prawa
ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) tj. w związku z następującymi
przepisami prawa:
ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
(w
sytuacji,
gdy
zaistnieje
konieczność
wydania
w
sprawie
decyzji
administracyjnej).
4. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane innym podmiotom wyłącznie na podstawie
odpowiednich przepisów prawa. Ponadto dane mogą być przetwarzane przez
podmioty zapewniające Administratorowi obsługę, z którymi Administrator zawarł
odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych lub na mocy innego
dozwolonego instrumentu prawnego czy w oparciu o inne umowy.
5. Pani/Pana
dane
nie
będą
przekazywane
do
państwa
trzeciego/organizacji
międzynarodowej.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany do realizacji
celów przetwarzania danych wskazanych w pkt 3 i zarchiwizowane w sposób
i terminie określonym w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia
2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania,
usunięcia
lub
ograniczenia
przetwarzania
oraz
wniesienia
sprzeciwu
wobec
przetwarzania, w przypadkach i na zasadach przewidzianych prawem.
8. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj.: Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczące narusza przepisy ogólnego
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych
osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. zgodnie z art. 77 rozporządzenia.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednak ich
niepodanie może uniemożliwić rozpatrzenie wniosku o udostępnienie informacji
publicznej.
10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,
w tym profilowaniu.