Urząd Miejski
w Toszku
ul. Bolesława Chrobrego 2
44-180 Toszek
tel.: (32) 237 80 00
fax: (32) 233 41 41
umtoszekQtoszek.pl
www.toszek.pl
www.bip.toszek.pl
NIP GMINY: 9691605695
REGON GMINY: 276257771
NIP URZĘDU: 9691124642
REGON URZĘDU: 000529002
Referat Organizacyjny
tel.: (32) 237 80 10
(32) 23780 16
(32) 237 80 17
(32) 237 80 23
(32) 237 80 27
(32) 237 8033
fax: (32) 233 41 41
orgQtoszek.pl
- Burmistrz Toszka
Toszek, dnia 16 listopada 2021 r.
ORG.1431.57.2021.5D
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Za pośrednictwem e-mail:
sprawa-41876Qfedrowanie.
siecobywatelska.pl
Odpowiedź na wniosek
o udostępnienie informacji publicznej
W odpowiedzi na Państwa wniosek, który wpłynął do tut. Urzędu w dniu
5 listopada br. za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) o udostępnienie
informacji publicznej, odpowiadając na jego poszczególne pytania,
uprzejmie informuję, że:
Ad. 1) odpowiedź: g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie;
Uzasadnienie:
Nie jest możliwe wskazanie osoby (lub osób), która miała (które miały)
największy wpływ na zawartość „Raportu o stanie Gminy Toszek za rok 2020”.
To, co powinien zawierać w/w dokument określa bezpośrednio ustawa ustrojowa.
Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm., dalej: „u.s.g.”) raport o stanie danej
jednostki samorządu terytorialnego jest sporządzany przez organ wykonawczy tej
jednostki, a następnie przekładany organowi stanowiącemu w terminie do dnia
31 maja każdego roku. Raport o stanie gminy jest stosunkowo nową instytucją
o charakterze informacyjnym, sprawozdawczym oraz _ społeczno-
partycypacyjnym, wprowadzoną w 2018 r. nowelizacją samorządowej ustawy
ustrojowej, obejmującą podsumowanie działalności organu wykonawczego
(w tym przypadku: burmistrza) w roku poprzednim, w tym w szczególności
sposób realizacji: polityk, programów i strategii uchwał rady, budżetu
obywatelskiego (vide: art. 28aa ust. 2 u.s.g.).
Tak więc raport o stanie Gminy Toszek za rok 2020 zawiera najważniejsze
informacje dotyczące mienia komunalnego i jego wykorzystania, realizacji
budżetu ze wskazaniem najważniejszych źródeł dochodów/ przychodów
i wykonanych wydatków /rozchodów w 2020 roku oraz funkcjonowania jednostki
samorządu terytorialnego w istotnych dla niej dziedzinach, z uwzględnieniem
realizowanych programów, polityk i strategii. Uzupełnieniem przedstawionych
w raporcie informacji mogą być comiesięczne sprawozdania z działalności
Burmistrza Toszka, stanowiące załączniki do protokołów z sesji Rady Miejskiej
w Toszku, które znajdują się znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej
Gminy Toszek. Na ostateczny kształt dokumentu mieli wpływ wszyscy
pracownicy Urzędu Miejskiego w Toszku oraz jednostek organizacyjnych
i pomocniczych gminy, bowiem dokument został opracowywany na podstawie
danych przekazywanych przez pracowników merytorycznie odpowiedzialnych
za daną sferę zadań publicznych / program /uchwałę, toszecki budżet obywatelski
itp.
1/2
Dokument ten przed podaniem do publicznej wiadomości był sprawdzany
przez kierowników poszczególnych referatów oraz kadrę kierowniczą
(kierownika jednostki, zastępcę burmistrza, skarbnika oraz sekretarza).
Dodatkowo był przedmiotem obrad Rady Miejskiej w Toszku na komisjach, czy
spotkaniach roboczych. Wszystkie uwagi zgłoszone przez te osoby zostały
uwzględnione.
Należy zaznaczyć, iż w Gminie Toszek nie została podjęta uchwała w sprawie
szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o której mowa
w art. 28aa ust. 3 u.s.g.;
Ad. 2) odpowiedź: d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie;
Uzasadnienie:
Jak wskazano powyżej wiele czynników wpłynęło na zawartość raportu o stanie
Gminy Toszek za rok 2020, w tym w szczególności:
— informacje (materiały) opracowane przez poszczególnych pracowników
tut. urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy;
— dostępne powszechnie informacje, dane i wskaźniki;
— treść raportu za rok 2019 i 2018;
— informacje i sugestie otrzymane od radnych oraz mieszkańców na komisjach,
sesjach, spotkaniach; .
Ad. 3) brak możliwości udzielenia odpowiedzi na pytanie
Uzasadnienie: ,
Jednostka samorządu terytorialnego nie jest w stanie zweryfikować i zaspokoić
wszystkich oczekiwań i potrzeb wszystkich mieszkańców. Opracowując raport
sugerowano się koniecznością uwzględnienia obligatoryjnych elementów,
wytycznych nałożonych przepisem art. 28aa ust. 2a u.s.g. Raport był (w dalszym
ciągu jest) publicznie dostępny, a informacja o możliwości wzięcia udziału
w debacie została upowszechniona we wszystkich dostępnych źródłach
masowego przekazu, jakimi dysponuje samorząd;
Ad. 4) odpowiedź b) radni aktywnie włączali się w dyskusje na temat raportu
w czasie debaty; |
Ad.5) odpowiedź h) urząd nie napotkał żadnych problemów;
Ad. 6) odpowiedzi:
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji
Publicznej;
b) informowano w gazecie wydawanej przez samorząd;
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub
wójta (burmistrza/prezydenta);
Ad. 7) odpowiedź c) inna odpowiedź - żaden mieszkaniec nie zgłosił się do
udziału w debacie nad raportem.
Otrzymują:
- Adresat;
- a/a.
2/2