SA.1431.96.2021 Mogilany dnia 17 listopada 2021 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
sprawa-41042Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 4 listopada 2021 r. przesłany do Urzędu
Gminy Mogilany za pomocą poczty elektronicznej w dniu 4 listopada 2021 r. dotyczący
udostępnienia informacji publicznej odpowiadam na zadane we wniosku pytania:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o
stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie? — treść dokumentów. zarządzenia, uchwały, umowy, dane
liczbowe pochodzące z dokumentów, statystyki, sprawozdania,
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują
mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - jakie? raport sporządzono w parciu o wytyczne ustawy ustrojowej,
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o
stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców, '
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać
głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE
WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta
(burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych
przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci
mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy o
samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka? — nie było takich zgłoszeń do debaty
Niniejsza informacja zostanie przekazana w sposób i na adres wskazany we wniosku.
Otrzymują:
1. Adresat
2. Aa
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z prowadzonym
postępowaniem w sprawie udostępnienia informacji publicznej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/67 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że
administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Pani/Pana
dane osobowe, jest Wójt Gminy Mogilany z siedzibą 32-031 Mogilany ul. Rynek 2, tel. 12
2701013, email: gmina(QQmogilany.pl.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez nas w związku z wszczętym na Pani/Pana
wniosek postępowaniem w sprawie udostępnienia informacji publicznej.
Informujemy, że:
1. Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich
sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
2. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb
której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat
— zgodnie z kategorią BE5, określoną w JRWA, po czym mogą ulec zniszczeniu lub
zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
3. Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych
4. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
5. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji wniosku o
udostępnienie informacji publicznej.
6. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
Dorota Marek adres — e-mail: odo.dmarek(Qonet.pl
32-031 Mogilany, ul. Rynek 2