Chorkówka, 18.11.2021 r.
Urząd Gminy Chorkówka
38-458 Chorkówka 175
WOSO.1431.56.2021
sprawa-41557@fedrowanie.siecobywatelska.pl
dot. udostępnienia informacji publicznej – wniosek z 4 listopada 2021 r.
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
z 4 listopada 2021 r., na podstawie art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176 z późn. zm.) informuję:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020
rok? PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących
raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za
2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r.
oczekują mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH
ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - jakie? Analiza protokołów z zebrań wiejskich
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących
raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne – wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można
zabrać głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez
samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta
(burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale
nieprowadzonych przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos
także ci mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa
ust. 7 ustawy o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka? Mieszkańcy nie zgłaszali chęci zabrania głosu w debacie.
Z poważaniem
Wioletta Klimek
Sekretarz Gminy Chorkówka
Otrzymują:
1. Adresat
2. UG/WOSO – aa.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dotyczących wniosków
o udostępnienie informacji publicznej
art.13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO)
1. Administratorem danych osobowych zawartych we wniosku o udostępnienie informacji
publicznej jest Gmina Chorkówka (zwana dalej: „Administratorem”) reprezentowana przez
Wójta. Kontakt do Administratora: Chorkówka 175, tel. (0-13) 4386930, e-mail:
wojt@chorkowka.pl. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych iod@chorkowka.pl, tel.
13 4386937.
2. Podstawa prawna przetwarzania danych to art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest
niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego
z realizacji przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na wniosek
o udostepnienie informacji publicznej.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do spełnienia powyższego celu
(przesłania odpowiedzi). W przypadku konieczności wydania decyzji administracyjnej podanie
danych jest obowiązkowe, w tym przypadku niepodanie danych osobowych we wniosku, będzie
skutkowało pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
5. Państwa dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do osiągnięcia celu oraz
przez okres wymagany kategoria archiwalną BE5 – 5 lat od zakończenia sprawy.
6. Dane mogą być przekazane następującym odbiorcą: operatorowi pocztowemu w przypadku
korespondencji oraz dostawcy zapewniającemu obsługę poczty elektronicznej z którym zawarto
umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. Intertele S.A. Al. Tadeusza Rejtana
10 35-310 Rzeszów.
7. Dane nie są przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje żądanie następujących
uprawnień: 1) prawo dostępu do danych osobowych; 2) prawo do żądania sprostowania danych
osobowych; 3) prawo do usunięcia danych osobowych - w przypadku gdy ustała podstawa do
ich przetwarzania, zgoda została wycofana, dane osobowe przetwarzane są niezgodnie
z prawem, dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku
wynikającego z przepisów prawa; 4) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych
osobowych - w przypadku, gdy: osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych
osobowych, przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą,
sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia, Administrator nie
potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do
ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń.
9. Przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
w Warszawie w przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych.
10. W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych
decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.