WÓJT
GMINY KAZIMIERZ BISKUPI
ul. Plac Wolności 1, 62-530 Kazimierz Biskupi
woj. wielkopolskie Kazimierz Biskupi, dn. 17.11.2021 r.
AO.1431.21.2021
Pan/Pani
Katarzyna Batko -Tołuć
Szymon Osowski
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail: sprawa-42265Q0
fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 4 listopada
2021 roku (data wpływu 05.11.2021 r.), Wójt Gminy Kazimierz Biskupi udziela następującej
informacji:
Pytanie nr 1: Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za
2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o
stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Odpowiedź: Pkt. a, b, c.
Pytanie nr 2: Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za
2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników. danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Odpowiedź: Pkt. a.
Pytanie nr 3: Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r.
oczekują mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH
ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.
Odpowiedź: Pkt. e.
Pytanie nr 4: Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o
stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
Odpowiedź: Pkt. b.
Pytanie nr 5: Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
Odpowiedź: Pkt. h.
Pytanie nr 6: Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie
można zabrać głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta
(burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych
przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
Odpowiedź: Pkt. a.
Pytanie nr 7: Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać
głos także ci mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7
ustawy o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie.
c) inna odpowiedź - jaka?
Odpowiedź: Pkt. b.
(390)
Otrzymują
1. Adresat na adres e-mail: sprawa-42265Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
2. AQaa.
Sprawę prowadzi: Iwona Mąka- Inspektor w Urzędzie Gminy w Kazimierzu Biskupim, ul. Plac Wolności 1,
62-530 Kazimierz Biskupi, bud. A pok. nr 7, tel. 63 244 77 24, adres e-mail: imakaQkazimierz-biskupi.pl.
Urząd Gminy pracuje: poniedziałek 7.30-17.00, wtorek-czwartek 7.30-15.30, piątek 7.30-14.00.