Prezydent Miasta Opola
ul. Rynek 1A
45-015 Opole
(OŚR-794)
OR-I.1431.42.2022 Opole, dnia 24.02.2022 r.
Pani Marta Jagusztyn
Fundacja Lasy i Obywatele
email: sprawa-45600GQinfo.lasyiobywatele.pl
Odpowiadając na wniosek z dnia 21.02.2022 r. o udzielenie informacji publicznej w zakresie
prowadzenia gospodarki leśnej na terenie gminy przez Lasy Państwowe, przedstawiam poniżej
odpowiedzi.
Pytanie 1. Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów
Urządzenia Lasu organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie
gminy?
Miasto Opole zgłaszało wniosek o możliwie jak największe udostępnienie terenów
leśnych w granicach administracyjnych Miasta Opola jak i ich obrzeży w formie turystycznej.
Tut. Organ nie jest w posiadaniu informacji czy wnioski zostały uwzględnione w dalszych
pracach nad tworzeniem operatu urządzeniowego.
Pytanie 2. Czy gmina/miasto utworzyła/o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach leśnych
zarządzanych przez Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie?
W 2009r. Rada Miasta Opola, uchwałą Nr LX/623/09 z dnia 15.12.2009r. ustanowiła użytek
ekologiczny o powierzchni 3,1530 ha pn. „Grudzicki Grąd”. Użytek ten jest w zarządzie PGL LP
Nadleśnictwo Opole. Inicjatorem powołania użytku było miasto Opole, poprzedzone zleceniem
wykonania inwentaryzacji przyrodniczej przedmiotowego terenu.
Pytanie 3. Czy gmina/miasto brała udział w procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest
(lasów o szczególnych walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship
Council?
Nie
Pytanie 4. Czy władze bądź przedstawiciele gminy/miasta w jakikolwiek inny sposób (czyli na przykład
poprzez apele, uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali wpłynąć na sposób
prowadzenia gospodarki leśnej w gminie przez Lasy Państwowe?
Nie
Otrzymują:
1. Adresat
2.ała
Osoba do kontaktu : Damian Duda, Plac Wolności 7-8, tel. 77 44 61 081