Gmina Świerklaniec
UI. Młyńska 3, 42-622 Świerklaniec
tel.: 32 284 74 00, e-mail: kancelaria Q©ugswierklaniec.pl
GK.1431.2.2022 Świerklaniec 03.03.2022 r.
Fundacja Lasy i Obywatele
adres: sprawa-46038Ginfo.lasyiobywatele.pl
W odpowiedzi na wniosek z dnia 21.02.2022 roku (data wpływu do Urzędu) dotyczący udostępnienia
informacji publicznej udzielam odpowiedzi na zadane pytania:
Pyt. nr1l
Czy przedstawiciele gminy/miasta zgłaszali wnioski podczas konsultacji społecznych Planów Urządzenia Lasu
organizowanych przez Lasy Państwowe dla nadleśnictw znajdujących się na terenie gminy?
Adl1
Nie.
Pyt. nr 2
Czy gmina/miasto utworzyła /o tak zwane małe formy ochrony przyrody na obszarach leśnych zarządzanych przez
Lasy Państwowe znajdujących się na jej terenie?
Ad 2
Nie.
Pyt. nr 3
Czy gmina/miasto brała udział w procesie wyznaczania stref High Conservation Value Forest ( lasów
o szczególnych walorach) w ramach systemu certyfikacji gospodarki leśnej Forest Stewardship Council?
Ad3
Nie.
Pyt. nr4
Czy władze bądź przedstawiciele gminy /miasta w jakikolwiek inny sposób ( czyli na przykład poprzez apele,
uchwały, wnioski, dialog, negocjacje) wpływali bądź próbowali wpłynąć na sposób prowadzenia gospodarki leśnej
w gminie przez Lasy Państwowe?
Adą
Nie. j
z up. Wójta Ghiny Świerklaniec
SEKRETARZ RY
(AA
Bartfara Małeja
,
Otrzymują:
1 x adresat,
1xa/a.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej w skrócie „RODO”, informuję że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Świerklaniec jest
Wójt Gminy Świerklaniec reprezentujący Gminę Świerklaniec z siedzibą w Świerklańcu, przy
ul. Młyńskiej 3, 42-622 Świerklaniec, adres e-mail: kancelariaQugswierklaniec.pl;
tel. (32) 284 74 00;
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować
w sprawach ochrony swoich danych osobowych w następujący sposób:
e naadres e-mail: iod.ugswierkianiecQ grupaformat.pl
« pisemnie na adres: 42-622 Świerklaniec, ul. Młyńska 3;
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia postępowania wnioskowego
o udostępnienie informacji publicznej;
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO — realizacja
obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych w związku z ustawą z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
5. W związku z przetwarzaniem danych w celu, o którym mowa w pkt 3, odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych mogą być:
* organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na
zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów
powszechnie obowiązującego prawa,
*_ podmioty przetwarzające, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na
podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych:
> REKORDSI Sp. zo.o. z siedzibą w Bielsku Białej (43-300) przy ul. Kasprowicza 5, której
powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego obiegu dokumentów
w Urzędzie Gminy Świerklaniec,
> RHENUS DATA Office Polska Sp. Z 0.0. z siedzibą w Nadarzynie (05-830) przy al. Katowickiej
66, której powierzono dane w związku ze świadczeniem usług bezpiecznego niszczenia
nośników danych,
> home.pl S.A. z siedzibą w Szczecinie (70-653) przy ul. Zbożowej 4, której powierzono dane
w związku ze świadczeniem usług poczty elektronicznej;
«* wniektórych przypadkach podmioty zewnętrzne świadczące usługi na zlecenie Gminy
Świerklaniec mogą występować w roli niezależnych administratorów jak np. kancelaria prawna,
6.
10.
11.
operator pocztowy — Poczta Polska S.A.
Podane przez Panią/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej;
Podane przez Panią/Pana dane będą przechowywane w okresie czasu niezbędnym do spełnienia
celu, dla którego zostały zebrane. Po spełnieniu celu mogą być przetwarzane w celach
archiwalnych, przez okres czasu wyznaczony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18
stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, zgodnie z Jednolitym
Rzeczowym Wykazem Akt, kategoria archiwalna BE5, tj. minimum 5 lat, następnie Archiwum
Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub
przekwalifikować na kategorię A i wtedy Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez 25 lat
od stycznia kolejnego roku po zakończeniu Pani/Pana sprawy, a następnie zostaną przekazane do
Archiwum Państwowego w Katowicach, gdzie będą przetwarzane wieczyście. Okres przetwarzania
może ulec zmianie ze względu na szczegółowe przepisy prawa;
Przysługuje Pani/Panu prawo:
« dostępu do treści swoich danych osobowych,
e sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
e ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres:
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących
narusza przepisy RODO;
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wydania ewentualnej decyzji
o odmowie udostępnienia informacji publicznej;
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania
decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.