9n.jpg
|
GAŃST
(2 O " Nadleśnictwo Lutowiska
„4b
Aó/
d) przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
e) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
Akapit pierwszy lit. f) nie ma zastosowania do przetwarzania, którego dokonują organy publiczne w ramach realizacji swoich zadań. [...]”
W analizowanym przypadku nie jest spełniona żadna z powyższych przesłanek zgodnego z prawem udostępnienia danych osobowych konsumentów. W szczególności należy wskazać, że przepis art. 5 ust. 2 zd. 1 UDIP wyłącza istnienie obowiązku prawnego udostępnienia danyci. osobowych konsumentów. Udostępnienie danych osobowych konsumentów podmiotowi trzeciemu zgodnie z wnioskiem stanowiłoby więc niezgodne z prawem przetwarzanie tych danych i w konsekwencji narażało PGL LP na sankcje przewidziane w przepisach RODO.
2.1.3.Zasady rangi konstytucyjnej
Dalej należy wskazać na normy rangi konstytucyjnej, które należało uwzględnić przy rozpatrywaniu sprawy. Otóż ochrona konsumentów przed działaniami zagrażającymi ich prywatności stanowi wartość konstytucyjną — wynikającą z art. 76 Konstytucji RP. Przepis ten stanowi: „Władze publiczne chronią konsumentów, użytkowników inajemców przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Zakres tej ochrony określa ustawa.”
Wśród przepisów rangi konstytucyjnej, które statuują ochronę prawa do prywatności wskazać należy również na przepisy art. 47 i51 Konstytucji RP, które stanowią:
Art. 47 Konstytucji RP: „Każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym."
Art. 51 Konstytucji RP: „1. Nikt nie może być obowiązany inaczej niż na podstawie ustawy do ujawniania informacji dotyczących jego osoby.
2. Władze publiczne nie mogą pozyskiwać, gromadzić i udostępniać innych informacji o obywatelach niż niezbędne w demokratycznym państwie prawnym."
W analizowanym przypadku ochronę prywatności konsumentów nabywających drewno na cele osobiste, należy uznać za dobro ważniejsze, aniżeli prawo dostępu do informacji publicznej i odmowa udostępnienia informacji w tym zakresie jest uzasadniona w świetle art. 61 ust. 3 Konstytucji RP oraz przepisów art. 47, 51 i 76 Konstytucji RP z uwzględnieniem zasady proporcjonalności wyrażonej w art. 31 ust. 3 Konstytucji RP.
2.1.4.Normy Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności
Ponadto, należy wskazać, że prawo do ochrony prywatności ma swoje umocowanie również w ratyfikowanych umowach międzynarodowych, które na mocy art. 90 Konstytucji RP są stosowane
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
9o.jpg
|
bezpośrednio. W szczególności wskazać należy na art. 8 Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności (dalej jako: „EKPC”), w którym gwarantuje się m. in. prawo do poszanowania życia prywatnego. Przepis ten stanowi:
„Art. 8. Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
1. Każdy ma prawo do poszanowania swojego życia prywatnego i rodzinnego, swojego mieszkania i
swojej korespondencji.
2. Niedopuszczalna jest ingerencja władzy publicznej w korzystanie z tego prawa, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez ustawę i koniecznych w demokratycznym społeczeństwie z uwagi na bezpieczeństwo państwowe, bezpieczeństwo publiczne lub dobrobyt gospodarczy kraju, ochronę porządku i zapobieganie przestępstwom, ochronę zdrowia i moralności lub ochronę praw i wolności innych osób."
Przywołane normy prawa międzynarodowego potwierdzają zasadność ochrony danych osobowych nabywców drewna będących konsumentami.
2.1.5.Normy prawa pierwotnego Unii Europejskiej
Poza przywołanymi powyżej przepisami RODO ochrona prywatności i ochrona danych osobowych jest gwarantowana w przepisach prawa pierwotnego Unii Europejskiej. Wskazać należy na przepis art. 16 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, który stanowi:
„Artykuł 16 (dawny artykuł 286 TWE) 1. Każda osoba ma prawo do ochrony danych osobowych jej dotyczących.
2. Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą, określają zasady dotyczące ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii oraz przez Państwa Członkowskie w wykonywaniu działań wchodzących w zakres zastosowania prawa Unii, a także zasady dotyczące swobodnego przepływu takich danych. Przestrzeganie tych zasad podlega kontroli niezależnych organów.
Zasady przyjęte na podstawie niniejszego artykułu pozostają bez uszczerbku dla zasad szczególnych przewidzianych w artykule 39 Traktatu o Unii Europejskiej.”
Materii ochrony życia prywatnego i ochrony danych osobowych dotyczą także przepisy art. 7 i8 Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej, które stanowią:
„Artykuł 7
Poszanowanie życia prywatnego i rodzinnego
Każdy ma prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego, domu i komunikowania się. Artykuł 8
Ochrona danych osobowych
1. Każdy ma prawo do ochrony danych osobowych, które go dotyczą.
2. Dane te muszą być przetwarzane rzetelnie w określonych celach i za zgodą osoby zainteresowanej lub na innej uzasadnionej podstawie przewidzianej ustawą. Każdy ma prawo dostępu do zebranych danych, które go dotyczą, i prawo do dokonania ich sprostowania.
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
9p.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
3. Przestrzeganie tych zasad podlega kontroli niezależnego organu." 2.1.6.Podsumowanie
Wobec powyższego, przepis art. 5 ust. 2 UDIP interpretowany w zgodzie z przywołanymi przepisami Konstytucji RP, przepisami prawa Unii Europejskiej i prawa międzynarodowego, powinien prowadzić do wniosku, że w przypadku osób fizycznych (konsumentów), którzy nabyli drewno w jednostce organizacyjnej PGL LP na cele osobiste, niezwiązane z działalnością gospodarczą ani zawodową, dane osobowe tych konsumentów nie powinny podlegać ujawnieniu.
2.2 Rozstrzygnięcie o odmowie udostępnienia danych nabywców drewna będących osobami fizycznymi, które nabyły drewno w związku z działalnością gospodarczą lub zawodową.
Nadleśniczy Nadleśnictwa Lutowiska wyraża ponadto zapatrywanie, że przepisy Rozporządzenia RODO odnoszą się również do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w tym także w formie spółek cywilnych. Takiej konstatacji nie sprzeciwia się nawet literalne brzmienie przepisu ar 50 ustawy z 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (Dz. U. 2018 r., poz. 647). Zgodnie z tym przepisem: „Do jawnych danych i informacji udostępnianych przez CEIDG nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 oraz z 2018 r. poz. 138), z wyjątkiem przepisów art. 14-19a i art. 21-22a oraz rozdziału 5 tej ustawy”. Ponieważ cytowany przepis odwołuje się do nieobowiązującej już krajowej ustawy o ochronie danych osobowych, zaś nie odwołuje się do obecnej ustawy z 25 maja 2018 r., należy uznać, że obecnie jest to przepis martwy. Ponadto Nadleśniczy Nadleśnictwa Lutowiska zwraca uwagę na motyw 14 Rozporządzenia RODO, w treści którego jest mowa o ochronie danych osobowych osób fizycznych. Powyższe przepisy stanowią podstawę odmowy udostępnienia informacji w postaci danych osobowych także i tych odbiorców drewna, którzy prowadzą działalność gospodarczą (nie są konsumentami). Z powyższych przyczyn informacja publiczna o odbiorcach drewna, nie zawiera wskazania odbiorców będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarcza.
2.3 Konieczność ochrony informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorcy zawartych w umowach sprzedaży drewna zawartych przez PGL LP z nabywcami drewna będącyn. przedsiębiorcami
Nadleśniczy opiera swoje rozstrzygnięcie w zakresie odmowy udostępnienia informacji zawartych w umowach sprzedaży drewna zawartych przez PGL LP z nabywcami drewna na podstawie dwóch przesłanek:
1) dane zawarte w treści umów sprzedaży drewna oraz załączników do umów informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorcy (przedsiębiorstwa), a więc ze względu na nie prawo do informacji publicznej może zgodnie z art. 5 ust. 2 UDIP podlegać ograniczeniu i konieczna byłaby weryfikacja i anonimizacja i skanowanie każdej z umów;
2) wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczy bardzo dużej liczby skanów umów sprzedaży drewna, które stanowią informację przetworzoną w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 UDIP, przy czym Wnioskodawca nie wykazał, że uzyskanie tej informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
9r.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
2.3.1
2.3.1 Informacje zawarte w umowach sprzedaży drewna zawartych przez PGL LP z nabywcami drewna będącymi przedsiębiorcami jako tajemnica przedsiębiorcy (przedsiębiorstwa)
Zgodnie zart. 5 ust. 2 UDIP: „prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach
powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa.”
Przepis art. Sust. 2 UDIP uzasadnia zatem odmowę udostępnienia Wnioskodawcy informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorcy (przedsiębiorstwa) zawartych w treści umów sprzedaży drewna zawartych przez PGL LP z nabywcami drewna będących przedsiębiorcami. Tajemnicę przedsiębiorcy (przedsiębiorstwa) PGL LP i każdorazowo kontrahenta PGL LP stanowią zawarte w treści umów sprzedaży drewna oraz załączników do umów informacje o:
1) - całkowitej ilości nabywanego drewna,
2) łącznej wartości netto nabywanego drewna, 3) . cenie średniej,
4) maksymalnej wysokości kary umownej,
5) oznaczeniach grup handlowo-gatunkowych, 6) oznaczeniach sortymentów,
7) . ilościach poszczególnych sortymentów,
8) . cenach jednostkowych netto.
.1 PGL LP jako przedsiębiorca
PGL LP jest przedsiębiorcą. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach („UL”) w ramach sprawowanego zarządu Lasy Państwowe prowadzą gospodarkę leśną oraz gospodarkę gruntami i innymi nieruchomościami oraz ruchomościami związanymi z gospodarką leśną, natomiast w świetle art. 6 ust. 1 pkt 1 UL gospodarką leśną jest działalność leśna w zakresie urządzania, ochrony i zagospodarowania lasu, utrzymania i powiększania zasobów i upraw leśnych, gospodarowania zwierzyną, pozyskiwania - z wyjątkiem skupu - drewna i innych produktów leśnych, a także sprzedaż tych produktów oraz realizacja pozaprodukcyjnych funkcji lasu. W świetle powyższego, w orzecznictwie trafnie formułowane jest stanowisko, że Skarb Państwa reprezentowany przez odpowiednie Nadleśnictwo Lasów Państwowych prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej i jest przedsiębiorcą? - obecnie art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. — Prawo przedsiębiorców. Potwierdził to również Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku wydanym w sprawie dotyczącej PGL LP z dnia 3 listopada 2015 r.*, stwierdzając, iż „w znaczeniu funkcjonalnym PGL LP jest przedsiębiorcą, który może i powinien chronić zarówno interesy swoje, jak i swoich kontrahentów, w tym również poprzez odmowę udzielenia informacji publicznej w oparciu o przepis art. 5 ust. 2 u.d.i.p.” WSA swoje stanowisko oparł
2 Postanowienie Sądu Najwyższego z dnia 10 lutego 2011 r., sygn. akt IV CSK 272/10, LEX nr 787048, OSNC-ZD 2011/3/58, Biul.SN 2011/4/10; Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 6 lipca 2011 r., sygn. akt I CSK 582/10, LEX nr 970063; Postanowienie Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu z dnia 23 kwietnia 2012 r., sygn. akt I ACz 709/12, LEX nr 1148378.
3 Sygn. akt II SA/Wa 1313/15; Legalis nr 1364595. Zob. także wyrok WSA z dnia 5 listopada 2008 r. sygn. akt III SK 5/08.
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
9s.jpg
|
= AŃSTY A |
sz 4 9
i Nadleśnictwo Lutowiska
ŚĆ 2 45
m.in. na wcześniejszym wyroku Sądu Najwyższego z dnia z dnia 5 listopada 2008 r., sygn. akt III SK 5/08.
Tajemnica przedsiębiorcy wskazana w art. 5 ust. 2 UDIP, z uwagi na którą prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu, dotyczy więc nie tylko tajemnicy kontrahentów PGL LP kupujących drewno, ale również samego PGL LP. Ani PGL LP, ani jego kontrahenci z tej ochrony nie zrezygnowali.
2.3.1.2 Tajemnica przedsiębiorcy (przedsiębiorstwa)
Zgodnie z orzecznictwem sądów administracyjnych „tajemnicę przedsiębiorcy wyprowadza się z tajemnicy przedsiębiorstwa. Stanowią ją informacje znane jedynie określonemu kręgowi osób i związane z prowadzoną przez przedsiębiorcę działalnością, wobec których podjął on wystarczające środki ochrony w celu zachowania ich poufności”. Można również spotkać się z poglądem — wyrażonym w orzecznictwie — iż pojęcie „tajemnicy przedsiębiorcy” jest synonimem pojęcia „tajemnicy przedsiębiorstwa” zdefiniowanej w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji („UZNK”). Zgodnie ztym przepisem tajemnica przedsiębiorstwa oznacze „informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. s
2.3.1.3 Uzasadnienie ochrony poszczególnych rodzajów informacji — aspekt materialny
Wyjaśniając istnienie w niniejszej spawie przesłanki materialnej wykorzystania klauzuli tajemnicy
przedsiębiorcy (przedsiębiorstwa) poprzez przeprowadzenie analizy postanowień umów sprzedaży
drewna, należy wskazać przede wszystkim na rodzaje informacji podlegających ochronie oraz
uzasadnienie takiej ochrony:
. całkowita ilość drewna — informacja ta ma wartość gospodarczą, ponieważ ujawnia rozmiary działalności gospodarczej i mocy przerobowych przedsiębiorcy nabywającego drewno;
u łączna wartość netto nabywanego drewna — informacja ta ma wartość gospodarczą, ponieważ ujawnia rozmiary działalności gospodarczej i mocy przerobowych przedsiębiorcy nabywającego drewno;
. cena średnia — informacja ta ma wartość gospodarczą zarówno dla PGL LP jak i nabywcy bowiem pokazuje po jakiej cenie średnio dany przedsiębiorca nabywa od PGL LP surowiec drzewny do swojej produkcji, a zatem pokazuje istotny element kosztów działalności tego przedsiębiorcy;
u maksymalna wysokość kary umownej — informacja ta ma wartość gospodarczą, bowiem pozwala w łatwy sposób na wyliczenie łącznej wartości nabywanego drewna, która jak wskazano powyżej wymaga ochrony;
4 Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 listopada 2014 r., sygn. Il SA/Wa 1108/14, utrzymany w mocy wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 18 sierpnia 2016 r., sygn. akt: | OSK 387/15.
5 Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 13 grudnia 2013 r., sygn. akt: | OSK 1858/13.
6'Art. 11 ust. 2 w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 5 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1637), która weszła w życie w dniu 4 września 2018 r.
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
9t.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
u oznaczenia grup handlowo-gatunkowych — informacje te mają wartość gospodarczą zarówno dla PGL LP jak i dla nabywcy, bowiem pokazują jaki rodzaj surowca drzewnego jest przedmiotem zakupu przez danego przedsiębiorcę od PGL LP, a zatem charakteryzuje potrzeby surowcowe danego przedsiębiorcy i odpowiedź PGL LP na te potrzeby;
" oznaczenia sortymentów — informacje te mają wartość gospodarczą, bowiem jeszcze bardziej szczegółowo określają jakie sortymenty drewna są nabywane przez danego przedsiębiorcę od PGL LP i tym samym charakteryzują potrzeby surowcowe danego przedsiębiorcy i odpowiedź PGL LP na te potrzeby;
u ilość poszczególnych sortymentów - informacje te mają istotną wartość gospodarczą, bowiem pokazują kierunek zakupów poszczególnych nabywców i bardzo precyzyjnie określają potrzeby surowcowe danego przedsiębiorcy — i odpowiedź PGL LP na te potrzeby;
u ceny jednostkowe netto — informacje te mają wartość gospodarczą zarówno dla PGL LP jak i dla nabywcy drewna, bowiem ceny kształtują się w toku konkurencyjnych procedur sprzedaży drewna, w których oferty poszczególnych kupujących, co do zasady nie są ujawniane.
Powyższe informacje zarówno pojedynczo, a zwłaszcza w zestawieniu muszą być chronione, bowiem ich ujawnienie innym przedsiębiorcom mogłoby zagrozić przebiegowi procedur konkurencyjnych sprzedaży drewna, a w szczególności zwiększać ryzyko zakazanej zmowy przetargowej albo innych czynów nieuczciwej konkurencji ze strony innych nabywców (konkurentów), ukierunkowanych na pozbawienie jednego przedsiębiorcy możliwości zakupu sortymentów drewna, które są mu niezbędne do prowadzonej działalności produkcyjnej. Należy bowiem mieć na uwadze, że ilość drewna dostępnego do nabycia w danym nadleśnictwie jest ograniczona, a poszczególni przedsiębiorcy uczestnicząc w procedurach przetargowych konkurują między sobą.
Mając na uwadze powyższe, należy podkreślić, że istnieje związek przyczynowy pomiędzy potencjalnym ujawnieniem wskazanych postanowień umów sprzedaży drewna a sytuacją gospodarczą PGL LP oraz ich kontrahentów.
2.3.1.4 Normy rangi ponad ustawowej uzasadniające ochronę tajemnicy przedsiębiorcy (przedsiębiorstwa)
W analizowanym przypadku ochrona konkurencji (niezakłóconego funkcjonowania procesów rynkowych) i swoboda działalności gospodarczej, której elementem jest prawo do ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa, stanowią wartości, w imię których należy ograniczyć prawo dostępu do informacji publicznej.
Wskazać należy, że zgodnie z art. zgodnie z art. 61 ust. 3 Konstytucji RP „ograniczenie prawa, o którym mowa w ust. 1 i 2 [prawa do informacji publicznej], może nastąpić wyłącznie ze względu na
określone w ustawach ochronę wolności i praw innych osób i podmiotów gospodarczych oraz ochronę porządku publicznego, bezpieczeństwa lub ważnego interesu gospodarczego państwa.”
W analizowanym przypadku dochodzi zatem do ograniczenia prawa do informacji publicznej z uwagi na określoną w ustawie (UDIP i ZNK) prawo podmiotów gospodarczych (przedsiębiorców) do ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
Swoboda działalności gospodarczej oraz zakres dopuszczalnych jej ograniczeń mają również swoje umocowanie w normach rangi konstytucyjnej. Należy w szczególności wskazać na art. 20 i 22 Konstytucji RP, które stanowią.
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQ©krosno.lasy.gov.pl
|
9u.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
Art. 20. Konstytucji RP: „Społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej.”
Art. 22. Konstytucji RP: „Ograniczenie wolności działalności gospodarczej jest dopuszczalne tylko w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny.”
Mając na względzie zasadę proporcjonalności i ważąc prawo do ochrony tajemnicy przedsiębiorcy (przedsiębiorstwa) przysługujące przedsiębiorcom będących stronami umów sprzedaży drewna oraz prawo do informacji publicznej należy uznać za dopuszczalne udostępnienie skanów umów sprzedaży drewna zwyłączeniem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorcy. Takie rozwiązanie godzi bowiem ze sobą wskazane konstytucyjnie chronione wartości.
Niezależnie od powyższego, należy zwrócić uwagę, że ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa jest również gwarantowana przez normy prawa międzynarodowego np. art. 39 Porozumienia w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (tzw. Porozumienie TRIPS).
2.3.1.5. Objęcie informacji ochroną — aspekt formalny
W orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego wskazuje się także, że „Informacja staje się "tajemnicą", kiedy przedsiębiorca przejawi wolę zachowania jej jako niepoznawalnej dla osób trzecich””. W tym samym kierunku zmierzają przedstawiciele doktryny, wskazując m.in., że „nie ulega wątpliwości, iż tajemnica przedsiębiorstwa mieści się w zakresie pojęcia „tajemnica przedsiębiorcy”?.
Z perspektywy aspektu formalnego definicji tajemnicy przedsiębiorstwa decydujące jest Zarządzenie nr 48 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych dnia 6 października 2010 r. W załączniku nr 2 do tego zarządzenia („Wykaz informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa”) wskazano, że do informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w PGL LP należą m.in. przebieg i wynik przetargów, aukcji i negocjacji handlowych w zakresie dotyczącym poszczególnych klientów, jak również informacje szczegółowe o nabywcach takie jak:
. przebieg uzgodnień warunków sprzedaży,
u warunki sprzedaży,
u formy zabezpieczenia umów,
. harmonogramy realizacji umów,
u poziom cen,
u masa sprzedanego drewna lub ilość innych towarów.
W treści załącznika nr 1 do ww. Zarządzenia wskazano również szczegółowo środki, które są stosowane w ramach PGL LP w celu zachowania poufności chronionych informacji:
" Zasady dostępu do informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. (pkt. III);
u Zasady bezpieczeństwa obowiązujące przy wytwarzaniu, przetwarzaniu, przechowywaniu, udostępnianiu i przekazywaniu informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. (pkt. IV);
u Postępowanie w przypadku naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa. (pkt. V);
u Odpowiedzialność pracowników za ujawnienie informacji (pkt. VI).
7 Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 5 lipca 2013 r., I OSK 511/13. 8 B. Pietrzak, Decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy, LAP 2015, nr 4, Legalis.
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pllweb/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
9w.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
Wskazane zarządzenie zostało opublikowane w Biuletynie Informacyjnym Lasów Państwowych nr 11 (215) w listopadzie 2010 r.*, tak więc należy z całą pewnością uznać, że wola ochrony określonych informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa została przez PGL LP wyraźnie uzewnętrzniona. Istnienie tajemnicy przedsiębiorcy w tym przypadku jest rzeczywiste i niewątpliwe.
Niezależnie od powyższego, nabywcom drewna mającym status przedsiębiorców przysługuje prawo do ochrony ich tajemnicy przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy ci również nie zrezygnowali z przysługującego im prawa do ochrony tajemnicy przedsiębiorcy, a zatem PGL LP nie jest uprawnione do udostępnienia informacji z uwagi na obowiązek ochrony tajemnicy swoich kontrahentów wynikający wprost z treści zawartych umów.
W umowach na sprzedaż drewna zawieranych przez wszystkie jednostki organizacyjne PGL LP z przedsiębiorcami, strony zastrzegły bowiem, iż „ze względu na chronioną prawem tajemnicę przedsiębiorstwa Sprzedawcy i Kupującego, Strony zobowiązują się wzajemnie do zachowania poufności informacji obejmujących ilość sprzedanych sortymentów drewna, umówione ceny oraz całkowita wartość umowy”.
W tym kontekście uznać należy, iż w sposób wyraźny, dostateczny i jednoznaczny ujawniona została wola przedsiębiorców (PGL LP oraz jego kontrahentów - stron umów sprzedaży) co do zachowania w tajemnicy informacji, o które ubiega się Wnioskodawca.
Biorąc powyższe pod uwagę, nie budzi wątpliwości, że szczegółowe informacje zawarte w treści umów z kontrahentami PGL LP wypełniają materialny element definicji tajemnicy przedsiębiorstwa oraz, że przedsiębiorcy (PGL LP we wskazanym zarządzeniu oraz jego kontrahenci - strony umów sprzedaży w treści tych umów) podjęli w stosunku do nich, przy zachowaniu należytej staranności, działania mające na celu ochronę ich poufności. Tym samym są one tajemnicą przedsiębiorstwa (w konsekwencji także tajemnicą przedsiębiorcy), ze względu na którą prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu”. Jednocześnie, ewentualne ujawnienie przez PGL LP tajemnicy przedsiębiorstwa swoich kontrahentów mogłoby zostać uznane za czyn nieuczciwej konkurencji opisany wprost w art. 11 ust. 1 UZNK.
2.3.2 Informacja przetworzona
Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 UDIP, „prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do uzyskania
informacji publicznej, w tym uzyskania_informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego”.
W trakcie postępowania ustalono, że Nadleśnictwo nie posiada zanonimizowanych skanów umów sprzedaży drewna, o które wnosi Wnioskodawca. Trzeba podkreślić, że w związku z zawartymi w treści umów informacjami stanowiącymi tajemnicę przedsiębiorcy (o czym była mowa powyżej), każda umowa wymagałyby indywidualnej analizy i wykonania anonimizacji oraz czynności skanowania.
Nadleśniczy ustalił, że w okresie czasowym wskazanym przez Wnioskodawcę obejmującym rok 2017 i pierwszą połowę 2018 r. (1.1.2018 - 30.6.2018 r.) w Nadleśnictwie z podmiotami niebędącymi
9 http://www lasy.gov.pl/pl/pro/publikacje/biuletyn-informacyjny-lasow-panstwowych/2010/bilp-11-2010
10 zob. także cytowany wyżej wyrok WSA z 3 listopada 2015 r. w którym stwierdzono, że „Przedmiotowe informacje bezpośrednio dotyczą warunków, w tym kosztów transakcji handlowych, a te mają strategiczne znaczenie, zwłaszcza dla "klientów" PGL LP. Wynegocjowanie i zawarcie odpowiedniej pod względem kosztowym i czasu trwania umowy przesądza o pozycji rynkowej każdej firmy. Zatem tego typu informacje stanowią strategiczny element prowadzenia działalności wolnorynkowej."
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
9x.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
osobami fizycznymi zostało zawartych 94 umów sprzedaży drewna. Przeciętnie każda umowa wraz z załącznikami liczy ok. 10 stron formatu A4. Wnioskodawca wniósł o udostępnienie wszystkich tych umów. Tak znaczna liczba umów powoduje, iż ich rzetelna analiza oraz anonimizacja wymagałaby zaangażowania kilku pracowników Nadleśnictwa i poświęcenia znacznej ilości czasu..
Na podstawie doświadczeń PGL LP stwierdzono, że czas niezbędny na skopiowanie, analizę, anonimizację i zeskanowanie jednej umowy (wraz z załącznikiem) wynosi ok. 30 minut. Oznacza to, że wykonanie tych czynności w odniesieniu do wszystkich umów, których udostępnienia domaga się Wnioskodawca wymagałoby poświęcenia 47 roboczo-godzin pracowników Nadleśnictwa, co oznaczałoby zaangażowanie co najmniej dwóch pracowników Nadleśnictwa przez ok. 3 dni roboczych tylko do pracy przy przetwarzaniu informacji na potrzeby Wnioskodawcy.
Niewątpliwie prowadziłoby to to poważnych zakłóceń w pracy całego Nadleśnictwa i utrudnienia wykonywania przypisanych mu ustawowo zadań. Tym samym informacje w tym zakresie stanową informację przetworzoną w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 UDIP, a ich udostępnienie może nastąpić tylko w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Jak przyjmuje się w aktualnym orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego, informacja przetworzona to taka informacja publiczna „której przygotowanie jest zdeterminowane szerokim zakresem (przedmiotowym, podmiotowym, czasowym) wniosku, wymagającym zgromadzenia_i rzekształcenia (zanonimizowania i usunięcia danych objętych tajemnicą prawnie chronioną) znacznej ilości dokumentów — „informacja przetworzona w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej to nie tylko taka, która powstaje w wyniku poddania posiadanych informacji analizie albo syntezie i wytworzenia w taki właśnie sposób nowej jakościowo informacji (...); w pewnych wypadkach szeroki zakres wniosku, wymagający zgromadzenia i przekształcenia (zanonimizowania i usunięcia danych objętych tajemnicą prawnie chronioną) wielu dokumentów, może wymagać takich działań organizacyjnych i angażowania środków osobowych, które zakłócają normalny tok działania podmiotu zobowiązanego i utrudniają wykonywanie przypisanych mu zadań. Informacja wytworzona w ten sposób, pomimo że składa się z wielu informacji prostych będących w posiadaniu organu, powinna być uznana za informację przetworzoną, bowiem powstały w wyniku wskazanych wyżej działań zbiór nie istniał w chwili wystąpienia z żądaniem o udostępnienie informacji publicznej."
Kwestię anonimizacji NSA poruszył również w wyroku z dnia 11 stycznia 2018 r.: „suma informacji prostych, w zależności od wiążącej się z ich pozyskaniem wysokości nakładów, jakie musi ponieść organ, czasochłonności, liczby zaangażowanych pracowników, szerokiego zakresu wniosku powodującego konieczność przekształcenia (zanonimizowania) wielu dokumentów, co może zakłócić normalny tok działania podmiotu zobowiązanego i utrudnić wykonywanie przypisanych mu zadań, może być uznane za przetworzenie informacji prostych"'*. Natomiast w wyroku z dnia 11 kwietnia 2017 r.. NSA jednoznacznie rozstrzygnął, iż „wniosek o udostępnienie skanów wszystkich umów (z wyłączeniem umów o pracę), zawartych w przeciągu pięciu lat, przez gminę, miasto lub prezydenta miasta stanowi żądanie udostępnienia przetworzonej informacji publicznej i zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt
11 wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 19 grudnia 2017 r., sygn. | OSK 1362/17, LEX nr 2424532. Zob. podobnie w wyrokach NSA: z dnia 2 października 2014 r., | OSK 140/14; z dnia 9 sierpnia 2011 r., I OSK 792/11, z dnia 8 czerwca 2011 r., I OSK 426/11, z dnia 17 października 2006 r., | OSK 1347/05.
12 Wyrok NSA z dnia 11 stycznia 2018 r., | OSK 547/16 i tam przywołane orzecznictwo.
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
9y.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
1 ustawy o dostępie do informacji publicznej jest uzależniona od przesłanki „szczególnie istotnego interesu publicznego".
W odniesieniu do obowiązku wykazania szczególnie istotnego interesu publicznego Naczelny Sąd Administracyjny wyraził stanowisko, zgodnie z którym „wnioskodawca żądający informacji publicznej przetworzonej, o której mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 u.d.i.p. dla jej uzyskania powinien wykazać nie tylko, że jest ona ważna dla dużego kręgu potencjalnych odbiorców, ale również, że jej uzyskanie stwarza realną możliwość wykorzystania uzyskanych danych dla poprawy funkcjonowania organów administracji i lepszej ochrony interesu publicznego”"*.
W związku z powyższym, Nadleśniczy wezwał Wnioskodawcę do wykazania szczególnie istotnego interesu publicznego w uzyskaniu informacji publicznej przetworzonej. W odpowiedzi na wezwanie Wnioskodawca ograniczył się do podania ogólnych poglądów dotyczących rozumienia pojęcia „szczególnie istotnego interesu publicznego”. Tym samym Wnioskodawca skutecznie nie wykazał, że w konkretnej sprawie o udzielenie informacji publicznej z jego udziałem spełniona została przesłanka określona w art. 3 ust. 1 pkt 1 UDIP. W szczególności Wnioskodawca nie wykazał, w jaki sposób udostępnienie tej informacji właśnie jemu miałoby leżeć w interesie publicznym. Wnioskodawca nie wskazał co ma zamiar czynić z uzyskanymi informacjami oraz jakie korzyści społeczne miałyby wyniknąć z działań Wnioskodawcy.
Po przeprowadzeniu analizy, Nadleśniczy stwierdził, iż jest uprawniony do odmowy udostępnienia informacji publicznej przetworzonej w zakresie skanów umów sprzedaży drewna, ponieważ wsprawie nie występuje szczególnie istotny interes publiczny w udostępnieniu informacji przetworzonej Wnioskodawcy.
2.4 Kwestie proceduralne
Nadleśniczy wydaje rozstrzygnięcie jako podmiot obowiązany do udostępnienia informacji, niebędący organem władzy publicznej, o którym mowa w art. 17 ust. 1 UDIP.
Zgodnie z art. 17 UDIP:
„1. Do rozstrzygnięć podmiotów obowiązanych do udostępnienia informacji, niebędących organami władzy publicznej, o odmowie _udostępnienia_ informacji oraz _o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji przepisy art. 16 stosuje się odpowiednio."
2. Wnioskodawca może wystąpić do podmiotu, o którym mowa w ust. 1, o ponowne rozpatrzenie sprawy. Do wniosku stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące odwołania."
Zgodnie z art. 16 UDIP:
„1. Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie
informacji w przypadku określonym w art. 14 ust. 2 przez organ władzy publicznej następują w drodze decyzji.
2. Do decyzji, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, z tym że:
1) odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni; [...]'
18 wyrok NSA z dnia 14 kwietnia 2017 r., | OSK 2791/16. 14 Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2014 r., | OSK 2111/13.
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
9z.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
Realizując obowiązek wynikający z art. 16 ust. 2 pkt 2 w zw. z art. 17 ust. 1 UDIP wskazuję:
u podmiotami, których dobro — prywatność w tym dane osobowe podlegają ochronie na podstawie art. 5 ust. 2 zd. 1 UDIP są osoby fizyczne, które nabyły drewno bez związku z działalnością gospodarczą lub zawodową (jako konsumenci); "
. podmiotem, którego dobro - tajemnica przedsiębiorcy podlega ochronie na podstawie art. 5 ust. 2 zd. 1 UDIP jest każdoczesny kupujący, który zawarł umowę sprzedaży drewna oraz Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe jako sprzedawca.
NADE
Marek Bajda *
Nadleśniczy Nadleśnictwa Lutowiska
Pouczenie:
Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1330 z późn. zm.), Wnioskodawca może zwrócić się do Nadleśniczego Nadleśnictwa Lutowiska o ponowne rozpatrzenie sprawy, w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszego rozstrzygnięcia. Zgodnie z art. 52 $ 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1302): „Jeżeli stronie przysługuje prawo do zwrócenia się do organu, który wydał decyzję z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, strona może wnieść skargę na tę decyzję bez skorzystania z tego prawa.” Wnioskodawca może zatem wterminie 30 dni od dnia doręczenia niniejszego Rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Nadleśniczego wnieść na skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie. Wysokość wpisu od skargi jest stała i wynosi 200 zł. Strona może ubiegać się o zwolnienie od kosztów albo przyznanie prawa pomocy, jeżeli spełni wymogi określone w przepisach prawa.
1. Adresat — pocztą elektroniczną, 2. A/A (Z).
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
10a.jpg
|
bStrona I z l
p
Honorata Jurcaba - N. Lutowiska, Sekretariat
Od: NADLE NICTWO LUTOWISKA Data: _ 15 sierpnia 2018 09:50 wPŁ Do: <lutowiska(Qkrosno.lasy.gov.pl>
dnia 16 SIE. 2018
Temat: Informacja publiczna Dzień dobry,
na podstawie prawa obywatela do informacji publicznej i informacji o środowisku zwrącam się do Państwa z prośbą o udostępnienie bieżącego PUL dla Nadleśnictwa Lutowiska wraz z Planem ochrony przyrody. Najlepiej w formie elektronicznej.
Proszę też o przedstawienie ilości pomników przyrody ożywionej (drzew) znajdujących się na terenie nadleśnictwa wraz z informacją, o jakie gatunki chodzi i ile z nich powoływano w poszczególnych latach ostatniej dekady.
Proszę też - także w trybie informacji publicznej - o wyjaśnienie, czy pomiar pierśnicy na drzewie
leżącym, jaki przedstawiliście Państwo przedwczoraj na profilu fejsbukowym Nadleśnictwa jest prawidłowy. Wszak pomiaru dokonano na drzewie leżącym, pierśnicę mierzymy od poziomu gruntu.
Dziękuję, vo z Ć Z Lrzacanetiasr ia — mw upadła z MV.
/6.09.€018
="
2018-08-16
|
10b.jpg
|
ZG.0172.14.2018
(tylko poczta elektroniczną)
W odpowiedzi na wniosek z dnia 16.08.2018 r. o udostępnienie informacji
publicznej i o środowisku Nadleśnictwo Lutowiska podaje wnioskowaną informację:
1. Plan Urządzenia Lasu oraz Plan Ochrony Przyrody został przesłany drogą elektroniczną dnia 20.08.2018 r.
2. W zasięgu terytorialnym Nadleśnictwa Lutowiska uznano w latach 1997-2003 29 pomników przyrody ożywionej,j w tym na terenie nadleśnictwa 18. Gatunki: lipa, buk, jodła, dąb, jałowiec.
W styczniu 2018 r. Nadleśnictwo Lutowiska złożyło wnioski do Gmin Czarna i Lutowiska o uznanie 10 pomników przyrody ożywionej — jarząb pospolity, jodła, buk, jawor, czereśnia, modrzew.
3. Pierśnica to miara stosowana w opisie drzew uzyskiwana w wyniku pomiaru średnicy drzewa na wysokości 1,3 metra nad poziomem gruntu, czyli na wysokości klatki piersiowej przeciętnego dorosłego człowieka, stąd wzięła się nazwa. Już z definicji wynika, że na drzewach ściętych i dodatkowo przemieszczonych na skład nie mierzymy pierśnicy. Przeprowadzony przez nas pomiar był jedynie próbą odtworzenia pomiaru przeprowadzonego przez członków Inicjatywy Dzikie Karpaty w celu weryfikacji. Sposób prowadzenia i lokalizacje pomiarów przedstawiamy na
załączonych zdjęciach.
ZASTĘPCA tybź
Rafaf Osiecki
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 461-03-88, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
11.jpg
|
pne") PNSTZA
A
A
TOR TAP) Nadleśnictwo Lutowiska 4
Zn.spr.: ZG.7603.35.1.2018 (pocztą e-mail)
Nadleśnictwo Lutowiska, w odpowiedzi na Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej, przesłany pocztą elektroniczną e-mail w dniu 6 sierpnia 2018 r., działając na podstawie przepisu art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t. j. Dz. U. 2018 r., poz. 1330) przesyła w załączeniu wnioskowaną informację.
NADLEŚNICZY = - Marek Bajda
Załączniki: Pozyskanie drewna wydzieleniami w okresie od 1 października 2017 r.do 5 sierpnia 2018r.
Otrzymują: - adresat —
-ala
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
12.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
Lutowiska, dnia . £f .10.2018 r.
Zn.spr.: ZG.7603.34.1.2018
(pocztą e-mail)
Nadleśnictwo Lutowiska, w odpowiedzi na Pani wniosek o udostępnienie informacji publicznej, przesłany pocztą elektroniczną e-mail w dniu 5 sierpnia 2018 r., działając na podstawie przepisu art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t. j. Dz. U. 2018 r., poz. 1330) przesyła w załączeniu wnioskowaną informację.
NADLEŚNICZY Marek Bajda
Załączniki: Pozyskanie drewna wydzieleniami w okresie od 1 października 2017 r.do 3 sierpnia 2018r.
Otrzymują: - adresat -
-ala
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
13a.jpg
|
Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze
Przemyśl, dn. 11.12.2018 r. _ tea) M. le pork 2
Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze , , Nowosiółki Dydyńskie 4, 37-734 Fredropol „Z r Pfeacarkzckm adres do korespondencji: — .
ul. Mickiewicza 44 lok. 5, 37-700 Przemyśl „s. sizpaaódwnókac ho "z
42.42. 2048
Nadleśnictwo Lutowiska 5 : z
Lutowiska 4 38-713 Lutowiska
LEŚNICTWO LUTOWISKA NADW PŁY NĘŁO
dnia 11 GRU. 2018
WNIOSEK . O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI O SRODOWISKU
Na podstawie art. 8 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), wnoszę o udostępnienie następującej informacji o środowisku:
e Opis zasobów martwego drewna na obszarze Nadleśnictwa, dla każdej warstwy gatunkowo- wiekowej, dla najmniejszych jednostek, dla których te dane są gromadzone (pododdziałów/oddziałów/obrębów), zawierający zestawienie miąższości dla drewna martwych drzew stojących i złomów oraz drewna drzew leżących i fragmentów drzew
martwych oraz obydwu kategorii razem, podane w dwóch kategoriach jednostek: m” oraz 3 m /ha.
Proszę o udzielenie informacjj w formie elektronicznej i przesłanie na adres e-mail: biuroQprzyrodnicze.org
Z wyrazami szacunku,
Pręzes Zarządu LE” PAS A Ż
© Rać o iw Michalski
| ua co a O H A Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze _ mz, Nowosiółki Dydyńskie 4 37-734 Fredropol adres do korespondencji: Ś KRS 0000305072 ul. Mickiewicza 44 lok 5, s IUCN | Member www.dziedzictwoprzyrodnicze.pl 37-700 Przemyśl
www.exploreprzemyskie.com buiro©przyrodnicze.org
|
13b.jpg
|
p) Nadleśnictwo Lutowiska
AŻ OJ
Lutowiska, dnia afo1 .2019r. Zn. spr. ZG.0172.D1.2018
(tylko pocztą elektroniczną)
Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze Nowosiółki Dydyńskie 4 37-734 Fredropol
W odpowiedzi na państwa Wniosek z dnia 11.12.2018r. informuję, iż dane dotyczące martwego drewna w lasach zarządzanych przez Nadleśnictwo Lutowiska zawarte są w obowiązującym planie urządzenia lasu. Dane te są odniesione do całego nadleśnictwa, obrębu leśnego oraz siedliskowych typów lasu. W p.u.l. podobnie jak w innych dokumentach planistycznych dotyczących lasów (np. planach zadań ochronnych i planach ochrony) nie zamieszcza się informacji dotyczących ilości martwego drewna w warstwach gatunkowo — wiekowych. Nie umieszcza się także informacji dotyczących ilości martwego drewna z podziałem na martwe drewno stojące i złomy oraz martwe drewno leżące i fragmenty drzew martwych.
W planie urządzenia lasu dla Nadleśnictwa Lutowiska na lata 2015-2024 ilość
martwego drewna przedstawiają się następująco:
Miąższość drewna martwego
Drewno martwych | Drewno drzew leżących drzew stojących i fragmentów drzew i złomów martwych
Razem
m'/ha n
3
a 11993.15| _ 7.91] 94919.04| _ 8.16] 97845,45| 16.07| 192764,49 11.03| 5871.49
ILGW | _532.50| _ 5.97| 3177.28] _ 5,06] 2694,21 Kaa | eu zat] nej ea tors | __|aneoe obręb Lutowiska
7,08 81.16 5,74 65,78| 12.82
4401.90| 35.71
25,47 | 25,73
Razem , 5577,05 97734,89 178703,75 obręb Dwernik
|Ogółem N-ctwo _ | 1815166] _' __ | 180768,83 198359,91 379128,74
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/lweb/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465 19 22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
13c.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
Jednocześnie zwracam uwagę, że plany urządzenia lasu zawierające ww. dane
są upublicznione na stronie BIP Nadleśnictwa, w zakładce „Plan urządzenia lasu”.
NADLEŚNICZY
Marek Bajda i
Otrzymują: 1. Adresat 2. ala
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465 19 22, e-mail: lutowiskaQ©krosno.lasy.gov.pl
|
14a.jpg
|
Zespół Karpackich Parków Krajobrazowych
w Krośnie 38-450 DUKLA, ul. Trakt Węgierski 8a, tel./fax 13 436 31 87 e-mail: pocztaQparkikrosno.pl, www.parkikrosno.pl NIP 684-10-45-234 Regon 370235297
Ma
PODKARPACKI
CZARNORZECKO-STRZYŻOWSKI*CIŚNIAŃSKO-WETLIŃSKI*DOLINY SANU* JAŚLISKI*PASMA BRZANKI
poj / gó let cent. — Ta ud"rA
CEEZTEZE
AV.OŻL ZD PJ
ZKPK.OP.414/15/19 Dukla, 2019-02-15
KA NADLEŚNICTWO LUTOWIS Zarząd WPŁYNĘŁ -0 odznaczony u=>1 dnia 18 LUT. 2019 Pan dE tznania: 6. | ĄCŁ a zee Marek Bajda
Nadleśniczy Nadleśnictwa Lutowiska
Zarząd
Zwracam się z u przejmą prośbą o udostępnienie informacji dotyczącej aktualnego stanu odznaczony d sę ś s z 2 brązowym istniejących i projektowanych form ochrony przyrody (w tym: rezerwatów przyrody, pomników imiedaiem . > 5 7 ś ż . . „Nauczającym przyrody, użytków ekologicznych, zespołów przyrodniczo-krajobrazowych i stanowisk jak chronić i . . . » . ź PRGĘGROWAĆ dokumentacyjnych) położonych w granicach Parku Krajobrazowego Doliny Sanu, na terenie Ziemię”
gruntów pozostających w zarządzie Nadleśnictwa Lutowiska.
Powyższe informacje zostaną wykorzystane do weryfikacji rejestru form ochrony przyrody prowadzonego przez Służbę Zespołu Karpackich Parków Krajobrazowych w Krośnie, zgodnie z art. 107 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1614, z późn. zm.) w celu zgodności danych rejestru z Planem Urządzenia Lasu oraz Programem Ochrony Przyrody dla Nadleśnictwa Lutowiska.
Y up. DYREKTORKA
Zespołu kaps Krejósrazowy: AB del
R Mprcziek ds. Ochrony Śro:
Otrzymuje: 1. Adresat
2. A/a.
|
14b.jpg
|
ZG.0172.4.2019 Lutowiska, dnia. ?f. 03.2019 r. (tylko pocztą tradycyjną)
Zespół Karpackich Parków Krajobrazowych w Krośnie
ul. Trakt Węgierski 8a 38-450 Dukla
dot. aktualnego stanu istniejących i projektowanych form ochrony przyrody
W odpowiedzi na pismo zn.spr. ZKPK.OP.414/15/19 z dnia 15.02.2019 w sprawie prośby o udostepnienie informacji dotyczącej aktualnego stanu istniejących i projektowanych form ochrony przyrody Nadleśnictwo Lutowiska informuje, że co roku dokonywany jest przegląd istniejących form ochrony przyrody na terenie będącym w
zarządzie nadleśnictwa. Lustracja terenowa wykazała, że stan jest dobry.
Aktualnie na terenie Nadleśnictwa Lutowiska znajdują się następujące formy ochrony
przyrody:
1. Rezerwaty: a) Hulskie b) Krywe c) Śnieżyca wiosenna w Dwerniczku
2. Zespoły przyrodniczo krajobrazowe: a) Wieś Krywe b) Cerkiew w Hulskiem
c) Młyn w Hulskiem
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 461-03-88, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
14c.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
3. Pomniki przyrody: 21 szt. W roku 2018 Uchwałą Rady Gminy w Czarnej nr XXXVII/351/18 zostały ustanowione trzy nowe pomniki przyrody (do tej pory było ich 18 szt.):
a) jodła pospolita
b) jarząb pospolity
c) buk zwyczajny
Projektowane _ formy ochrony przyrody w zasięgu terytorialnym _ Parku Krajobrazowego Doliny Sanu:
1. Rezerwaty: a) Przełom Sanu nad Tołstą
2. Pomniki przyrody:
W listopadzie 2018 roku Nadleśnictwo Lutowiska złożyło wniosek do Rady Gminy w Czarnej o ustanowienie 67 pomników przyrody, do Rady Gminy w Lutowiskach o ustanowienie 132 pomników przyrody. Do tej pory powstał projekt uchwały Rady Gminy w Czarnej na ustanowienie 67 w/w pomników, jednak cały czas projekt jest
w fazie akceptacji.
Załączniki: 1. Wykaz istniejących pomników z Planu Ochrony Przyrody 2. Uchwała nr XXXVII/351/18 Rady Gminy w Czarnej 3. Projekt uchwały Rady Gminy w Czarnej w związku z ustanowieniem 67
NADLEŚNICZY
pomników przyrody
Otrzymują: 1a pumają Marek Bajda 1.Adresat 2.ala Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska
tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 461-03-88, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
15a.jpg
|
A | Hd wąż eskulapa? - Wiadomość (HTML) x
wysłano: _ niedz. 19.09.2021 19:35
od Da: 0416 Sekretariat Lutowiska
Dw:
Temat: wąż eskulapa?
Giwiadomość | |*|1M620210912163223.jpg (4 MB)
BI
>
Szanowni Państwo Na drodze, pomiędzy Chmielem, a Sękowcem spotkałem w ostatni weekend takiego oto sympatycznego osobnika, wydaje mi się, że jest to wąż Eskulapa, w okolicy są stanowiska jego bytowania. Na szczęście poruszałem się na
rowerze, więc zauważyłem i uwieczniłem tego rzadkiego gada. Ruch samochodowy w tym rejonie jest jednak, szczególnie w okresach turystycznych dość intensywny, więc chciałem zaproponować, żeby oznakowano drogę, tak jak czasami oznakowuje się odnośnie płazów. jeży , niedźwiedzi itp. Przejechanie nawet jednego węża przy tak małej ich ilości wydaje mi się dużą stratą dla przyrody. pozdrawiam
[External] luca73G0p.pl
20:50 24.03.2022
Bezchmurnie LD
|
15b.jpg
|
ARS
4P
| Nadleśnictwo Lutowiska
w s 0
Lutowiska, 27.09.2021 r. Zn.spr.: ZG.7211.47.2021
Szanowny Pan
Dotyczy: Spotkania węża Eskulapa i tablic ostrzegawczych
Nadleśnictwo Lutowiska dziękuje za informację i gratuluje ciekawej obserwacji. Jednocześnie zwraca uwagę na fakt, że droga pomiędzy Chmielem i Sękowcem nie znajduje się w zarządzie Lasów Państwowych, natomiast jest drogą powiatową. Sugestie dotyczące ewentualnych znaków drogowych na tym odcinku należałoby
skierować do Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych.
Marek Bajda Nadleśniczy
Nadleśnictwo Lutowiska, Lutowiska 4, 38-713 Lutowiska - tel.: +48 13 461 01 68, fax: +48 13 465 19 22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl www.krosno.lasy.gov.pl/lutowiska
|
16a.jpg
|
bStrona 1 zl — (0
NADLEŚNICTWO LUTOWISKA WPŁYNĘŁO
Honorata Jurcaba - N. Lutowiska, Sekretariat
Od:
Data: 13 sierpnia 2018 10:57
Do: <lutowiskaQQkrosno.lasy.gov.pl> Temat: jodły
Szanowni Państwo,
czy to prawda, że wycinacie pomnikowe jodły co do których Lasy Państwowe zobowiązały się, że będą chronione? https://www.facebook.com/dzikiekarpaty/videos/2125955387654143/
Zenona 08
f an
2018-08-13
|
16b.jpg
|
W odpowiedzi na Pana wiadomość elektroniczną z dnia 13 sierpnia 2018 r. Nadleśnictwo Lutowiska informuje, że nie wycina pomnikowych jodeł. Pomniki przyrody w rozumieniu art. 40 ustawy z dnia z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz.U. 2018 poz. 142 ze zm.) ustanawiane są w drodze uchwały właściwej Rady Gminy w myśl art. 44 ust 1 tej ustawy. Żadne z drzew
zamieszczonych w Pana linku takim nie było.
|
17a.jpg
|
Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze , _ Przemyśl, dn. 04.02.2019 r. pu. 2.22
Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze „A M
Nowosiółki Dydyńskie 4, 37-743 Fredropol gezdką,
adres do korespondencji: Jo łn Sw)
ul. Mickiewicza 44 lok. 5, 37-700 Przemyśl o , AL Ź l "Ż z -B AA =
04.02. 2010 Q)
NADLEŚNICTWO LUTO WPŁYNĘŁ z
m Z LUT. 2019
Nadleśnictwo Lutowiska 38-713 Lutowiska, Lutowiska 4 lutowiskaQ© krosno.lasy.gov.pl
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 2 ust. | ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2001 Nr. 122, poz. 1198), wnoszę o udostępnienie informacji dotyczącej:
1) wydzieleń leśnych, w których planowane są cięcia w 2019 roku poprzez podanie nazwy leśnictwa i adresu wydzielenia leśnego,
2) rodzaju rębni (np. TPP, IVD),
3) ilości m3 planowanych do pozyskania w danym wydzieleniu (z dokładnością do jedności oraz informacją netto lub brutto)
Wnioskuję o udostępnienie informacji w formie tabelarycznej i przesłanie w formie elektronicznej na adres e-mail: biuroQprzyrodnicze.org lub na adres Fundacji do korespondencji: ul. Mickiewicza 44 lok. 5, 37-700 Przemyśl.
Z poważaniem
; 3 d (Y. dac ożaijinę sgk UE 2
"Lal 1w Michalski
Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze _ =— 4 Nowosiółki Dydyńskie 4 37-743 Fredropol adres do korespondencji:
© o i ickiewi 3 Member KRS 0000305072 www.przyrodnicze.org ul. Mickiewicza 44 lok 5, 3 37-700 Przemyśl Ę IUCN |
biuroeprzyrodnicze.org
|
17b.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
ZG.0172.3.2019 Lutowiska, .-//..02.2019 (pocztą tradycyjną za potw. odbioru)
Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze Nowosiółki Dynowskie 4 37-743 Fredropol
Dotyczy: Wniosku o udostępnienie informacii
W odniesieniu do wyżej wymienionego wniosku Nadleśnictwo Lutowiska udziela
informacji:
Adres leśny Grupy czynności Plan 04-16-1-01-1 -a -00 IVD 307 [GOT -a -00 |IVD 896 04-16-1-01-2 -c -00 IVD 900 04-16-1-01-3 -b -00 CP-P 36 04-16-1-01-4A -a -00 |IVD 465 04-16-1-01-4A -c -00 |IVD 867 [BETETOT -c -00 TPN 667 04-16-1-01-21 -b -00 TPP 701 [04-16-1-01-24B -c -00 |IVD 268 | 6-1-01-24B -h -00 |IvD 42 04-16-1-01-57 -d -00 TPN 325 04-16-1-02-9 -h -00 IVD 2 342 04-16-1-02-14 -a -00 IvVD 1 384 04-16-1-02-25 -g -00 TPP 499 04-16-1-02-28 -f -00 TPP 1 800 04-16-1-02-29 -f -00 TPN 766 04-16-1-03-54 -c -00 |IvD sre| 04-16-1-03-55 -b -00 [rv5 l 645 | 04-16-1-03-55 -c -00 [TPP 664 04-16-1-03-64 -g -00 |eF 58 04-16-1-03-81A -a -00 |CP-P 84 04-16-1-04-80A -a -00 5 96 04-16-1-04-107 -a -00 |IvD 3 077 04-16-1-04-111 -b -00 [TPN 38|
Nadleśnictwo Lutowiska, 38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska
tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
17c.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
04-16-1-04-111 -c -00 |TPN 04-16-1-04-111 -d -00 04-16-1-04-111 -g -00 |TPN 04-16-1-04-113 -a -00 |IVD 04-16-1-05-45 -b -00 [=
04-16-1-05-45 -f -00 IVDU 502 | 04-16-1-05-46 -b -00 |IvD 96 04-16-1-05-46 -d -00 |TWN 87 |
04-16-1-05-47 -a -00 |IVD 3 236 | 04-16-1-05-48 -a -00 |IvVD | 04-16-1-05-48 -d -00 |CP-P 224
04-16-1-05-50A -c -00 |TPN
04-16-1-05-61 -i -00 PRZEST 173 04-16-1-05-61A -i -00 |IVD 208 04-16-1-06-65 -h -00 TPN 1 999
04-16-1-06-65 -j -00 TPN 1281
04-16-1-06-69 -g -00 TPN 04-16-1-06-94 -a -00 IvD 2931 04-16-1-07-36A -a -00 |TPN
64
530
04-16-1-07-38 -a -00 |TPN 650 461
0
04-16-1-07-66 -dx -00 |TPN
04-16-1-07-89 -h -00 IvD 155 | 04-16-1-07-89 -i -00 TWN 3 | 04-16-1-07-91 -f -00 IvVD 1515 04-16-1-07-122 -g -00 |TWN 50 04-16-1-07-123A -a -00 | TPP 115 | 04-16-1-07-123A -b -00 1 977 | 04-16-1-07-127 -b -00 |IvD 185
04-16-1-08-129 -a -00
04-16-1-08-163 -a -00 CP-P 275 50 263
04-16-1-09-148 -f -00 |IVD | 263.
|04-16-1-09-149 -a -00 |IvD 1 928
04-16-1-09-150A -a -00 | TWP 14
0 04-16-1-09-157 -c -00 |IVDU 1073
04-16-1-09-159 -a -00 |IvD 2 482
04-16-2-10-92 -b -00 IVD 3 099
04-16-2-10-95 -h -00 IVD 445
04-16-2-10-97 -b -00 TPN 205
04-16-2-11-6 -b -00 TPN 66 Nadleśnictwo Lutowiska, 38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska | tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl |
|
17d.jpg
|
Otrzymują: - adresat
- ala
04-16-2-11-9 -a -00 |TPN 1 040 04-16-2-11-10 -j -00 |IvD 861 04-16-2-11-10 -k -00 |ND 1 582 04-16-2-11-27 -d -00 |TPN 53 [o-162-11-34 b 200 |1VD EJ 04-16-2-12-15 -a -00 _|TPN | 35a] 04-16-2-12-17 -a -00 |IVD 4267 04-16-2-12-21 -a m lieN 539 04-16-2-12-22 -c -00 |TPN 40 04-16-2-12-44 -b -00 |TPN — [04-16-2-12-44 -c -00 |TPN 587 04-16-2-12-46 -b -00 |TPN 306 04-16-2-13-55 -a -00 |IvD | 309 04-16-2-13-55 -l -00 |IVD 175 04-16-2-13-58 -a -00 |TPP |- 1 906 04-16-2-13-69 -b -00 |IVD 2277 04-16-2-13-70 -a w 418 [04-16-2-14-67 -d -00 |TPN 939 04-16-2-14-67 -f -00 15 1 262 MEIGŻJRZE -a -00 |ND 648 04-16-2-14-75 -b -00 |IVD 35 04-16-2-14-81 -c -00 [5 1719 [03-16-1-06-99 -a -00 |IVvD 2 248 04-16-1-01-24B -b -00 |IVD 84 04-16-2-14-83 -b -00 |IVD 520 04-16-1-05-50A -x -00 |TPP 67 04-16-1-08-131 -g -00 54 04-16-2-13-62 -a -00 |TPN 330 04-16-2-11-2 -c 00 | PRZEST 324 04-16-2-11-28 -a -00 |IVD = 04-16-2-10-95 -j -00 |IvD 549 04-16-2-13-65 -b -00 |IVD 280 04-16-2-13-66 -a -00 |IVD 485 04-16-1-03-119 -c -00 |TPP o17 | 04-16-2-12-19 -a -00 |TPN 260 04-16-2-12-23 -b -00 |IvD l rs |
NADLEŚNICZY
Marek Bajda.
Nadleśnictwo Lutowiska, 38-713 Lutowiska 4
www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska
tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
18a.jpg
|
bStrona I z 1
Tw Hbe
Honorata Jurcaba - N. Lutowiska, Sekretariat OG. OL ZI . Z, € z ,„ OO” "l. ->+? . . Od: "TAMRE" <biuroQtamre.pl>
Data: _ 6 marca 2019 12:09 NADLEŚNICTWO LUTOWISKA Do: <lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl> WPŁYNĘŁO
Temat: Zapytanie w sprawie informacji publicznej - ceny drewna
0 6 MAR. 2018
Szanowni Państwo,
Zwracam się z uprzejmą prośbą o udostępnienie informacji na temat aktualnej wysokości kosztów drewna w Nadleśnictwie w ciągu ostatniego
roku (02/2018-02/2019). ZE .0 132 4(.28 f
Na potrzeby wyceny nieruchomości interesują mnie informacje na temat średniej ceny sprzedaży drewna ze wszystkich
kanałów dystrybucji: e-drewno, aukcje, negocjacje, cennik detaliczny), w podziale na gatunki występujące na terenie Nadleśnictwa. Wystarczająca jest informacja o średniej cenie poszczególnych gatunków z podziałem na sortymenty.
Proszę również o informację o średniej cenie w ciągu ostatniego roku:
- drewna iglastego WBO,
oraz średnich kosztach
- pozyskania drewna,
- zrywki drewna.
Proszę o przesłanie informacji drogą elektroniczną na adres:
biuro(Qtamre.pl
W przypadku konieczności doprecyzowania wniosku — proszę o kontakt mailowy (biuro(QQtamre.pl) lub telefoniczny ( ).
Z góry dziękuję za pomoc
TAMRE EKSPERT ul. Wrocławska 8 lok. 44, 30-006 Kraków
tel. 784-727-182
www.tamre.pl
2019-03-06
|
18b.jpg
|
dleśnictwo Lutowiska
Lutowiska, dnia ../4..03.2019 r.
/2G.0172.5.2019
e-mail)
Tamre Expert Ul. Wrocławska 8 lok.44, 30-006 Kraków
- Dotyczy: Zapytania w sprawie informacji publicznej — ceny drewna - Nadleśnictwo Lutowiska odpowiadając na email z dnia 06.03.2019 r. przedstawia stosowne informacje: 1. Srednie ceny sprzedaży drewna za okres 02.2018-02.2019
Artykuł Średnia cena netto BK M2 50,00 | BK SZA 100 134,70
BK SZA 120 131,29 BK SZA 200 135,38 BK S4 125,50 BK WBO 2 250,24 BK WBO 3 329,12 |
BK WBI 2 302,15 BK WBI 3 403,17
BKWCO I 174,11
BKWCO 2 199,95
BKWCO 3 255,12 BKWD | 141,52 BKWD 2 159,55
BKWD 3 BK WDP 1
135,79
BK WDP 2 151,00 BK WDP 3 167,12 BRZSZA 100 127,06 | BRZS4 111,78 BRZWBO 2 296,34 | Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska
tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
18c.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska
BRZWBO 3 323,35 BRZWCO 2 214,09 | BRZWCO 3 BRZWD | BRZWD 2 | BRZWD 3 BRZWDP | | BRZWDP 2 197,04 | BRZWDP 3 217,21 | CZRSZA 100 130,42 CZRS4 120,00 CZRWCO 2 303,46 | CZRWCO 3 374,13 | CZRWD 2 187,72 CZRWD 3 243,51 CZRWDP | 136,97 CZRWDP 2 187,72 CZRWDP 3 243,51 DB SZA 100 132,00 GB M2 50,00 | GB SZA 100 144,18 | GB S2A 200 143,55 | GB S4 117,75 GBWD I 129,98 GBWD 2 143,07 GB WDP | 131,36 | GB WDP 2 143,78 | GB WDP 3 158,83 | JD MI 200,00 | JD M2 60,00 | JD SZA 125 125,70 | JD S2BG 125G 187,23 | | JD S3B 2 207,00 | JD S3B 3 217,00 JD S4 | 90,16 JD WCO I | 226,38 | JD WCO 2 | 267,59 | JD WCO 3 | 292,74 | JDWD | | 162,28 | JDWD 2 | 174,06 JDWD 3 184,17 JS M2 -|- 50,00 Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska
tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQkrosno.lasy.gov.pl
|
18d.jpg
|
Nadleśnictwo Lutowiska OSWD 3 156,28 | OS WDP I 130,29 OS WDP 2 144,54 OS WDP 3 155,91 PLS2A 100 139,00 | SO SZA 100 138,00 | SO SZA 125 131,21 SO S2BG 125G 187,04 SO WCO 1 205,11 | SOWO) 2 240,25 | SOWCD 3 273,46 SOWD | 157,32 SOWD 2 170,88 SOWD 3 185,83 | SW M2 60,00 W SW SZA 100 125,41 SW SZA 120 120,78 SW SZA 125 125,79 SW SZA 260 130,89 SW S2BG 125G 187,28 | SW S3B | 197,00 SW S3B 2 207,00 SW S3B 3 217,00 SW S4 87,82 SWWCO 1 226,51 SWWCO 2 262,68 SW WCO 3 296,67 SWWD 1 176,43 | SWWD 2 194,89 | SWWD 3 225,39 WB SZA 100 98,01 WB SZAI 100 109,00 WB S4 110,00 WZ SZA 100 130,22 WZ WD 2 286,00 WZWD 3 276,81 WZ WDP 2 236,21 Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska
tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaGkrosno.lasy.gov.pl
|
18e.jpg
|
Aleśnictwo Lutowiska
Ay
Średnie koszty pozyskania i zrywki drewna. ozyskanie — 38,70 zł/m3 Zrywka — 53,44 zł/m3
NADLEŚNICZY
Marek Bajda
Otrzymują: - adresat — e-mail: biuroQtamre.pl -a/a
Nadleśnictwo Lutowiska,38-713 Lutowiska 4 www.krosno.lasy.gov.pl/web/lutowiska tel.: +48 13 461-01-68, fax: +48 13 465-19-22, e-mail: lutowiskaQGkrosno.lasy.gov.pl
|