RE: Odpowiedzi na pytania Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska przez Opole w sprawie Monitoring samorządy #2305 z Opole
Szanowni Państwo,
Informacja wysłana przez Pana Pawła Sadło będzie aktualizowana - wkradł się na pewno jeden błąd w przypadku linku do uchwały o inicjatywie lokalnej!
Ta uchwała była zmieniana pod koniec 2017 roku i jest zdecydowanie lepszym i ambitniejszym dokumentem niż tez z 2011!
Serdecznie pozdrawiam i proszę nam wybaczyć pomyłkę!
Zdarza się niestety ;)
Pozdrawiam
Dorota Piechowicz-Witoń
Naczelnik
Centrum Dialogu Obywatelskiego
ul. Koraszewskiego 7-9 w Opolu
Tel. 77 446 15 66
Kom. 505 435 055
e-mail: Dorota.Piechowicz@um.opole.pl<mailto:Dorota.Piechowicz@um.opole.pl>
https://www.facebook.com/cdo.opole/
www.opole.pl<http://www.opole.pl/>
Urząd Miasta Opola
Rynek-Ratusz
45-015 Opole
[Macintosh HD:Users:mkula:Desktop:LOGO-OPOLA-KOLOR_rgb.jpg]
From: Paweł Sadło [mailto:Pawel.Sadlo@um.opole.pl]
Sent: Wednesday, January 17, 2018 1:38 PM
To: sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Cc: 'Dorota Piechowicz-Witon' <dorota.piechowicz@um.opole.pl>
Subject: Odpowiedzi na pytania Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog PolskaSzanowni Państwo,
poniżej przesyłam odpowiedzi na Państwa pytania w kolejności ich zadania:
1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała.
W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/1348/18386
2. Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
W mieście Opolu utworzono Opolską Radę Działalności Pożytku Publicznego.
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6409/18386
Obecnie działa Opolska Rada Działalności Pożytku Publicznego II kadencji, powołana Zarządzeniem nr OR-I.0050.663.2017 Prezydenta Miasta Opola z dnia 09 października 2017 r. w sprawie powołania Opolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego na II kadencję.
www: http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/rada-dzialalnosci-pozytku-publicznego/3. czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
W mieście Opolu nie powołano Rady Oświatowej.
4. czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami.
www: http://www.opole.pl/konsultacje-z-mieszkancami-uchwala/
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/4979/18386/htmlpreview
5. informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
Rada Miasta Opola przyjęła następującą liczbę uchwał w poszczególnych latach:
2014: 243 uchwały (211 uchwał w VI kadencji Rady + 32 uchwały w VII kadencji Rady)
2015: 342 uchwały
2016: 343 Uchwały6. informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
W mieście Opolu prowadzone są konsultacje z mieszkańcami.
w 2014 odbyły się 3 konsultacje
w 2015 odbyły się 7 konsultacji
w 2016 odbyły się 2 konsultacje7. czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
W mieście Opolu utworzono młodzieżową Radę Miasta.
www: http://www.opole.pl/dzial/rada-miasta-opola/mlodziezowa-rada-miasta/
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5051/18386/htmlpreview; http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/755/183868. czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
W mieście Opolu utworzono Radę Seniorów.
www: http://www.opole.pl/dzial/miasto/dla-mieszkancow/senior-w-opolu/rada-seniorow-miasta-opola/
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/517/18386/htmlpreview
9. czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Pod poniższym linkiem dostępny jest akt prawa miejscowego w sprawie zasad przyznawania środków budżetowych na realizację zadań jednostek pomocniczych Miasta Opola.
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/1838610. link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Poniżej znajdują się linki do regulacji.
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5305/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5223/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/18386
http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6662/18386
http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6658/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5780/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6277/1838611. czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
Nie dotyczy. W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o zarządzenie Prezydenta miasta Opola.
12. jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o zarządzenie Prezydenta miasta Opola.
http://www.bip.um.opole.pl/?id=41882
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6069/18386
http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego/
http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-miasta-opola-w-2015-roku/
http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/budzet-obywatelski-opola/; http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-na-2018-rok/13. jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.
2014: 2.000.000 zł.
2015: 2.000.000 zł.
2016: 2.500.000 zł.
Informacje zgodnie z Państwa prośbą zostają udostępnione w formie elektronicznej na adres sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W przypadku pytań proszę o kontakt.
Z poważaniem,
Paweł Sadło
Podinspektor
Centrum Dialogu Obywatelskiego
Referat ds. Organizacji Pozarządowych
Urzędu Miasta Opola
ul. Koraszewskiego 7-9
45-011 Opole
Tel. +48 77 44 61 569
E-mail: pawel.sadlo@um.opole.pl<mailto:pawel.sadlo@um.opole.pl>www.opole.pl<http://www.opole.pl/>
Urząd Miasta Opola
Rynek-Ratusz
45-015 Opole[Macintosh HD:Users:mkula:Desktop:LOGO-OPOLA-KOLOR_rgb.jpg]