Mrocza, dnia 23 maja 2022 r.
RO.1431.25.2022
Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej informuję:
l. W jakiej formie odbyły się tegoroczne sesje rady gminy? Prosimy o podanie daty każdej
sesji wraz z zaznaczeniem właściwego dla niej trybu.
a) Stacjonarnego
b) Za pomocą środków porozumiewania na odległość (chodzi o każdą sesję, w której
uczestniczą radni z wykorzystaniem połączenia zdalnego)
c) Korespondencyjnego
W 2022 roku Rada Miejska w Mroczy obradowała:
- 27.01.br — w trybie stacjonarnym,
- 25.02.br. — w trybie stacjonarnym,
- 18.03. br. — w trybie stacjonarnym,
- 22.04 br. — w trybie stacjonamym
2. Czy w czasie tegorocznych sesji zdarzyły się sytuacje, gdy część radnych przebywała w
sali sesyjnej lub w inny sposób stacjonarnie, a część łączyła się zdalnie?
Nie.
3. Prosimy o linki do projektów uchwał opublikowanych w BIP przed każdą z ww. sesji.
1. http://www.bip.mrocza.pl/?app=aktualnosci%nid=1 1292,
2. http://www.bip.mrocza.pl/?app=aktualnosciśnid=11345,
3. http://www.bip.mrocza.pl/?app=aktualnosci%nid=1 1389,
4. http://www.bip.mrocza.pl/?app=aktualnosci%nid=1 1457.
4. Czy, w związku z prowadzeniem obrad za pomocą środków porozumiewania na odległość
lub korespondencyjnie, doszło do zmiany statutu gminy, w zakresie regulującym aspekty
obrad w tych trybach? Wnosimy o link do uchwały/ uchwał zmieniającej/zmieniających.
Nie.
5a. Czy w posiedzeniach rady gminy odbywających się za pomocą środków porozumiewania
na odległość, wyniki głosowania są od razu widoczne dla uczestniczących radnych i
mieszkańców?
Tak
5b. Czy, jeśli posiedzenia rady gminy odbywają się za pomocą środków porozumiewania na
odległość, mieszkańcy mogą brać udział z możliwością zabrania głosu?
Jeśli sesja odbywa się za pomocą środków porozumiewania na odległość w sesji uczestniczą
radni, sołtysi, zaproszeni goście.
Informacja o sesji zawsze jest umieszczana na stronie www. bip.mrocza w zakładce
aktualności. Nigdy nikt się nie zgłosił, że chciałby zabrać glos.
5c. W jaki sposób mieszkańcy mogą wziąć udział w obradach odbywających się za pomocą
środków porozumiewania na odległość - prosimy o opisanie tej sytuacji, np. wcześniejsze
zgłoszenie, opublikowany link itp.
Mieszkaniec może wcześniej zgłosić chęć zabrania głosu w sesji.
Może przesłać pytanie poprze sms do Przewodniczącego Rady.
Może uczestniczyć z sołtysem lub Przewodniczącym Zarządu Osiedla w obradach SeSji.
5d. Jeśli posiedzenia odbywają się za pomocą środków porozumiewania na odległość, to czy
istnieje możliwość, żeby mieszkańcy uczestniczyli w posiedzeniu w siedzibie urzędu?
Tak, może, po wcześniejszym uzgodnieniu z Przewodniczącym Rady Miejskiej.
6. Czy posiedzenia komisji rady gminy są transmitowane?
Nie.
7. Jeśli posiedzenia komisji rady gminy odbywają się za pomocą środków porozumiewania na
odległość, to czy istnieje techniczna możliwość by mieszkańcy uczestniczyli z możliwością
zabierania głosu?
O każdym, posiedzeniu komisji mieszkańcy są informowani poprzez umieszczenie takiej
informacji na stronie bip. mrocza.
Jeśli chciałby zabrać głos musi wcześniej zgłosić się do Przewodniczących Komisji.
8. Czy zdarzyło się, że w posiedzeniach komisji rady gminy odbywających się za pomocą
środków porozumiewania na odległość odmówiono jakimś mieszkańcom uczestnictwa?
Nie
8a Jakie były kryteria ewentualnej odmowy dopuszczania mieszkańców do uczestnictwa w
zdalnym posiedzeniu rady gminy?
Nie dotyczy.
9. Czy do organów gminy wpłynęły skargi mieszkańców lub radnych dotyczące zdalnego (za
pomocą środków porozumiewania na odległość) trybu obradowania? Jeśli tak, to wnosimy o
podanie liczby skarg.
Nikt nie zgłosił skargi.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z przepisem art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO)
informuje się, że:
1.
10.
11.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Mrocza, (89- 115
Mrocza, Pl. I Maja 20, tel. 52 386 74 10, e-mail: urzadQQumig.mrocza.pl).
Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować w sprawach
ochrony Pani/Pana danych i realizacji praw z tym związanych: Inspektor Ochrony Danych, adres e-
mail: iodQQumig.mrocza.pl;
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku o informację
publiczną. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE w związku z Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (art. 10,
14) (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176).
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom będącym dostawcami systemów
teleinformatycznych wykorzystywanych przez Administratora do przetwarzania danych w ramach
zawartych z nimi umów, a także innym podmiotom na podstawie obowiązujących przepisów (np.
sądowi, Policji);
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane także podmiotom prowadzącym działalność
pocztową lub kurierską w ramach prowadzonej korespondencji. Dane udostępnione przez Panią/Pana
nie będą stanowiły podstawy do podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany ani nie będą
podlegały profilowaniu;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu, o którym mowa
w pkt 3 oraz po ustaniu tego celu przez czas określony w przepisach nakładających na Administratora
obowiązek archiwizowania dokumentów urzędowych. Pana/Pani dane przechowuje się przez okres 5
lat;
Posiada Pani/Pan:
a) prawo dostępu do treści swoich danych osobowych,
b) prawo do sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c) prawo do żądania usunięcia danych w przypadku cofnięcia zgody na ich przetwarzanie, a także
odnośnie danych, które są przetwarzane niezgodnie z prawem albo nie są niezbędne dla realizacji celu,
o którym mowa w pkt 3 i celu obowiązkowego archiwizowania dokumentów urzędowych,
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (wstrzymania operacji na
danych stosownie do złożonego wniosku),
e) prawo do żądania przeniesienia danych.
Zakres każdego z w/w praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać wynikają z przepisów z
zakresu ochrony danych osobowych (RODO i przepisów krajowych). To, z którego uprawnienia może
Pan/Pani skorzystać zależeć będzie w szczególności od podstawy prawnej i celu przetwarzania
Pani/Pana danych i będzie przedmiotem rozstrzygnięcia przez Administratora w ramach rozpatrywania
ewentualnego wniosku o skorzystanie, z któregoś z w/w praw.
Podanie Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do realizacji ww.
celów .
W dowolnym momencie posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu w związku z
przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych zgodnie z art. 21 RODO.
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy z zakresu ochrony
danych osobowych. Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Adres: Stawki 2, 00-193
Warszawa.