Szanowni Państwo,
Poniżej przesyłam zaktualizowane odpowiedzi na Państwa pytania w kolejności
ich zadania:
1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych
kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała.
W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
lokalnej.
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6472/18386
2. Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art.
41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
W mieście Opolu utworzono Opolską Radę Działalności Pożytku Publicznego.
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5209/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6409/18386
Obecnie działa Opolska Rada Działalności Pożytku Publicznego II kadencji,
powołana Zarządzeniem nr OR-I.0050.663.2017 Prezydenta Miasta Opola z dnia
09 października 2017 r. w sprawie powołania Opolskiej Rady Działalności
Pożytku Publicznego na II kadencję.
www:
http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/rada-dzialal
nosci-pozytku-publicznego/
3. czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
oświatowego),
W mieście Opolu nie powołano Rady Oświatowej.
4. czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,
W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami.
www: http://www.opole.pl/konsultacje-z-mieszkancami-uchwala/
BIP:
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/4979/18386/html
preview
5. informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
latach 2014-2016,
Rada Miasta Opola przyjęła następującą liczbę uchwał w poszczególnych
latach:
2014: 243 uchwały (211 uchwał w VI kadencji Rady + 32 uchwały w VII kadencji
Rady)
2015: 342 uchwały
2016: 343 Uchwały
6. informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,
W mieście Opolu prowadzone są konsultacje z mieszkańcami.
W 2014 odbyły się 3 konsultacje:
W 2015 odbyły się 7 konsultacji:
W 2016 odbyły się 2 konsultacje:
7. czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),
W mieście Opolu utworzono Młodzieżową Radę Miasta.
www: http://www.opole.pl/dzial/rada-miasta-opola/mlodziezowa-rada-miasta/
BIP:
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5051/18386/html
preview;
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/755/18386
8. czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),
W mieście Opolu utworzono Radę Seniorów.
www:
http://www.opole.pl/dzial/miasto/dla-mieszkancow/senior-w-opolu/rada-senioro
w-miasta-opola/
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5250/18386
9. czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody
na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie
adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała
o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Pod poniższym linkiem
dostępny jest akt prawa miejscowego w sprawie zasad przyznawania środków
budżetowych na realizację zadań jednostek pomocniczych Miasta Opola.
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/18386
10. link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Poniżej znajdują się linki
do regulacji.
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5305/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5223/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/18386
http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6662/18386
http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6658/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5780/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6277/18386
11. czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www
(link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w
sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
Nie dotyczy. W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o
zarządzenie Prezydenta miasta Opola.
12. jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),
W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o zarządzenie
Prezydenta miasta Opola.
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5857/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6069/18386
http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego/
http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-miasta-opola-w-2015-rok
u/
http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/budzet-obywa
telski-opola/;
http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-na-2018-rok/
13. jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016.
2014: 2.000.000 zł.
2015: 2.000.000 zł.
2016: 2.500.000 zł.
Informacje zgodnie z Państwa prośbą zostają udostępnione w formie
elektronicznej na adres sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W przypadku pytań proszę o kontakt.
Z poważaniem,
Paweł Sadło
Podinspektor
Centrum Dialogu Obywatelskiego
Referat ds. Organizacji Pozarządowych
Urzędu Miasta Opola
ul. Koraszewskiego 7-9
45-011 Opole
Tel. +48 77 44 61 569
E-mail: <mailto:pawel.sadlo@um.opole.pl> pawel.sadlo@um.opole.pl
<http://www.opole.pl/> www.opole.pl
Urząd Miasta Opola
Rynek-Ratusz
45-015 Opole
From: Dorota Piechowicz-Witon [mailto:dorota.piechowicz@um.opole.pl]
Sent: Friday, January 19, 2018 9:28 AM
To: Paweł Sadło <Pawel.Sadlo@um.opole.pl>;
sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Subject: RE: Odpowiedzi na pytania Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog
Polska
Szanowni Państwo,
Informacja wysłana przez Pana Pawła Sadło będzie aktualizowana - wkradł się
na pewno jeden błąd w przypadku linku do uchwały o inicjatywie lokalnej!
Ta uchwała była zmieniana pod koniec 2017 roku i jest zdecydowanie lepszym i
ambitniejszym dokumentem niż tez z 2011!
Serdecznie pozdrawiam i proszę nam wybaczyć pomyłkę!
Zdarza się niestety ;)
Pozdrawiam
Dorota Piechowicz-Witoń
Naczelnik
Centrum Dialogu Obywatelskiego
ul. Koraszewskiego 7-9 w Opolu
Tel. 77 446 15 66
Kom. 505 435 055
e-mail: <mailto:Dorota.Piechowicz@um.opole.pl>
Dorota.Piechowicz@um.opole.pl
<https://www.facebook.com/cdo.opole/> https://www.facebook.com/cdo.opole/
<http://www.opole.pl/> www.opole.pl
Urząd Miasta Opola
Rynek-Ratusz
45-015 Opole
From: Paweł Sadło [mailto:Pawel.Sadlo@um.opole.pl]
Sent: Wednesday, January 17, 2018 1:38 PM
To: sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Cc: 'Dorota Piechowicz-Witon' <dorota.piechowicz@um.opole.pl
<mailto:dorota.piechowicz@um.opole.pl> >
Subject: Odpowiedzi na pytania Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog
Polska
Szanowni Państwo,
poniżej przesyłam odpowiedzi na Państwa pytania w kolejności ich zadania:
1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych
kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała.
W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
lokalnej.
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/1348/18386
2. Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art.
41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
W mieście Opolu utworzono Opolską Radę Działalności Pożytku Publicznego.
BIP: http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6409/18386
Obecnie działa Opolska Rada Działalności Pożytku Publicznego II kadencji,
powołana Zarządzeniem nr OR-I.0050.663.2017 Prezydenta Miasta Opola z dnia
09 października 2017 r. w sprawie powołania Opolskiej Rady Działalności
Pożytku Publicznego na II kadencję.www:
http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/rada-dzialal
nosci-pozytku-publicznego/
3. czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
oświatowego),
W mieście Opolu nie powołano Rady Oświatowej.
4. czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,
W mieście Opolu obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami.
www: <http://www.opole.pl/konsultacje-z-mieszkancami-uchwala/>
http://www.opole.pl/konsultacje-z-mieszkancami-uchwala/BIP:
<http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/4979/18386/htm
lpreview>
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/4979/18386/html
preview
5. informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
latach 2014-2016,
Rada Miasta Opola przyjęła następującą liczbę uchwał w poszczególnych
latach:
2014: 243 uchwały (211 uchwał w VI kadencji Rady + 32 uchwały w VII kadencji
Rady)2015: 342 uchwały
2016: 343 Uchwały
6. informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,
W mieście Opolu prowadzone są konsultacje z mieszkańcami.
w 2014 odbyły się 3 konsultacje
w 2015 odbyły się 7 konsultacji
w 2016 odbyły się 2 konsultacje
7. czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),
W mieście Opolu utworzono młodzieżową Radę Miasta.
www: http://www.opole.pl/dzial/rada-miasta-opola/mlodziezowa-rada-miasta/
BIP:
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5051/18386/html
preview;
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/755/18386
8. czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),
W mieście Opolu utworzono Radę Seniorów.
www:
http://www.opole.pl/dzial/miasto/dla-mieszkancow/senior-w-opolu/rada-senioro
w-miasta-opola/BIP:
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/517/18386/htmlp
review
9. czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody
na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie
adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała
o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Pod poniższym linkiem
dostępny jest akt prawa miejscowego w sprawie zasad przyznawania środków
budżetowych na realizację zadań jednostek pomocniczych Miasta Opola.http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/18386
10. link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
W mieście Opolu działa 28 Jednostek Pomocniczych. Poniżej znajdują się linki
do regulacji.
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5305/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5223/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5222/18386
http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6662/18386
http://baw.umo.lokalna/institution/18386/legalact/6658/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/5780/18386
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6277/18386
11. czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www
(link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w
sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
Nie dotyczy. W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o
zarządzenie Prezydenta miasta Opola.
12. jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),
W mieście Opolu budżet obywatelski funkcjonuje w oparciu o zarządzenie
Prezydenta miasta Opola.http://www.bip.um.opole.pl/?id=41882
http://prawomiejscowe.um.opole.pl/institution/18386/legalact/6069/18386
http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego/
http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-miasta-opola-w-2015-rok
u/http://www.opole.pl/dzial/miasto/centrum-dialogu-obywatelskiego/budzet-obywa
telski-opola/;
http://www.opole.pl/regulamin-budzetu-obywatelskiego-na-2018-rok/
13. jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016.
2014: 2.000.000 zł.
2015: 2.000.000 zł.
2016: 2.500.000 zł.
Informacje zgodnie z Państwa prośbą zostają udostępnione w formie
elektronicznej na adres sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-5655@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W przypadku pytań proszę o kontakt.
Z poważaniem,
Paweł Sadło
Podinspektor
Centrum Dialogu Obywatelskiego
Referat ds. Organizacji Pozarządowych
Urzędu Miasta Opola
ul. Koraszewskiego 7-9
45-011 Opole
Tel. +48 77 44 61 569
E-mail: <mailto:pawel.sadlo@um.opole.pl> pawel.sadlo@um.opole.pl
<http://www.opole.pl/> www.opole.pl
Urząd Miasta Opola
Rynek-Ratusz
45-015 Opole