Sulików, dnia 30 maja 2022 r.
URZĄD GMINY SULIKÓW
PO-OG.1431.4.2022.1
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
W odpowiedzi na pismo z dnia 16 maja 2022 r. dotyczące udostępnienia informacji
publicznej w zakresie sesji zdalnych, poniżej przedstawiam następujące informacje:
Ad. 1
W jakiej formie odbyły się tegoroczne sesje rady gminy? Prosimy o podanie daty każdej
sesji wraz z zaznaczeniem właściwego dla niej trybu.
b) Za pomocą środków porozumiewania na odległość (chodzi o każdą sesję, w której
uczestniczą radni z wykorzystaniem połączenia zdalnego)
c) Korespondencyjnego
W 2022 roku wszystkie sesje Rady Gminy Sulików odbywały się w trybie
stacjonarnym:
19 stycznia 2022 r.
16 marca 2022 r.
27 kwietnia 2022 r.
2. Czy w czasie tegorocznych sesji zdarzyły się sytuacje, gdy część radnych przebywała
w sali sesyjnej lub w inny sposób stacjonarnie, a część łączyła się zdalnie?
Nie miały miejsca takie sytuacje.
3. Prosimy o linki do projektów uchwał opublikowanych w BIP przed każdą z ww. sesji.
Projekty uchwał nie są publikowane w biuletynie informacji publicznej.
4. Czy, w związku z prowadzeniem obrad za pomocą środków porozumiewania na odległość
lub korespondencyjnie, doszło do zmiany statutu gminy, w zakresie regulującym aspekty
obrad w tych trybach? Wnosimy o link do uchwały/ uchwał zmieniającej/zmieniających.
Nie doszło do zmiany Statutu w w/w zakresie.
5a. Czy w posiedzeniach rady gminy odbywających się za pomocą środków porozumiewania
na odległość, wyniki głosowania są od razu widoczne dla uczestniczących radnych
i mieszkańców?
W roku 2022 nie miały miejsca posiedzenia odbywające się za pomocą środków
porozumiewania na odległość.
5b. Czy, jeśli posiedzenia rady gminy odbywają się za pomocą środków porozumiewania na
odległość, mieszkańcy mogą brać udział z możliwością zabrania głosu?
Nie dotyczy.
5c. W jaki sposób mieszkańcy mogą wziąć udział w obradach odbywających się za pomocą
środków porozumiewania na odległość - prosimy o opisanie tej sytuacji, np. wcześniejsze
zgłoszenie, opublikowany link itp.
Nie dotyczy.
5d. Jeśli posiedzenia odbywają się za pomocą środków porozumiewania na odległość, to czy
istnieje możliwość, żeby mieszkańcy uczestniczyli w posiedzeniu w siedzibie urzędu?
Nie dotyczy.
6. Czy posiedzenia komisji rady gminy są transmitowane?
Posiedzenia komisji nie są transmitowane.
7. Jeśli posiedzenia komisji rady gminy odbywają się za pomocą środków porozumiewania
na odległość, to czy istnieje techniczna możliwość by mieszkańcy uczestniczyli z możliwością
zabierania głosu?
Nie dotyczy.
8. Czy zdarzyło się, że w posiedzeniach komisji rady gminy odbywających się za pomocą
środków porozumiewania na odległość odmówiono jakimś mieszkańcom uczestnictwa?
Nie dotyczy.
8a Jakie były kryteria ewentualnej odmowy dopuszczania mieszkańców do uczestnictwa
w zdalnym posiedzeniu rady gminy?
Nie miała miejsca taka sytuacja.
9. Czy do organów gminy wpłynęły skargi mieszkańców lub radnych dotyczące zdalnego
(za pomocą środków porozumiewania na odległość) trybu obradowania? Jeśli tak,
to wnosimy o podanie liczby skarg.
Nie wypłynęły skargi mieszkańców dotyczące zdalnego trybu obradowania.
Sprawę prowadzi: RADA GMINY SULIKÓW
Aleksandra Adamiak ul. Dworcowa 5, 59-975 Sulików
Inspektor ds. obsługi rady gminy tel. +48 75 77 87 288, 289
tel. +48 75 77 87 290 ugQsulikow.pl
e-mail: aleksandra.adamiakQsulikow.
http://www.sulikow.pl, http://bip.sulikow.pl