Suraż,dn.12.02.2018 r. W odpowiedzi na Wniosek o udostępnienie  informacji publicznej Urząd Miejski w Surażu informuje, iż w Gminie Suraż -nie obowiązuje uchwała dot.trybu i szczegółowych  kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej, -w gminie Suraż nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego, - nie powołano  w gminie rady oświatowej, - w gminie nie obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami, - w 2014 roku podjęto 64 uchwały Rady Miejskiej w Surażu, - w 2015 roku podjęto 53 uchwały Rady Miejskiej w Surażu, -w 2016 roku podjęto 58 uchwał Rady Miejskiej w Surażu, - w latach 2014 -2016  nie przeprowadzano konsultacji z mieszkańcami, - nie utworzono młodzieżowej rady gminy, - nie utworzono gminnej rady seniorów, - w 2017 roku podjęto uchwałę o nie wyrażeniu zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków finansowych przeznaczonych na fundusz sołecki w roku 2018 - bip.um.suraz.wrotapodlasia.pl bip.um.suraz.wrotapodlasia.pl - w 2018 r. podjęto uchwałę o nie wyrażeniu zgody na wyodrębnianie w budżecie gminy na rok 2019 środków finansowych przeznaczonych na fundusz sołecki - bip.um.suraz.wrotapodlasia.pl bip.um.suraz.wrotapodlasia.pl - w zarządzeniach  Burmistrza Suraża brak jest zarządzeń związanych z realizacją funduszu sołeckiego, -w gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski, Sekretarz Gminy Marianna Rogalska