Biuro Rady .
i Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Słupnie
ul. Miszewska 8a, 09-472 Słupno
| 62 Słupno, dnia 12 stycznia 2018 r.
BRI.1431.6.2018
Sz. P.
Szymon Osowski,
Bartosz Wilk
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2,
02-605 Warszawa
W związku z postępowaniem prowadzonym na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej, przesłany 31 stycznia 2018 r. pocztą elektroniczną z adresu sprawa-
6872Qfedrowanie.siecobywatelska.pl dotyczący udostępnienia informacji na temat
inicjatywy lokalnej, gminnej rady działalności pożytku publicznego, gminnej rady
oświatowej, gminnej rady młodzieżowej, gminnej rady seniorów, liczbie przyjętych uchwał
w latach 2014-2016, przeprowadzonych konsultacjach z mieszkańcami gminy Słupno,
funduszu sołeckiego oraz budżetu obywatelskiego, poniżej przekazuję odpowiedzi na
pytania zawarte we wniosku:
1. Czy obowiązuje w gminie Słupno uchwała dot. trybu i szczegółowych
kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała.
W gminie Słupno nie obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1
ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie). Obwiązuje natomiast
Uchwała Nr 51/IV/17 w sprawie uchwalenie Rocznego programu współpracy Gminy
Słupno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3
ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2018. Link do uchwały:
http://ugslupno.bip.org.pl/pliki/ugslupno/201711150955-1.pdf
2. Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
W gminie Słupno nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego (art. 41e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
3. Czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
oświatowego),
W gminie Słupno nie powołano rady oświatowej (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego).
4. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link)
BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała.
W gminie Słupno obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji
z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym).
Uchwała Nr 32/I11/17 w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych
z mieszkańcami Gminy Słupno
1
Dn
http://ugslupno.bip.org.pl/pliki/ugslupno/201710241354-2.pdf
http://edziennik.mazowieckie.pl/::/legalact/2017/10036/
5. Informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016.
Kadencja Rady Gminy Słupno w związku z przeprowadzonym Referendum Gminnym
w sprawie odwołania Rady Gminy Słupno trwała od roku 2014 do 2017. W tym czasie
ówczesna Rada Gminy w latach 2014-2016 przyjęła od 28 listopada 2014 r. tj. od pierwszej
sesji Rady Gminy Słupno do 30 grudnia 2016 r. tj. do 32 sesji Rady Gminy Słupno 179
uchwał.
Ponadto w kadencji 2010-2014 w roku 2014 od dnia 7 lutego 2014 r (Sesja XXXIII/14)
do dnia 17 października 2014 r. (Sesja XL/14) przyjęto -72 uchwały.
6. informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami
w poszczególnych latach 2014-2016.
W latach 2014-2016 konsultacje społeczne w gminie Słupno zostały przeprowadzone 8
razy, ponadto w roku 2017 konsultacje społeczne w gminie Słupno odbyły się 7 razy.
Rok 2014
>
>
w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia pn.:
„Zabezpieczenie przeciwerozyjne i przeciwpowodziowe rz.
Słupianki
w km. 0+900 - 9+000 etap II uzupełnienie ”
Zarządzenie Wójta Gminy Słupno Nr 65 z dnia 10 września 2014 r. w
sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie projektu
uchwały w sprawie przyjęcia "Rocznego programu współpracy z
organizacjami pozarządowymi i podmiotami, prowadzącymi odpowiednio do
terytorialnego zakresu działania gminy, działalność pożytku publicznego w
zakresie odpowiadającym zadaniom gminy w roku 2015"
Rok 2015
> w Sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego
na „Budowie Instalacji - Produkcji Płyt Ognioodpornych w
miejscowości Mirosław 26 A na działkach o nr ewid. 19/4 i 138”.
w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy
Słupno”.
Rok 2016
> w Sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego
na „Budowie hali magazynowej wysokiego składowania z
budynkiem produkcyjno-socjalno-biurowym na działkach o nr ew.
265/8, 266/5, 267/1, obręb 0004 Cekanowo”.
>. w Sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego
dla przedsięwzięcia pn. Budowa stanicy wodnej w Liszynie.
> w sprawie projektu „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla gminy
Słupno” wraz z projektem „Prognozy oddziaływania na środowisko
PGN"
> Zarządzenie Wójta Gminy Słupno Nr 122/2015 z dnia 26.10.2015 r. w
sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie projektu
uchwały w sprawie "Rocznego programu współpracy z organizacjami
pozarządowymi i podmiotami, prowadzącymi odpowiednio do terytorialnego
zakresu działania gminy, działalność pożytku publicznego w zakresie
odpowiadającym zadaniom gminy w roku 2016"
Rok 2017
> w Sprawie podziału sołectwa Ramutowo na dwa odrębne sołectwa:
Sołectwo Ramutowo i Sołectwo Święcieniec.
> w Sprawie zmiany decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego
na „Budowie Instalacji - Produkcji Płyt Ognioodpornych w
miejscowości Mirosław 26 A na działkach o nr ewid. 19/4 i 138".
> w Sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego
na „budowie rurociągu ropy naftowej przepinkowego DN700 z
dwiema zasuwami DN 700, łączącego rurociąg tłoczny DN800 RT42
i rurociąg III Nitki na wejściu na teren Bazy Miszewko
Strzałkowskie o łącznej długości 800m na działkach o numerach
ewidencyjnych 14/17, 14/12, 14/23 w m. Miszewko Strzałkowskie
oraz na działkach o nr ewid. 360/2, 361/2, 362/2, 363/2 w m.
Cekanowo”.
> w Sprawie projektu „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Słupno
na lata 2017-2020 z uwzględnieniem perspektywy do roku 2024”.
> w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących
projektu uchwały Rady Gminy w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i
obszaru rewitalizacji gminy Słupno
> w Sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie projektu
uchwały w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy Gminy Słupno z
organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3
ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2018”.
>. w Sprawie „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy
Słupno na lata 2017-2032".
7. Czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy
o samorządzie gminnym),
W Gminie Słupno nie istnieje Młodzieżowa Rada Gminy. 29 marca 2016 r. na XXII sesji
Rady Gminy Słupno została przedłożona uchwała w sprawie powołania Młodzieżowej Rady
Gminy Słupno oraz nadania jej Statutu, ale została zdjęta przez radnych z porządku obrad.
3
Aa
8. Czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),
W gminie Słupno nie utworzono gminnej rady seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy
o samorządzie gminnym).
9. Czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy
o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała
o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to
wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna
jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie
funduszu sołeckiego.
a) Uchwała Nr 57/V/17 uchwała Budżetowa Gminy Słupno na 2018 rok
http://ugslupno.bip.org.pl/pliki/ugslupno/201712291348.pdf
W ww. uchwale w załączniku nr 7 zostały wyodrębnione zadania na 2018 rok obejmujące
zadania jednostek pomocniczych gminy w tym realizacja w ramach funduszu sołeckiego.
b) Uchwała Nr 25/VI/15 w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie
gminy środków stanowiących fundusz sołecki
http://ugslupno.bip.org.pl/pliki/ugslupno/uchwala_25_15.pdf
10. Link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych
w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie.
Zarządzenie Wójta Gminy Słupno Nr 98/2015 z dnia 31.08.2015r. w sprawie
określenia procedur wykorzystywania środków funduszu sołeckiego
http://ugslupno.bip.org.pl/pliki/ugslupno/zarzadzenie_nr_98.pdf
11.Czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu,
w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane
przez mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres
strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
(uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego
(partycypacyjnego).
W gminie Słupno nie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako
konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części
wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty.
12. Jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny)
w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny).
W gminie Słupno nie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną
konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej
formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny).
13.Jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego)
w poszczególnych latach 2014-2016.
W związku z tym, że w gminie Słupno nie funkcjonuje budżet obywatelski nie było
zaplanowanej kwoty w budżecie na ten cel.
Z poważaniem,
A WÓJTA
Rek
a Ruełak
Otrzymują:
(U) Adresat w sposób żądany we wniosku: udostępnienie wskazanych informacji
w formie elektronicznej na adres sprawa-6872Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
2. Afa.
Sporządziła: Emilia Adamkowska.