Wójt Gminy Pawłowiczki
Plac Jedności Narodu 1
47-280 Pawłowiczki
Pawłowiczki, 06.03.2023r.
Or.1431.11.2023
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W związku ze złożonym wnioskiem z dnia 27 lutego 2023 roku, udzielam odpowiedzi
w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej.
1. Czy w latach 2020-2022 Rada Gminy prowadziła obrady z wykorzystaniem środków do
porozumiewania się na odległość lub korespondencyjnie (zdalny tryb obradowania)?
ła. Ile zdalnych (w tym takich, w których co najmniej część radnych łączyła się zdalnie) sesji
Rady Gminy odbyło się w latach 2020-2022 bez możliwości udziału publiczności? (były
zamknięte dla publiczności i publiczność mogła wyłącznie obejrzeć transmisję)
Ad. 1 W latach 2020-2022 Rada Gminy Pawłowiczki nie odbywała sesji w trybie zdalnym.
2. Ile zdalnych (w tym takich, w których co najmniej część radnych łączyła się zdalnie) sesji
Rady Gminy odbyło się w roku 2023 do momentu otrzymania wniosku?
Ad 2 Od momentu otrzymania wniosku Rada Gminy Pawłowiczki nie odbywała sesji w trybie
zdalnym.
3. Czy oprogramowanie używane przez Radę Gminy do prowadzenia sesji zdalnych (w tym
takich, w których co najmniej część radnych łączyła się zdalnie), o ile jest używane, pozwala
na udział publiczności?
3a. Jak nazywa się używane oprogramowanie?
Ad.3 W związku z nieprowadzeniem sesji w trybie zdalnym, używane oprogramowanie na
potrzeby posiedzeń Rady Gminy Pawłowiczki nie zostało dostosowane do udziału w trybie
zdalnym, zarówno radnych, jak również publiczności .
4. Czy w latach 2020-2022 doszło do zmian statutu Rady Gminy, w związku z prowadzeniem
obrad z wykorzystaniem urządzeń do porozumiewania na odłegłość? (o ile dotyczy)
4a. Jeśli doszło do zmiany statutu, to wnosimy o podanie linku do stosownej uchwały.
Ad. 4 Rada Gminy Pawłowiczki nie wprowadzała zmian statutu, ponieważ posiedzenia nie
były prowadzone w trybie zdalnym.
5. Jakim łączem internetowym dysponuje Rada Gminy (chodzi o łącze wykorzystywane do
realizacji transmisji i sesji zdalnych - w tym takich, w których co najmniej część radnych
łączyła się zdalnie)?
5a. Czy między marcem 2020 r. a dniem odpowiedzi na wniosek zmieniła się jakość łącza
internetowego, którym dysponowała Rada Gminy?
Ad. 5 Bezzasadne.
Otrzymują:
1. Adresat
2. wa w MINY
KŁAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 RODO Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia
27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. LNr 119, str. 1), zwanego dalej „Rozporządzeniem” lub „RODO” informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest w celu rozpatrzenia Pani/Pana petycji jest Gmina
Pawłowiczki reprezentowana przez Wójta Gminy Pawłowiczki z siedzibą przy Placu Jedności Narodu 1, 47-280
Pawłowiczki, numer kontaktowy: +48 77 4036461, adres e-mail: us© pawlowiczki.pl.
2. Administrator danych osobowych informuje, iż został powołany Inspektor Ochrony Danych, którego funkcję
pełni Pan Mariusz Kwaśnik. Kontakt z łnspektorem jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej:
jodQvalven.pl, telefonicznie pod numerem: +48 77 546 64 15 lub pisemnie na adres siedziby Administratora
danych, wskazany powyżej.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane ponieważ jest to niezbędne do rozpatrzenia wniosku o udostępnienie
informacji publicznej, złożonego przez Panią/ Pana.
4. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne a brak danych nie wpływa na realizację
wniosku, poza danymi do kontaktu, niezbędnymi do udzielenia odpowiedzi w trybie dostępu do informacji
publicznej. Brak wskazania danych kontaktowych (adres, telefon lub e-mail), na które ma zostać udzielona
informacja publiczna, unieważni jej przekazanie.
5.Wprzypadku, gdy poda Pani/Pan swoje dane osobowe i sprawa będzie załatwiona w formie odpowiedzi na
wniosek Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, ponieważ przetwarzanie jest niezbędne
do wykonania zadania w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej
Administratorowi ( art. 6 ust.1 lit. E RODO) w związku z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do
informacji publicznej zaś w przypadku np. wydania decyzji odmownej dane osobowe będą przetwarzane na
podstawie art. 6 ust.1 lit. C RODO jako wypełnienie obowiązku prawnego wynikającego z: - art. 107 $ 1 ustawy z
dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego.
6. Odbiorcami Pani/ Pana danych osobowych będą podmioty z którymi współpracuje Administrator tj.:
dostawca, i hostingodawca poczty elektronicznej, podmiot zapewniający asystę i wsparcie techniczne dla
systemów informatycznych, firma świadcząca usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów, operatorzy pocztowi,
kurierzy a także inne podmioty uprawnione na mocy odrębnych przepisów prawa.
7. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres rozpatrzenia wniosku a następnie przez okres, w
którym Administrator jest zobowiązany do zachowania danych dla udokumentowania spełnienia wymagań
prawnych zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. © narodowym zasobie archiwalnym i archiwach czyli przez
okres minimum 5 lat następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich
zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez 25
lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy a następnie zostaną przekazane do Archiwum
Państwowego w Opolu, gdzie będą przetwarzane wieczyście.
8. W związku z przetwarzaniem danych przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do danych osobowych w tym prawo do uzyskania kopii tych danych (art. 15 RODO),
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych -w przypadku, gdy dane są
nieprawidłowe lub niekompletne (art. 16 RODO),
©) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach
określonych w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych (art. 18 RODO).
d) prawo do żądania usunięcia danych osobowych w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje
w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa (art. 17 RODO).
e) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych Pani/Pana dotyczących, gdy przetwarzanie
danych odbywa się na podstawie art. 16 ust. 1 lit. e RODO ( art. 16 RODO).
9. Ma Pani/ Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji
międzynarodowej.
11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie
profiłowania.