INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Ruda Śląska, z siedzibą władz
w Urzędzie Miasta Ruda Śląska, 41-709 Ruda Śląska, Plac Jana Pawła II 6.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować drogą
elektroniczną – adres e-mail: iod@ruda-sl.pl lub listownie na adres siedziby Administratora.
3. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO, w celu
załatwienia wniosku o udostępnienie informacji publicznej. Podstawą prawną przetwarzania jest
ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. W przypadku konieczności
wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenia postępowania
o udostępnienie informacji publicznej, dane przetwarzane są na podstawie ustawy z dnia
14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
4. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz podmioty,
z którymi administrator zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych
w Urzędzie Miasta systemów informatycznych.
5. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego
zostały zebrane, a następnie w celach archiwalnych, przez okres 5 lat – licząc od następnego roku
po złożeniu wniosku.
6. Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:
dostępu do danych osobowych, sprostowania danych osobowych, usunięcia danych, ograniczenia
przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
7. Gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych
osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych osobowych w zakresie
odpowiadającym wybranemu sposobowi udostępnienia informacji może skutkować brakiem
możliwości realizacji wniosku. W przypadku konieczności wydania decyzji o odmowie
udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenia postępowania o udostępnienie informacji
publicznej podanie danych osobowych tj. imię, nazwisko oraz adres zamieszkania jest wymogiem
ustawowym - jeśli nie poda Pani/Pan tych danych, wniosek pozostanie bez rozpoznania.