Dąbrowa Górnicza, 23.03.2023 r.
rodzaj dokumentu: wniosek o udostępnienie informacji publicznej
znak sprawy: BRM.1431.5.2023
sprawa dotyczy: zdalnych Sesji Rady Miejskiej w latach 2020-2022
data wpływu pisma: 21.03.2023
osoba do kontaktu: Anna Skuta
Biuro Rady miejskiej, 32 295 67 13,
dodatkowe uwagi: nr pisma: BO.1431.88.2023
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
sprawa-49441@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej zarejestrowany pod numerem BO.1431.88.2023, Biuro Rady Miejskiej informuje:
Ad. 1. Rada Miejska w latach 2020-2022 prowadziła obrady z wykorzystaniem środków do porozumiewania się na odległość.
Ad. 1a. Sesji zdalnych w latach 2020-2022 odbyło się 12, wszyscy radni, którzy brali w nich udział, łączyli się zdalnie.
Ad. 2. W roku 2023 do momentu otrzymania wniosku tj. do 21.03.2023 r. odbyła się 1 sesja zdalna.
Ad. 3. Oprogramowanie używane do organizowania sesji zdalnych pozwala na udział publiczności. Jednakże zgodnie z § 8 ust. 7 załącznika Nr 3 do Uchwały Nr XXV/514/13
Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Dąbrowa
Górnicza z dnia 24 kwietnia 2013 r. „Przewodniczący obrad może udzielić głosu innej osobie niewymienionej w ust. 6 na jej wniosek, złożony nie później niż na 3 dni przed sesją. Wniosek powinien zawierać treść wystąpienia”.
Ad. 3a. Sesje zdalne organizowane są poprzez oprogramowanie Microsoft Teams Meeting + aplikację Posiedzenia.pl.
Ad.4. W związku z potrzebą dostosowania postanowień Statutu Miasta do możliwości procedowania w trybie zdalnym obrad sesji Rady Miejskiej i posiedzeń Komisji merytorycznych Rady Miejskiej po zakończeniu stanu epidemii w dniu 22.06.2022 r. podjęto Uchwałę Nr XLV/812/2022 w sprawie wprowadzenia zmian do Uchwały Nr XXV/514/13 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 24 kwietnia 2013 roku w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Dąbrowa Górnicza.
Ad. 4a. Link do Uchwały Nr XLV/812/2022: https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5914/dokument/160556.
Ad. 5. Rada Miejska korzysta z głównego łącza internetowego UM DG o przepustowości do 1,2 Gbps oraz awaryjnie z redundantnego łącza internetowego UM DG o przepustowości do 1 Gbps.
Ad. 5a. Między marcem 2020 r. a dniem odpowiedzi na wniosek zmieniła się jakość łącza internetowego.
Natomiast odnosząc się do zarzutu nieterminowej odpowiedzi na udostępnienie informacji publicznej, informuję, iż z przedstawionej notatki służbowej uzyskanej od Wydziału Obsługi Urzędu wynika, że w dniu 20.03.2023 r. wpłynęła wiadomość e-mail na skrzynkę z adresu e-mail , która trafiła do folderu spam. Wiadomość zawierała informację, że w dniu 27.02.2023 r. z tego adresu e-mail skierowana została wiadomość zawierająca wniosek o udostepnienie informacji publicznej, na który wnioskodawca nie otrzymał odpowiedzi. Skrzynka e-mail została zweryfikowana i ustalono, że wiadomości przesłane w dniu 27.02.2023 r. i 20.03.2023 r. zostały skierowane do SOD przez pracownika Kancelarii, natomiast nie doszło do rejestracji powyższych wiadomości w systemie. Zdarzenie to zostało zgłoszone do Wydziału Informatyki z prośbą o pilne wyjaśnienie przyczyn braku zarejestrowanych wiadomości w systemie. W związku z powyższym wiadomość z dnia 20.03.2023 r. została zarejestrowana w sposób „tradycyjny”, natomiast wiadomość z 27.02.2023 r. została do niej dołączona, z adnotacją o zgłoszeniu przedmiotowego incydentu do wyjaśnienia.
Otrzymane wiadomości z domeny nadawcy: fedrowanie.siecobywatelska.pl wysłane były w niestandardowy sposób przez serwery służące między innymi do wysyłania newsletter'ów. Wiadomości wysyłane z w/w serwerów służą do wysyłki głównie spamu dlatego też wiadomości te były oznaczone jako spam.
Wiadomości zarówno z dnia 27 lutego jak i 20 marca wpłynęły na skrzynkę UM z oznaczeniem [SPAM].
Przekierowanie tych wiadomości na SOD SEKAP (z wykorzystaniem przycisku Przekieruj do SOD SEKAP jak i ręcznie) nie spowodowało ich rejestracji z uwagi na znacznik [SPAM]. Skrzynka pocztowa, z której SOD SEKAP pobiera wiadomości z w/w znacznikiem automatycznie zapisuje je w folderze SPAM natomiast SOD SEKAP domyślnie pobiera wiadomości tylko z folderu odebrane.
Po kosultacji z producentem aplikacji i wskazówkach co do przyczyny braku tychże wiadomości zmodyfikowana została konfiguracja SOD SEKAP pod kątem pobierania wiadomości również z folderu SPAM.
Wykonano przegląd i zmiany w konfiguracji urządzeń filtrujących (antyspamowych) pod kątem wiadomości z formularza strony dg.pl.
Kierownik
Biura Rady Miejskiej
Katarzyna Halaburda