1. Ilu pracowników jest zatrudnionych w urzędzie na stanowiskach merytorycznych?
Odp. 70
2. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu zbierane są w jakichś systemach informatycznych?
Odp. tak
a) Jeśli tak, to jakich?
Odp. System ADAS
3. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu wprowadzane są do państwowych systemów?
Odp. tak
a) Jeśli tak, to jakich?
Odp. Źródło, CEEB, CEIDG, TERYT, Ewidencja miejscowości, ulic i adresów.
b) Jeśli tak, to z których systemów urząd może pobrać dane dla swoich celów?
Odp. Wszystkich wymienionych w pkt. a)
4. Czy systemy urzędu są zintegrowane z innymi systemami samorządowymi lub rządowymi?
Odp. Tak
a) Jeżeli tak,prosimy o podanie nazw systemów.
Odp. Źródło, ePUAP, Wykaz podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT
5. Prosimy o listę rejestrów publikowanych przez Państwa i linki do tych rejestrów.
https://bip.gminaslupsk.pl/strony/2674.dhtml
https://bip.gminaslupsk.pl/strony/10855.dhtml
- Rejestr zarządzeń Wójta
https://bip.gminaslupsk.pl/strony/menu/15.dhtml
- Rejestr Uchwał Rady Gminy
https://bip.gminaslupsk.pl/strony/menu/13.dhtml
6. Czy w urzędzie przeprowadzono inwentaryzację danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie dokumentu ze zinwentaryzowanymi zbiorami.
Inwentaryzacja danych prowadzona jest na bieżąco w rejestrze czynności przetwarzania. Prowadzone rejestry czynności przetwarzania danych osobowych oraz rejestry kategorii czynności przetwarzania nie stanowią informacji publicznej, lecz stanowią dokument o charakterze wewnętrznym – organizacyjnym i porządkowym. Rejestr czynności przetwarzania nie ma charakteru jawnego i powszechnie dostępnego, a charakter wewnętrzny. Oznacza to, że nie powinien być publikowany na stronach internetowych administratora ani udostępniany na żądanie zainteresowanych osób, bowiem przepis nakazuje jedynie udostępnianie rejestru organowi nadzorczemu. Brak jawności rejestru wynika m.in. z treści informacji w nim zawartych, które wymagają ochrony przed ujawnieniem osobom nieuprawnionym. Dotyczy to przede wszystkim informacji na temat zastosowanych zabezpieczeń, które powinny być objęte tajemnicą.
Informujemy również, iż w sytuacji, gdy wnioskodawca żąda udzielenia informacji, które nie są informacjami publicznymi, organ nie ma obowiązku wydawania decyzji o odmowie udzielenia informacji, lecz zawiadamia jedynie wnoszącego, iż żądane dane nie mieszczą się w pojęciu objętym przedmiotową ustawą.
7. Czy w urzędzie istnieje jakikolwiek raport analizujący, o co pytają mieszkańcy i na jakie dane warto szczególnie zwrócić uwagę?
Odp. Tak
8. Czy w urzędzie, na szczeblu wewnętrznym, stworzone zostały standardy gromadzenia danych?
Odp. Nie
Jeśli tak, prosimy o załączenie takiego dokumentu do odpowiedzi.
9. Czy w urzędzie istnieje stanowisko pełnomocnika danych, czyli osoby nie będącej informatykiem, ani specjalistą, natomiast łączącej świat informatyków i pracowników merytorycznych?
Odp. Nie
10. Czy w urzędzie wyznaczone są lub zatrudnione osoby zajmujące się zarządzaniem danymi? Jeśli tak, to na jakich stanowiskach pracują takie osoby?
Odp. Tak - informatyk
11. Czy w urzędzie jest osoba, którą można nazwać liderem cyfryzacji.
Odp. Nie