Urząd Gminy Augustów
ul. Mazurska 1c
16-300 Augustów Augustów , 22 maja 2023r.
KK.1431.11.2023
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
W odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej z dnia 07.05.2023r. Urząd
Gminy Augustów odpowiadając na Państwa pytania przekazuje poniższe odpowiedzi:
1. Ilu pracowników jest zatrudnionych w urzędzie na stanowiskach merytorycznych?
21 pracowników.
2. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu zbierane są w jakichś systemach
informatycznych?
Tak.
a) Jeśli tak, to jakich?
Przepisy o udostępnianiu informacji publicznej nie dotyczą narzędzi informatycznych
służących do realizacji bieżących zadań przez organ władzy publicznej — bo nie
zawierają informacji o funkcjonowaniu lub organizacji organu.
Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 19 kwietnia 2021 r. (III OSK 836/21),
3. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu wprowadzane są do państwowych
systemów? Tak
a) Jeśli tak, to jakich? Tak
b) Jeśli tak, to z których systemów urząd może pobrać dane dla swoich celów?
Przepisy o udostępnianiu informacji publicznej nie dotyczą narzędzi informatycznych
służących do realizacji bieżących zadań przez organ władzy publicznej — bo nie
zawierają informacji o funkcjonowaniu lub organizacji organu.
Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 19 kwietnia 2021 r. (III OSK 836/21),
3. Czy systemy urzędu są zintegrowane z innymi systemami samorządowymi lub
rządowymi? Jeżeli tak, prosimy o podanie nazw systemów.
Tak.
Przepisy o udostępnianiu informacji publicznej nie dotyczą narzędzi informatycznych
służących do realizacji bieżących zadań przez organ władzy publicznej — bo nie
zawierają informacji o funkcjonowaniu lub organizacji organu.
Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 19 kwietnia 2021 r. (III OSK 836/21),
4. Prosimy o listę rejestrów publikowanych przez Państwa i linki do tych rejestrów.
1. Dziennik ewidencji dokumentów oznaczonych klauzulą tajności.
2. Dziennik ewidencji dokumentów oznaczonych klauzulą poufne.
3. Dziennik ewidencji dokumentów oznaczonych klauzulą zastrzeżone.
4. Ewidencja działalności gospodarczej.
5. Ewidencja osób pełniących służbę w formacjach obrony cywilnej.
6. Ewidencja uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
7.Ewidencja wydanych i utraconych dowodów osobistych.
8. Ewidencje podatników fizycznych i prawnych.
9. Rejestr przedpoborowych.
10. Rejestr teczek dokumentów niejawnych, dzienników i książek ewidencyjnych.
11. Rejestr Uchwał Rady Gminy Augustów.
12. Rejestr wyborców.
13. Rejestr wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
14. Wykaz osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej.
15. Wykaz poborowych.
16. Zbiór danych byłych mieszkańców.
17. Zbiór danych osobowych stałych mieszkańców .
18. Zbiór danych osób zameldowanych na pobyt czasowy do 2 miesięcy.
19.Zbiór danych osób zameldowanych na pobyt czasowy ponad 2 miesiące.
20. Rejestr urodzeń.
21. Rejestr zgonów.
22. Rejestr zarządzeń Wójta Gminy.
23. Instrukcja archiwalna.
24. Rejestr wniosków i zapytań radnych.
25. Rejestr skarg i wniosków.
26. Rejestr wydanych zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób,
przewozy nieregularne, przewozy regularne.
27.Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
28.Ewidencja zbiorników bezodpływowych.
29.Ewidencja przydomowych oczyszczalni ścieków.
30.Ewidencja umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych.
31.Ewidencja udzielonych i cofniętych zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności
w zakresie:
•
odbierania odpadów komunalnych
•
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
•
ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
•
prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok
zwierzęcych i ich części
32.Rejestr instytucji kultury.
33.Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Augustów.
34.Ewidencja udzielonych i cofniętych zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w
wodę.
35.Ewidencja udzielonych i cofniętych zezwoleń na prowadzenie zbiorowego odprowadzania
ścieków.
36.Rejestr petycji.
37.Rejestr decyzji w sprawie nałożenia świadczeń osobistych.
38.Ewidencja dróg publicznych.
39.Ewidencja mostów.
40.Gminna ewidencja zabytków.
41.Centralny rejestr umów.
42.Rejestr czynności przetwarzania.
43. REJESTR JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY AUGUSTÓW
44. Ewidencja szkół i placówek niepublicznych
Linki do rejestrów znajdują się pod adresem::
http://bip.ug.augustow.wrotapodlasia.pl/urz_gminy/56a7bd36ad5/
6. Czy w urzędzie przeprowadzono inwentaryzację danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie
dokumentu ze zinwentaryzowanymi zbiorami.
Prosimy o doprecyzowanie o jaki rodzaj danych Państwo pytacie.
7. Czy w urzędzie istnieje jakikolwiek raport analizujący, o co pytają mieszkańcy i na jakie
dane warto szczególnie zwrócić uwagę?
Nie.
8. Czy w urzędzie, na szczeblu wewnętrznym, stworzone zostały standardy gromadzenia
danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie takiego dokumentu do odpowiedzi.
Prosimy o doprecyzowanie o jakie dane Państwo pytają.
9. Czy w urzędzie istnieje stanowisko pełnomocnika danych, czyli osoby nie będącej
informatykiem, ani specjalistą, natomiast łączącej świat informatyków i pracowników
merytorycznych?
Nie.
10. Czy w urzędzie wyznaczone są lub zatrudnione osoby zajmujące się zarządzaniem
danymi? Jeśli tak, to na jakich stanowiskach pracują takie osoby?
Prosimy o doprecyzowanie o rodzaj jakich danych Państwo pytacie.
11. Czy w urzędzie jest osoba, którą można nazwać liderem cyfryzacji.
Prosimy o doprecyzowanie definicji lidera cyfryzacji.
Z up. Wójta Gminy Augustów
Sekretarz Gminy
Tomasz Tomaszewski