1. Ilu pracowników jest zatrudnionych w urzędzie na stanowiskach merytorycznych?
Wg stanu na 12.05.2023 r. w Urzędzie Miejskim w Gliwicach zatrudnione są 733 osoby - w tym 54 osoby na stanowiskach pomocniczych i obsługi.
2. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu zbierane są w jakichś systemach informatycznych?
Tak.
a) Jeśli tak, to jakich?
Ewidencja Gruntów i Budynków EWID 2007, System Rejestrów Państwowych, system CEPiK , Miejski System Informacji Przestrzennej, Zintegrowany System Zarządzania dla jednostek samorządu terytorialnego KSAT 2000, Informatyczny System Urzędu.
3. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu wprowadzane są do państwowych systemów?
Tak.
a) Jeśli tak, to jakich?
System Rejestrów Państwowych, CEPIK, ePUAP, ZUS Płatnik, GUS Portal Sprawozdawczości, SJO BeSTi@.
b) Jeśli tak, to z których systemów urząd może pobrać dane dla swoich celów?
System Rejestrów Państwowych, CEPIK, ePUAP, ZUS Płatnik, SJO BeSTi@, ZSIN, KW, REGON.
4. Czy systemy urzędu są zintegrowane z innymi systemami samorządowymi lub rządowymi? Jeżeli tak, prosimy o podanie nazw systemów.
ePUAP.
5. Prosimy o listę rejestrów publikowanych przez Państwa i linki do tych rejestrów.
Lista rejestrów publikowanych przez Urząd Miejski w Gliwicach, wraz z linkami do tych rejestrów, jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, bezpośredni link: .
6. Czy w urzędzie przeprowadzono inwentaryzację danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie dokumentu ze zinwentaryzowanymi zbiorami.
Brak aktualnej inwentaryzacji danych.
7. Czy w urzędzie istnieje jakikolwiek raport analizujący, o co pytają mieszkańcy i na jakie dane warto szczególnie zwrócić uwagę?
Nie.
8. Czy w urzędzie, na szczeblu wewnętrznym, stworzone zostały standardy gromadzenia danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie takiego dokumentu do odpowiedzi.
Nie.
9. Czy w urzędzie istnieje stanowisko pełnomocnika danych, czyli osoby nie będącej informatykiem, ani specjalistą, natomiast łączącej świat informatyków i pracowników merytorycznych?
Nie.
10. Czy w urzędzie wyznaczone są lub zatrudnione osoby zajmujące się zarządzaniem danymi? Jeśli tak, to na jakich stanowiskach pracują takie osoby?
Nie.
11. Czy w urzędzie jest osoba, którą można nazwać liderem cyfryzacji.
Nie ma osoby pełniącej taką funkcję.