139.pdf
|
Prezydent Miasta Kielce
Kielce, 3.05.2023 r.
PIKS-VII.1431.139.2023
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska Katarzyna Batko-Tołuć
Marzena Błaszczyk
W nawiązaniu do złożonego przez Państwa zapytania w trybie udostępnienia informacji publicznej, które wpłynęło do tut. urzędu w dniu 7.05.2023 r., poniżej przedstawiam żądane informacje:
1. Ilu pracowników jest zatrudnionych w urzędzie na stanowiskach merytorycznych? W Urzędzie Miasta Kielce na dzień 15.05.2023r. zatrudnionych jest 623 pracowników.
2. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu zbierane są w jakichś systemach informatycznych? TAK
a) Jeśli tak, to jakich?
- Zintegrowany System Informatyczny OTAGO
- Elektroniczny Obieg Dokumentów eSOD
W ramach Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej:
- system SOWA (system obsługi wniosków administracyjnych)
- ISDP (internetowy serwer danych przestrzennych)
W ramach IDEA Kielce:
- ulepszamykielce (serwis i aplikacja mobilna do obsługi zgłoszeń od mieszkańców) - WebEditCMS (system cms do ankietyzacji, przeprowadzania konsultacji, rezerwacji terminów wizyt w urzędzie)
- Idea Energia (system do monitorowania zużycia energii w jednostkach miejskich) - aplikacja dla składów węgla (do dystrybucji węgla przez samorząd)
-System Informacji Oświatowej (SIO)
-System Kontroli Dotacji Oświaty Niepublicznej (ODPN)
-Aplikacja do przekazywania sprawozdań finansowych i skonsolidowanych bilansów jednostek samorządu terytorialnego (BestiQ©)
-Platforma Edukacyjna Asseco-OMIKRON Rekrutacja do Szkół Ponadpodstawowych
-WITKAC — System Obsługi Otwartych Konkursów Ofert na Realizację Zadań Własnych Miasta Zlecanych Organizacjom Pozarządowym
-Lokalny System Informatyczny (LSI) do obsługi wniosków o dofinansowanie w ramach RPOWŚ 2014- 2020 i POPW 2014-2020
-SIP GEO-IFO
3. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu wprowadzane są do państwowych systemów?
Rynek 1 25-303 Kielce tel. 41 36 76 105
a) Jeśli tak, to jakich?
- SRP ŹRÓDŁO,
- Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
- Centralny Rejestr Oszczędności Energii Finalnej
- Rejestr PESEL
- Baza Usług Stanu Cywilnego
- Rejestr Dowodów Osobistych
- Centralna Aplikacja Raportująca (CAR)
- Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK)
- Centralna Ewidencja Kierowców
- Krajowy rejestr elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego (KREPTD) - Centralna Ewidencja Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG)
- Portal Starosty
- Krajowy Rejestr Zadłużonych (KRZ)
- system Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej (SHRIMP) - System Rejestracji Pomocy Publicznej (SRPP)
- Ewidencja Zbiorów i Usług Danych Przestrzennych
- Baza Ocen Oddziaływania na Środowisko (0O$)
- Centralny Rejestr Wniosków, Decyzji i Zgłoszeń w Sprawach Budowlanych
b) Jeśli tak, to z których systemów urząd może pobrać dane dla swoich celów?
- Systemy wymienione w pkt. 3a
- Krajowy Rejestr Sądowy (KRS)
- Baza Ksiąg Wieczystych
- Podatki.pl
- System Informacji Oświatowej (SIO)
4. Czy systemy urzędu są zintegrowane z innymi systemami samorządowymi lub rządowymi? Jeżeli tak, prosimy o podanie nazw systemów.
NIE
5. Prosimy o listę rejestrów publikowanych przez Państwa i linki do tych rejestrów. Wykaz rejestrów prowadzonych w Urzędzie Miasta Kielce dostępny jest pod linkiem: https://bipum.kielce.eu/urzad-miasta-kielce/urzad-miasta-kielce.html
Ponadto:
1. Ewidencja gruntów i budynków https://mapy.geoportal.gov.pl/wss/ext/PowiatoweBazyEwidencjiGruntow/2661?service=W MS8arequest=GetCapabilities
2. 2. Ewidencja gruntów i budynków
https://mapy.geoportal.gov.pl/wss/ext/PowiatoweBazyEwidencjiGruntow/2661?service=W MSarequest=GetCapabilities
3. Ewidencja Miejscowości Ulic i Adresów http://www.gis.kielce.eu/isdp/gs/default/ows/wms?service=WMSóGrequest=GetCapabilities
4. Geodezyjna Ewidencja Sieci Uzbrojenia Terenu (GESUT) http://www.gis.kielce.eu/isdp/gs/default/ows/wms?service=WMS4Arequest=GetCapabilities
5. Baza Danych Obiektów Topograficznych (BDOT500) https://gis.kielce.eu/isdp/gs/default/ows/wms_bdot500?service=WMS8.request=GetCapabi lities
Strona 2 z 4
6. Baza Danych Szczegółowych Osnów Geodezyjnych (BDSOG) https://gis.kielce.eu/isdp/gs/default/ows/wms_geodezja?service=WMSArequest=GetCapabi lities
W zakresie działania Biura Rejestracji Pojazdów dane są publikowane w Ewidencji Stacji Kontroli Pojazdów (SKP): Urząd Miasta w Kielcach : (https://starosta.osk.pwpw.pl/ps/BIP/SKP6738376),
W zakresie działania Stanowiska ds. Transportu dane są publikowane w: Wykaz taksówek z licencjami w Kielcach - Taksówki - licencje (kielce.eu) (aplikacje.kielce.eu/taxi/,
W zakresie działania Stanowiska ds. Transportu dane są publikowane w: Rejestr przedsiębiorców prowadzących szkolenia kierowców https://starosta.osk.pwpw.pl/ps/BIP/6732376
W zakresie działania Stanowiska ds. Transportu dane są publikowane w: Wyniki egzaminów Ośrodków Szkolenia Kierowców (tzw. Zdawalność kwartalnie / rocznie): https://www.kielce.eu/resource/10721/za%201%20kwarta%C5%82%202023%20r..pdf/attachment.1
W zakresie działania Stanowiska ds. Transportu dane są publikowane w: Wyciąg z rejestru przedsiębiorców prowadzących OSK: https://kielce.eu/resource/10721/Rejestr_przedsiebiorcwCc3%B3w_prowadzacych_ szkolenia 2023.pdf/
attachment.1
Rejestry publikowane z zakresu pomocy publicznej:
- Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat oraz należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny udzielono w 2021 r. pomocy publicznej.
- Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat w 2021 roku udzielono umorzeń w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umarzanych kwot i przyczyn umorzenia.
- Wykaz osób fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej w 2022 r. z tytułu zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
https://bipt ielce.eu/urzad-miasta-kielce/ budzet-finanse-i-majatek-miasta/informacje-o- umorzeniach/2022.html
https://bipum.kielce.eu/prawo-lokalne/podatki-i-oplaty-lokalne/ulgi-i-zwolnienia.html
Wykaz zgłoszeń budowy
https://bipum.kielce.eu/urzad-miasta-kielce/architektura-i-planowanie-przestrzenne/wykaz-zgloszen-
budowy/
Informacja dot. Realizacji inwestycji z zakresu łączności publicznej
https://bipum.kielce.eu/urzad-miasta-kielce/architektura-i-planowanie-przestrzenne/informacja- dotyczaca-realizacji-inwestycji-z-zakresu-lacznosci-publicznej/
Gminna Ewidencja Zabytków Miasta Kielce
https://bipum.kielce.eu/urzad-miasta-kielce/architektura-i-planowanie-przestrzenne/ochrona- zabytkow/gminna-ewidencja-zabytkow-miasta-kielce/
Strona 3 z4
Lista Mieszkań Zgłoszonych do zamiany
http://www.um.kielce.eu/bzm/bzm.php
6. Czy w urzędzie przeprowadzono inwentaryzację danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie dokumentu ze zinwentaryzowanymi zbiorami.
NIE
7. Czy w urzędzie istnieje jakikolwiek raport analizujący, o co pytają mieszkańcy i na jakie dane warto szczególnie zwrócić uwagę?
NIE. W 2017 roku została wykonana inwentaryzacja danych wykorzystywanych w urzędzie i jednostkach miejskich ( głównie danych przestrzennych). W chwili obecnej dokument wymagałby sporych nakładów finansowych w celu aktualizacji.
8. Czy w urzędzie, na szczeblu wewnętrznym, stworzone zostały standardy gromadzenia danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie takiego dokumentu do odpowiedzi.
NIE, z wyjątkiem opisanej procedury dostarczania danych do przeprowadzania procedury partycypacji i komunikacji społecznej na platformie Idea Kielce oraz pozyskiwana nowych danych do zasilenia Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej (http://www.bip.kielce.eu/attachments/1036567/6296204/1.3 Zarz%C4%85dzenie%20Nr%20483 2020 „pdf )
9. Czy w urzędzie istnieje stanowisko pełnomocnika danych, czyli osoby nie będącej informatykiem, ani specjalistą, natomiast łączącej świat informatyków i pracowników merytorycznych?
TAK, zarządzeniem Prezydenta Miasta Kielce powołano Pełnomocnika Prezydenta ds. Systemów
(Sekretarza Miasta) oraz Pełnomocnika Prezydenta ds. Danych Cyfrowych (I Zastępca Prezydenta). Attp://www.bip.kielce.eu/attachments/1036567/6296172/1.1/Zarz%C4%85dzenie%20Nr%20482 31gru
dnia2020.pdf
10. Czy w urzędzie wyznaczone są lub zatrudnione osoby zajmujące się zarządzaniem danymi? Jeśli tak, to na jakich stanowiskach pracują takie osoby?
Zadania te wykonuje Biuro ds. Inteligentnego Zarządzania Zrównoważonym Rozwojem 11. Czy w urzędzie jest osoba, którą można nazwać liderem cyfryzacji.
Zadania te wykonuje Biuro ds. Inteligentnego Zarządzania Zrównoważonym Rozwojem
Z poważaniem,
x up. PRE TA MIASEYD
PZ , Ska i an rupski
SEKRETAK7 MIASTA
Strona 4 z4
|
KLAUZULA_RODO.pdf
|
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),
uprzejmie informujemy, iż:
a) Administratorem Państwa danych osobowych jest Prezydent Miasta Kielce, Rynek 1, 25-303 Kielce. W przypadku pytań dotyczących procesu przetwarzania swoich danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pisząc na adres e-mail: iodQQum.kielce.pl ;
b) podane dane osobowe będą przetwarzane w związku z obsługą Państwa sprawy, a podstawą prawną przetwarzania danych jest Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
c) przekazane przez Państwa dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt.b) celów przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt, jednak nie krócej niż przez 5 lat. Okres przechowywania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przewidziany przez przepisy prawa, które mogą mieć związek z realizacją niniejszej usługi;
d) w związku z przetwarzaniem danych przysługuje Państwu prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, kopii, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, usunięcia, przy czym uprawnienie to zostanie zrealizowane po okresie nie krótszym niż okres przechowywania danych;
e) w momencie wydawania decyzji związanej z obsługa Państwa sprawy, podanie danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów Ustawy z dnia 14 czerwca 1960r Kodeksu postępowania administracyjnego;
f) odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być instytucje uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz/lub podmioty upoważnione na podstawie podpisanej umowy pomiędzy Administratorem a tym podmiotem;
g) w przypadku powzięcia informacji o niewłaściwym przetwarzaniu Państwa danych osobowych przez Administratora, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi na przetwarzanie swoich danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
|
odpowiedź_139.docx
|
Kielce, .05.2023 r. PIKS-VII.1431.139.2023
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska Katarzyna Batko-Tołuć Marzena Błaszczyk
W nawiązaniu do złożonego przez Państwa zapytania w trybie udostępnienia informacji publicznej, które wpłynęło do tut. urzędu w dniu 7.05.2023 r., poniżej przedstawiam żądane informacje:
Ilu pracowników jest zatrudnionych w urzędzie na stanowiskach merytorycznych?
W Urzędzie Miasta Kielce na dzień 15.05.2023r. zatrudnionych jest 623 pracowników.
Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu zbierane są w jakichś systemach informatycznych? TAK
Jeśli tak, to jakich?
- Zintegrowany System Informatyczny OTAGO - Elektroniczny Obieg Dokumentów eSOD W ramach Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej: - system SOWA (system obsługi wniosków administracyjnych) - ISDP (internetowy serwer danych przestrzennych) W ramach IDEA Kielce: - ulepszamyKielce (serwis i aplikacja mobilna do obsługi zgłoszeń od mieszkańców) - WebEditCMS (system cms do ankietyzacji, przeprowadzania konsultacji, rezerwacji terminów wizyt w urzędzie) - Idea Energia (system do monitorowania zużycia energii w jednostkach miejskich) - aplikacja dla składów węgla (do dystrybucji węgla przez samorząd)
-System Informacji Oświatowej (SIO) -System Kontroli Dotacji Oświaty Niepublicznej (ODPN) -Aplikacja do przekazywania sprawozdań finansowych i skonsolidowanych bilansów jednostek samorządu terytorialnego (Besti@) -Platforma Edukacyjna Asseco-OMIKRON Rekrutacja do Szkół Ponadpodstawowych -WITKAC – System Obsługi Otwartych Konkursów Ofert na Realizację Zadań Własnych Miasta Zlecanych Organizacjom Pozarządowym -Lokalny System Informatyczny (LSI) do obsługi wniosków o dofinansowanie w ramach RPOWś 2014-2020 i POPW 2014-2020
-SIP GEO-IFO
3. Czy dane w poszczególnych wydziałach urzędu wprowadzane są do państwowych systemów? TAK
a) Jeśli tak, to jakich?
- SRP ŹRÓDŁO, - Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków - Centralny Rejestr Oszczędności Energii Finalnej - Rejestr PESEL - Baza Usług Stanu Cywilnego - Rejestr Dowodów Osobistych - Centralna Aplikacja Raportująca (CAR) - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK) - Centralna Ewidencja Kierowców - Krajowy rejestr elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego (KREPTD) - Centralna Ewidencja Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) - Portal Starosty - Krajowy Rejestr Zadłużonych (KRZ) - System Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej (SHRIMP) - System Rejestracji Pomocy Publicznej (SRPP) - Ewidencja Zbiorów i Usług Danych Przestrzennych - Baza Ocen Oddziaływania na Środowisko (OOŚ) - Centralny Rejestr Wniosków, Decyzji i Zgłoszeń w Sprawach Budowlanych
b) Jeśli tak, to z których systemów urząd może pobrać dane dla swoich celów?
- Systemy wymienione w pkt. 3a - Krajowy Rejestr Sądowy (KRS) - Baza Ksiąg Wieczystych - Podatki.pl - System Informacji Oświatowej (SIO)
4. Czy systemy urzędu są zintegrowane z innymi systemami samorządowymi lub rządowymi? Jeżeli tak, prosimy o podanie nazw systemów.
NIE
5. Prosimy o listę rejestrów publikowanych przez Państwa i linki do tych rejestrów.
Wykaz rejestrów prowadzonych w Urzędzie Miasta Kielce dostępny jest pod linkiem:
Ponadto:
Ewidencja gruntów i budynków 2. Ewidencja gruntów i budynków Ewidencja Miejscowości Ulic i Adresów Geodezyjna Ewidencja Sieci Uzbrojenia Terenu (GESUT) Baza Danych Obiektów Topograficznych (BDOT500) Baza Danych Szczegółowych Osnów Geodezyjnych (BDSOG)
W zakresie działania Biura Rejestracji Pojazdów dane są publikowane w Ewidencji Stacji Kontroli Pojazdów (SKP): Urząd Miasta w Kielcach : (), W zakresie działania Stanowiska ds. Transportu dane są publikowane w: Wykaz taksówek z licencjami w Kielcach - (aplikacje.kielce.eu/taxi/, W zakresie działania Stanowiska ds. Transportu dane są publikowane w: Rejestr przedsiębiorców prowadzących szkolenia kierowców W zakresie działania Stanowiska ds. Transportu dane są publikowane w: Wyniki egzaminów Ośrodków Szkolenia Kierowców (tzw. Zdawalność kwartalnie / rocznie): W zakresie działania Stanowiska ds. Transportu dane są publikowane w: Wyciąg z rejestru przedsiębiorców prowadzących OSK: Rejestry publikowane z zakresu pomocy publicznej:
-
- -
Wykaz zgłoszeń budowy Informacja dot. Realizacji inwestycji z zakresu łączności publicznej Gminna Ewidencja Zabytków Miasta Kielce Lista Mieszkań Zgłoszonych do zamiany
6. Czy w urzędzie przeprowadzono inwentaryzację danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie dokumentu ze zinwentaryzowanymi zbiorami.
NIE
7. Czy w urzędzie istnieje jakikolwiek raport analizujący, o co pytają mieszkańcy i na jakie dane warto szczególnie zwrócić uwagę?
NIE. W 2017 roku została wykonana inwentaryzacja danych wykorzystywanych w urzędzie i jednostkach miejskich ( głównie danych przestrzennych). W chwili obecnej dokument wymagałby sporych nakładów finansowych w celu aktualizacji.
8. Czy w urzędzie, na szczeblu wewnętrznym, stworzone zostały standardy gromadzenia danych? Jeśli tak, prosimy o załączenie takiego dokumentu do odpowiedzi.
NIE, z wyjątkiem opisanej procedury dostarczania danych do przeprowadzania procedury partycypacji i komunikacji społecznej na platformie Idea Kielce oraz pozyskiwana nowych danych do zasilenia Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej ( )
9. Czy w urzędzie istnieje stanowisko pełnomocnika danych, czyli osoby nie będącej informatykiem, ani specjalistą, natomiast łączącej świat informatyków i pracowników merytorycznych?
TAK, zarządzeniem Prezydenta Miasta Kielce powołano Pełnomocnika Prezydenta ds. Systemów (Sekretarza Miasta) oraz Pełnomocnika Prezydenta ds. Danych Cyfrowych (I Zastępca Prezydenta).
10. Czy w urzędzie wyznaczone są lub zatrudnione osoby zajmujące się zarządzaniem danymi? Jeśli tak, to na jakich stanowiskach pracują takie osoby?
Zadania te wykonuje Biuro ds. Inteligentnego Zarządzania Zrównoważonym Rozwojem
11. Czy w urzędzie jest osoba, którą można nazwać liderem cyfryzacji.
Zadania te wykonuje Biuro ds. Inteligentnego Zarządzania Zrównoważonym Rozwojem
Z poważaniem,
|