WOK-IP.1431.84.2023.pdf
|
Departament Obsługi i Administracji EE.
urząd miejski wrocławia
Wrocław, 22 maja 2023 r. Pani Katarzyna Batko-Tołuć Pani Marzena Błaszczyk Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-IP.1431.84.2023
W odpowiedzi na wniosek przesłany z powołaniem przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, dotyczący udostępnienia danych w zakresie cyt. „zarządzanie danymi w cyfrowym świecie”, poniżej udzielam odpowiedzi na zadane pytania:
Ad. 1. W Urzędzie Miejskim Wrocławia na stanowiskach merytorycznych zatrudnionych jest 2048 osób (bez osób przebywających na urlopach wychowawczych i bezpłatnych).
Ad. 5. Wykaz prowadzonych rejestrów i ewidencji jest opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej, www.bip.um.wroc.pl, zakładka: Urząd Miejski - Rejestry, ewidencje i archiwa. Dostęp do danych z rejestrów jest opisany przy każdej pozycji.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa
Ad. 6. W tutejszym Urzędzie prowadzono inwentaryzację danych, w szczególności w zakresie dotyczącym przetwarzania danych osobowych. Wynik tej inwentaryzacji jest odzwierciedlony w Rejestrze Czynności Przetwarzania. Wyciąg z RCP jest dostępny w BIP Urzędu (adres jak wyżej), dół strony, pasek Ochrona danych osobowych
link: https://bip.um.wroc.pl/rcp
Ad. 7. Dane na temat spraw, którymi zainteresowani są klienci Urzędu są analizowane w ramach funkcjonowania Telefonicznego Centrum Obsługi Mieszkańców, komórkę organizacyjną w Wydziale Organizacyjnym i Kadr. Wyniki tej analizy są udostępniane w corocznych sprawozdaniach z działalności Urzędu Miejskiego Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych, publikowanych w BIP Urzędu, w zakładce: Prezydent - Sprawozdania Prezydenta i UMW z realizacji zadań.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/154/sprawozdania-prezydenta-i-umw- zrealizacji-zadan
Dane za 2022 rok będą opublikowane w miesiącu czerwcu br.
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrocław tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89 wokQum.wroc.pl www.wroclaw.pl
Dodatkowo, Urząd udostępnienia informacje w ramach portalu OpenData, realizując przepisy ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Informacje na powyższy temat znajdują się w BIP, dół strony, pasek Otwarte dane i ponowne wykorzystywanie. link: https://bip.um.wroc.pl//artykul/7/1/name
Portal OpenData: https://www.wroclaw.pl/open-data/dataset
Ad. 8. Dane gromadzone są zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram Interoperacyjności oraz wymogów określonych chociażby dla przetwarzania danych, w tym danych osobowych w Urzędzie. Są to następujące zasady:
« identyfikacja zasobów informacyjnych i przypisanie im właściciela zasobu;
« jednoznaczna odpowiedzialność właściciela zasobu informacyjnego za wykorzystywanie zasobu;
« zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość przetwarzana danych;
« wyraźny, konkretny i prawnie uzasadniony cel przetwarzania;
« minimalizacja przetwarzanych danych (przetwarzanie jedynie w zakresie niezbędnym dla uzasadnionego celu);
« ciągła prawidłowość i aktualność danych;
« zachowanie wszystkich atrybutów bezpieczeństwa informacji: poufności, integralności, dostępności, autentyczności, rozliczalności, niezawodności i niezaprzeczalności;
« adekwatność stosowanych środków bezpieczeństwa do wartości informacyjnej zasobu.
Ad. 9. Obsługą informatyczną tutejszego Urzędu zajmuje się Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu, działające w formie centrum usług wspólnych. W CUI wyznaczony został administrator do działań związanych ze zbieraniem i udostępnianiem danych w ramach obsługi portalu OpenData. Dane teleadresowe celem pozyskania danych z CUI dostępne są w BIP Urzędu w zakładce: Jednostki organizacyjne,
linki: https://bip.cui.wroclaw.pl/ lub https://cui.wroclaw.pl/.
Ad. 10. Pytanie jest nieprecyzyjne. Zarządzaniem danymi zajmują się wszyscy pracownicy Urzędu w ramach przypisanych zadań i kompetencji na swoich stanowiskach pracy.
Natomiast Dyrektorzy komórek organizacyjnych są odpowiedzialni za dane przetwarzane w zasobach informacyjnych i systemach informatycznych, których są właścicielami. Powyższe ma swoje odzwierciedlenie w RCP w kontekście np. organizacji ochrony danych osobowych (vide pkt 6 niniejszego pisma).
Ad. 11. Tak, zgodnie z zarządzeniem nr 7495/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 13 kwietnia 2022 r. powołany został Zespół ds. transformacji cyfrowej Wrocławia, w którym wyznaczono role i obowiązki do realizacji. Przewodniczącym Zespołu został Pan Łukasz Medeksza - Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Miejskiego Wrocławia. Dokument opublikowany w BIP Urzędu, w zakładce pionowej: Prawo lokalne — Prawo lokalne — Baza aktów prawnych,
link: https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64643/Zarzadzenie- 7495_22
Ponadto informuję, iż w 2021 r. zarządzeniem nr 5295/21 Prezydenta Wrocławia z dnia 31 maja 2021 r. przyjęto Programu transformacji cyfrowej Urzędu Miejskiego
Strona 2/3
Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych na lata 2021-2027, ścieżka dostępu do dokumentu jak wyżej,
Link: https://baw.cui.wroclaw.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/63335/Zarzadzenie- 5295_21
Jednocześnie wskazuję, iż dla pytań 2, 3 i 4, udzielenie odpowiedzi nastąpi w terminie określonym w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj. najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku (do dnia 8 lipca 2023 r.).
Powyższe jest podyktowane koniecznością dokonania analizy posiadanej bazy danych oraz wygenerowania i opracowania uzyskanych informacji zgodnie ze
wskazaniami we wniosku. DYRELTOR WYDZIAŁU A ,
Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88, wokQum.wroc.pl
Strona 3/3
|
WOK-IP.1431.84.2023_link.pdf
|
Departament Obsługi i Administracji m
urząd miejski wrocławia
Wrocław, 22 maja 2023 r. Pani Katarzyna Batko-Tołuć Pani Marzena Błaszczyk Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-IP.1431.84.2023
W odpowiedzi na wniosek przesłany z powołaniem przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, dotyczący udostępnienia danych w zakresie cyt. „zarządzanie danymi w cyfrowym świecie”, poniżej udzielam odpowiedzi na zadane pytania:
Ad. 1. W Urzędzie Miejskim Wrocławia na stanowiskach merytorycznych zatrudnionych jest 2048 osób (bez osób przebywających na urlopach wychowawczych i bezpłatnych).
Ad. 5. Wykaz prowadzonych rejestrów i ewidencji jest opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej, www.bip.um.wroc.pl, zakładka: Urząd Miejski - Rejestry, ewidencje i archiwa. Dostęp do danych z rejestrów jest opisany przy każdej pozycji.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa
Ad. 6. W tutejszym Urzędzie prowadzono inwentaryzację danych, w szczególności w zakresie dotyczącym przetwarzania danych osobowych. Wynik tej inwentaryzacji jest odzwierciedlony w Rejestrze Czynności Przetwarzania. Wyciąg z RCP jest dostępny w BIP Urzędu (adres jak wyżej), dół strony, pasek Ochrona danych osobowych
link: https://bip.um.wroc.pl/rcp
Ad. 7. Dane na temat spraw, którymi zainteresowani są klienci Urzędu są analizowane w ramach funkcjonowania Telefonicznego Centrum Obsługi Mieszkańców, komórkę organizacyjną w Wydziale Organizacyjnym i Kadr. Wyniki tej analizy są udostępniane w corocznych sprawozdaniach z działalności Urzędu Miejskiego Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych, publikowanych w BIP Urzędu, w zakładce: Prezydent - Sprawozdania Prezydenta i UMW z realizacji zadań.
link: https://bip.um.wroc.pl/artykuly/154/sprawozdania-prezydenta-i-umw- zrealizacji-zadan
Dane za 2022 rok będą opublikowane w miesiącu czerwcu br.
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrocław tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89 wokQum.wroc.pl www.wroclaw.pl
Strona 2/3 Dodatkowo, Urząd udostępnienia informacje w ramach portalu OpenData, realizując przepisy ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Informacje na powyższy temat znajdują się w BIP, dół strony, pasek Otwarte dane i ponowne wykorzystywanie. link: https://bip.um.wroc.pl//artykul/7/1/name Portal OpenData: https://www.wroclaw.pl/open-data/dataset Ad. 8. Dane gromadzone są zgodnie z wymaganiami Krajowych Ram Interoperacyjności oraz wymogów określonych chociażby dla przetwarzania danych, w tym danych osobowych w Urzędzie. Są to następujące zasady: identyfikacja zasobów informacyjnych i przypisanie im właściciela zasobu; jednoznaczna odpowiedzialność właściciela zasobu informacyjnego za wykorzystywanie zasobu; zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość przetwarzana danych; wyraźny, konkretny i prawnie uzasadniony cel przetwarzania; minimalizacja przetwarzanych danych (przetwarzanie jedynie w zakresie niezbędnym dla uzasadnionego celu); ciągła prawidłowość i aktualność danych; zachowanie wszystkich atrybutów bezpieczeństwa informacji: poufności, integralności, dostępności, autentyczności, rozliczalności, niezawodności i niezaprzeczalności; adekwatność stosowanych środków bezpieczeństwa do wartości informacyjnej zasobu. Ad. 9. Obsługą informatyczną tutejszego Urzędu zajmuje się Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu, działające w formie centrum usług wspólnych. W CUI wyznaczony został administrator do działań związanych ze zbieraniem i udostępnianiem danych w ramach obsługi portalu OpenData. Dane teleadresowe celem pozyskania danych z CUI dostępne są w BIP Urzędu w zakładce: Jednostki organizacyjne, linki: https://bip.cui.wroclaw.pl/ lub https://cui.wroclaw.pl/. Ad. 10. Pytanie jest nieprecyzyjne. Zarządzaniem danymi zajmują się wszyscy pracownicy Urzędu w ramach przypisanych zadań i kompetencji na swoich stanowiskach pracy. Natomiast Dyrektorzy komórek organizacyjnych są odpowiedzialni za dane przetwarzane w zasobach informacyjnych i systemach informatycznych, których są właścicielami. Powyższe ma swoje odzwierciedlenie w RCP w kontekście np. organizacji ochrony danych osobowych (vide pkt 6 niniejszego pisma). Ad. 11. Tak, zgodnie z zarządzeniem nr 7495/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 13 kwietnia 2022 r. powołany został Zespół ds. transformacji cyfrowej Wrocławia, w którym wyznaczono role i obowiązki do realizacji. Przewodniczącym Zespołu został Pan Łukasz Medeksza – Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Miejskiego Wrocławia. Dokument opublikowany w BIP Urzędu, w zakładce pionowej: Prawo lokalne – Prawo lokalne – Baza aktów prawnych, link: https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64643/Zarzadzenie- 7495_22 Ponadto informuję, iż w 2021 r. zarządzeniem nr 5295/21 Prezydenta Wrocławia z dnia 31 maja 2021 r. przyjęto Programu transformacji cyfrowej Urzędu Miejskiego Strona 3/3 Wrocławia i miejskich jednostek organizacyjnych na lata 2021-2027, ścieżka dostępu do dokumentu jak wyżej, Link: https://baw.cui.wroclaw.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/63335/Zarzadzenie- 5295_21 Jednocześnie wskazuję, iż dla pytań 2, 3 i 4, udzielenie odpowiedzi nastąpi w terminie określonym w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj. najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku (do dnia 8 lipca 2023 r.). Powyższe jest podyktowane koniecznością dokonania analizy posiadanej bazy danych oraz wygenerowania i opracowania uzyskanych informacji zgodnie ze wskazaniami we wniosku. Dokument podpisała Alicja Bogusz Dyrektor Wydziału Organizacyjnego i Kadr Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88, wok@um.wroc.pl
|
WOK-IP.1431.84.1.2023.pdf
|
Departament Obsługi i Administracji | R
urząd miejski wrocławia
Wrocław, 28 czerwca 2023 r. Pani Katarzyna Batko-Tołuć Pani Marzena Błaszczyk Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-IP.1431.84.1.2023
W nawiązaniu do wniosku z dnia 7 maja 2023 . o udostępnienie informacji w zakresie cyt. „zarządzanie danymi w cyfrowym świecie” oraz późniejszej korespondencji informuję, co następuje.
Poniżej przesyłam dane stanowiące odpowiedzi na pozostałe wskazane we wniosku pytania, na które nie została udzielona odpowiedź pismem z dnia 22 maja 2023 r.
Ad. 2. TAK, w Urzędzie Miejskim Wrocławia dane w poszczególnych komó©kach organizacyjnych zbierane i przetwarzana są w systemach informatycznych:
a) wykaz systemów:
- HCL Domino - system pocztowy wraz z serwerem aplikacyjnym - Centralny Rejestr Postępowań, Dopłaty z ZFŚS, Dystrybucja informacji, Ewidencja wniosków mieszkaniowych, Informacje bazy SAP, Ławnicy - obsługa procesu wyborów ławników, Monitoring Wskaźników Budżetowych, Oświadczenia majątkowe, Plan Wydatków Budżetowych, Pobór (komisje wojskowe),
- MS Sharepoint - platforma z dedykowanymi aplikacjami i prostymi listami - ekstranet, dedykowana aplikacje: Gospodarowanie nieruchomościami, Zwierzęta egzotyczne zagrożone wyginięciem, Konsultacje społeczne, Udział mieszkańców w kształtowaniu przestrzeni miejskiej przyjaznej pieszym i rowerzystom, OpenData - rejestr umów proste listy - Opłata jednorazowa za przekształcenie, Usuwanie wyrobów zawierających azbest, Wykaz osób fizycznych, którym użyczono kompostowniki, Radni Wrocławia, Wnioski o objęcie patronatem honorowym wydarzenia lub udział Prezydenta Wrocławia w Komitecie Honorowym, VIP-Y, Zaświadczenia i informacje o płatnościach podatków i opłat, Ławnicy we Wrocławiu, Skargi, wezwania i wnioski Rady Miejskiej Wrocławia, Spotkania Prezydenta z mieszkańcami Wrocławia, Goście Rady i Przewodniczącego Rady Miejskiej Wrocławia, Odznaczenia i nagrody Prezydenta, Inicjatywa uchwałodawcza,
- Systemy i aplikacje dziedzinowe:
AA_USC - Akty Stanu Cywilnego (Migracja danych z AA_USC do SRP), Aplikacja do Automatyzacji ankiet RODO, Aplikacja do składania wniosków w Miejskim Programie Wsparcia Partnerstwa szkolnictwa wyższego i nauki oraz sektora aktywności gospodarczej „Mozart”, Aplikacja Harmonogram Rzeczowo-Finansowy (pobrana ze strony PFRON), iPPK (PKOTFI/ PPK), Aplikacje Wyborcze —
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrodaw tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89 wokQum.wroc.pl www.wroclaw.pl
wewnętrzna aplikacja na potrzeby obsługi wyborów, B-Access — aplikacja do zarządzania czytnikami Rejestracji Czasu Pracy, Baza Aktów Własnych BAW, Baza Azbestowa, Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (prowadzenie gminnej sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi), Baza danych Psy i koty miejskie, Baza OOŚ Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, Bazy Oświatowe, BESTIQ - System Zarządzanai Budżetem Jednostek Samorządu Terytorialnego, BIP — Biuletyn Informacji Publicznej, Biuletyn Urzędowy BRM, BML — Budynki i lokale mieszkalne, Buchalter, BUSMAN, CEiDG.WSR (dane o przedsiębiorcach prowadzących działalność w zakresie gospodarowania nieczystościami ciekłymi i odpadami komunalnymi), Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB), Centralny System Teleinformatyczny (aplikacje w ramach KPO, funduszy EU), CRM - obsługa mieszkańców jeden numer, CROEF - Centralny Rejestr Oszczędności Energii Finalnej, DART - System zarządzania bezpieczeństwem publicznym, eDeklaracje, EITR - Ewidencja indywidualnych tablic rejestracyjnych , Elektroniczna obsługa spraw wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 z wykorzystaniem oprogramowania rejestru żłobków, Elektroniczny Obieg Faktur, ELP — Elektroniczne Listy Płac, EON - Ewidencja Obiektów Noclegowych, e-petycje Aplikacja do obsługi petycji, ePUAP UMW, e-Risk, ETO - Elektroniczne tablice ogłoszeniowe, EU Funding 8 Tender Portal, EZD — Elektroniczny Obieg Dokumentów, FORIS - system wspierający zarządzanie transportem, Generator EUCF, Generator NGO, Generator Obsługi Dotacji Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Generator wniosków o dofinansowanie GWD, Generator wniosków o dofinansowanie ze środków krajowych i POIiŚ, Giełda
Nieruchomości, HDSYSTEM - HDSESJA, https://dotacjacovid.nfz.gov.pl, https://projektyue.pfron.org.pl/, Interaction Desktop, Internetowy program Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Internetowy System Ubiegania się o Stypendia dla Doktorantów(SPS), iPKO, Kajet — proces obsługi tworzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, Kalendarz CZK — KaCZKa, Karty wędkarskie, KonsolidacjaRb — aplikacja wspierająca przygotowanie sprawozdań RB w Gminie Wrocław, KSAT -— Zintegrowany System Zarządzania m.in. podatki i opłaty, podsystem finansowo-księgowy , KZI (FRODO) - Karta Zadań Inwestycyjnych, Mdok — system obieg dokumentów, Nasz Wrocław, ODPN System Kontroli Dotacji Oświaty Niepublicznej, online.frse.org, OPDR/REKO, Otago — Ewidencja Ludności, Obsługa Wyborów System do obsługi Rejestru Wyborców, EDG, KOALA, OWG - System do obsługi gospodarki odpadami, PABS Planowanie i Analiza Budżetu Szkoły. Petycje, PGN-Wroclaw, Platforma zakupowa, PLIP - Platforma Informacyjno-Płatnicza Wrocławia, Płatnik, POI/WroSPA, POI/WroSPA, Portal Informacyjno - Usługowy EmpQtia - aplikacja „Rejestr żłobków”, Portal sprawozdawczy GUS, Portal Starosty, pueZUS, REJA24, Rejestr Danych Kontaktowych, Rejestr PESEL — rejestr państwowy, Rejestr Spółek, Rejestr wniosków o udostępnienie danych osobowych, RODO UMW, ROE - Raportowanie Oszczędności Energii, SAFE — ANIMAL (baza zwierząt), SAP - system HR i Finansowo-księgowy, Serwis internetowy ZITWROF.PL, SGN - System Gospodarowania Nieruchomościami, SHRIMP2 - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI2PEM System Informacyjny o Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne, SIO - System Informacji Oświatowej, SL 2014, SMP - System Monitorowania Projektów, SNOW (Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020) RPO WD, SORM - eSesja, SOW (System Obsługi Wsparcia PFRON dla osób z
Strona 2/4
niepełnosprawnością), SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) POWER, SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) RPO EFS, SRP - Żródło (PESEL, RDO, RDK, Baza Usług Stanu Cywilnego — rejestr państwowy), Strona internetowa Akademicki Wrocław, Strona internetowa Akademii Młodych Uczonych i Artystów, Synergie, System do rejestracji poczty wychodzącej — pisma sql (Kancelaria, InPost), System Informacji Przestrzennej (w tym zestaw narzędzi i aplikacji związanych wprowadzaniem, analizowaniem i udostępnianiem danych przestrzennych), System obsługujący Wrocławski Budżet Obywatelski, System WRAP —- baza aktów prawnych, System Wsparcia Obsługi Spraw SWOS, System Zarządzania Procesami, SZP - System Zarządzania Placówką, Świadczenia Socjalne UMW (ZFŚS), TAXI+ - system wsparcia obsługi procesów egzekucyjnych, TQC - Transport Quality Center, System Rekrutacji do Żłobków, Usługi elektroniczne Urzędów Pracy, VAT-7 (Centralna Deklaracja VAT-7), Vulcan Centralny Vat placówki nieoświatowe, WD (Wirtualny Doradca), Windykacje Twarde —- DebtManager, WITKAC, Wnioski - Ukraina, WOW — System Wsparcia Organów Wyborczych udostępniony przez Krajowe Biuro Wyborcze, WROUP, Wyszukiwarka inwestycji miejskich, XML Legislator + Moduł Komunikacyjny, Zamiana Mieszkań Komunalnych, Zintegrowany System Kolejkowy (Q-NSK), Źródło (teleinformatyczna baza rządowa).
Ad. 3.
a) TAK, dane z komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia są wprowadzane do państwowych systemów informatycznych.
Lista systemów:
Baza Azbestowa, Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (prowadzenie gminnej sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi), Baza OOŚ Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, Baza Usług Stanu Cywilnego — rejestr państwowy, BESTIQ, CEiDG. WSR (dane o przedsiębiorcach prowadzących działalność w zakresie gospodarowania nieczystościami ciekłymi i odpadami komunalnymi), Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB), CROEF — Centralny Rejestr Oszczędności Energii Finalnej, eDeklaracje, ePUAP UMW, eTW Elektroniczne Tytuły Wykonawcze, EU Funding 8 Tender Portal (poziom Komisji Europejskiej) , Generator EUCF (poziom Komisji Europejskiej), Generator Obsługi Dotacji Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Generator wniosków o dofinansowanie GWD, Generator wniosków o dofinansowanie ze środków krajowych i POIIŚ, https://dotacjacovid.nfz.gov.pl, https://projektyue.pfron.org.pl/, Internetowy program Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Płatnik, POI/WroSPA (dane EMUIA są przekazywane do PRG), POI/WroSPA (dane EMUIA są przekazywane do PRG), Portal Informacyjno - Usługowy EmpQtia - aplikacja „Rejestr żłobków”, Portal sprawozdawczy GUS, Portal Starosty, pueZUS, REJA24, SHRIMP2 - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI2PEM System Informacyjny o Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne, SIO - System Informacji Oświatowej, SL 2014, SNOW (Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020) RPO wD, SOW (System Obsługi Wsparcia PFRON dla osób z niepełnosprawnością), SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) POWER, SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) RPO EFS, SRP - Źródło (PESEL, RDO, RDK, teleinformatyczna baza rządowa), Synergie, Usługi elektroniczne Urzędów Pracy, WOW — System Wsparcia Organów Wyborczych udostępniony przez Krajowe Biuro Wyborcze;
Strona 3/4
b) TAK, tutejszy Urząd może pobrać dane do swoich celów z:
SRP - Źródło, ePUAP, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), BestiQ, PUE ZUS, PEF, Źródło, SIO System Informacji Oświatowej.
Ad. 4. TAK, systemy są zintegrowane z systemami rządowymi lub samorządowymi.
Wykaz systemów:
AA_USC - Akty Stanu Cywilnego (Migracja danych z AA_USC do SRP, EITR - Ewidencja indywidualnych tablic rejestracyjnych, EZD, Generator NGO, Otago - Ewidencja Ludności, PLIP, POI/WroSPA, POI/WroSPA, System Wsparcia Obsługi Spraw SWOS (komponent systemu e-portal), Windykacje Twarde - DebtManager, Vulcan Centralny Vat placówki nieświatowe.
z-ca Dyr ral Wydziału
Honorata Lańgner-Mrozek
Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88,
wokQum.wroc.pl
Strona 4/4
|
WOK-IP.1431.84.1.2023_link.pdf
|
Departament Obsługi i Administracji m
urząd miejski wrocławia
Wrocław, 28 czerwca 2023 r. Pani Katarzyna Batko-Tołuć Pani Marzena Błaszczyk Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
WOK-1IP.1431.84.1.2023
W nawiązaniu do wniosku z dnia 7 maja 2023 . o udostępnienie informacji w zakresie cyt. „zarządzanie danymi w cyfrowym świecie” oraz późniejszej korespondencji informuję, co następuje.
Poniżej przesyłam dane stanowiące odpowiedzi na pozostałe wskazane we wniosku pytania, na które nie została udzielona odpowiedź pismem z dnia 22 maja 2023 r.
Ad. 2. TAK, w Urzędzie Miejskim Wrocławia dane w poszczególnych komó©kach organizacyjnych zbierane i przetwarzana są w systemach informatycznych:
a) wykaz systemów:
- HCL Domino - system pocztowy wraz z serwerem aplikacyjnym - Centralny Rejestr Postępowań, Dopłaty z ZFŚS, Dystrybucja informacji, Ewidencja wniosków mieszkaniowych, Informacje bazy SAP, Ławnicy - obsługa procesu wyborów ławników, Monitoring Wskaźników Budżetowych, Oświadczenia majątkowe, Plan Wydatków Budżetowych, Pobór (komisje wojskowe),
- MS Sharepoint - platforma z dedykowanymi aplikacjami i prostymi listami - ekstranet, dedykowana aplikacje: Gospodarowanie nieruchomościami, Zwierzęta egzotyczne zagrożone wyginięciem, Konsultacje społeczne, Udział mieszkańców w kształtowaniu przestrzeni miejskiej przyjaznej pieszym i rowerzystom, OpenData - rejestr umów proste listy - Opłata jednorazowa za przekształcenie, Usuwanie wyrobów zawierających azbest, Wykaz osób fizycznych, którym użyczono kompostowniki, Radni Wrocławia, Wnioski o objęcie patronatem honorowym wydarzenia lub udział Prezydenta Wrocławia w Komitecie Honorowym, VIP-Y, Zaświadczenia i informacje o płatnościach podatków i opłat, Ławnicy we Wrocławiu, Skargi, wezwania i wnioski Rady Miejskiej Wrocławia, Spotkania Prezydenta z mieszkańcami Wrocławia, Goście Rady i Przewodniczącego Rady Miejskiej Wrocławia, Odznaczenia i nagrody Prezydenta, Inicjatywa uchwałodawcza,
- Systemy i aplikacje dziedzinowe:
AA_USC - Akty Stanu Cywilnego (Migracja danych z AA_USC do SRP), Aplikacja do Automatyzacji ankiet RODO, Aplikacja do składania wniosków w Miejskim Programie Wsparcia Partnerstwa szkolnictwa wyższego i nauki oraz sektora aktywności gospodarczej „Mozart”, Aplikacja Harmonogram Rzeczowo-Finansowy (pobrana ze strony PFRON), iPPK (PKOTFI/ PPK), Aplikacje Wyborcze —
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrocław tel. +48 717 77 87 88
fax +48 717 77 87 89 wokQum.wroc.pl www.wroclaw.pl
Strona 2/4 wewnętrzna aplikacja na potrzeby obsługi wyborów, B-Access – aplikacja do zarządzania czytnikami Rejestracji Czasu Pracy, Baza Aktów Własnych BAW, Baza Azbestowa, Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (prowadzenie gminnej sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi), Baza danych Psy i koty miejskie, Baza OOŚ Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, Bazy Oświatowe, BESTI@ - System Zarządzanai Budżetem Jednostek Samorządu Terytorialnego, BIP – Biuletyn Informacji Publicznej, Biuletyn Urzędowy BRM, BML – Budynki i lokale mieszkalne, Buchalter, BUSMAN, CEiDG.WSR (dane o przedsiębiorcach prowadzących działalność w zakresie gospodarowania nieczystościami ciekłymi i odpadami komunalnymi), Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB), Centralny System Teleinformatyczny (aplikacje w ramach KPO, funduszy EU), CRM – obsługa mieszkańców jeden numer, CROEF – Centralny Rejestr Oszczędności Energii Finalnej, DART – System zarządzania bezpieczeństwem publicznym, eDeklaracje, EITR - Ewidencja indywidualnych tablic rejestracyjnych , Elektroniczna obsługa spraw wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 z wykorzystaniem oprogramowania rejestru żłobków, Elektroniczny Obieg Faktur, ELP – Elektroniczne Listy Płac, EON - Ewidencja Obiektów Noclegowych, e-petycje Aplikacja do obsługi petycji, ePUAP UMW, e-Risk, ETO - Elektroniczne tablice ogłoszeniowe, EU Funding & Tender Portal, EZD – Elektroniczny Obieg Dokumentów, FORIS – system wspierający zarządzanie transportem, Generator EUCF, Generator NGO, Generator Obsługi Dotacji Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Generator wniosków o dofinansowanie GWD, Generator wniosków o dofinansowanie ze środków krajowych i POIiŚ, Giełda Nieruchomości, HDSYSTEM – HDSESJA, https://dotacjacovid.nfz.gov.pl, https://projektyue.pfron.org.pl/, Interaction Desktop, Internetowy program Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Internetowy System Ubiegania się o Stypendia dla Doktorantów(SPS), iPKO, Kajet – proces obsługi tworzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, Kalendarz CZK – KaCZKa, Karty wędkarskie, KonsolidacjaRb – aplikacja wspierająca przygotowanie sprawozdań RB w Gminie Wrocław, KSAT – Zintegrowany System Zarządzania m.in. podatki i opłaty, podsystem finansowo-księgowy , KZI (FRODO) – Karta Zadań Inwestycyjnych, Mdok – system obieg dokumentów, Nasz Wrocław, ODPN System Kontroli Dotacji Oświaty Niepublicznej, online.frse.org, OPDR/REKO, Otago – Ewidencja Ludności, Obsługa Wyborów System do obsługi Rejestru Wyborców, EDG, KOALA, OWG - System do obsługi gospodarki odpadami, PABS Planowanie i Analiza Budżetu Szkoły. Petycje, PGN-Wroclaw, Platforma zakupowa, PLIP – Platforma Informacyjno-Płatnicza Wrocławia, Płatnik, POI/WroSPA, POI/WroSPA, Portal Informacyjno – Usługowy Emp@tia - aplikacja „Rejestr żłobków”, Portal sprawozdawczy GUS, Portal Starosty, pueZUS, REJA24, Rejestr Danych Kontaktowych, Rejestr PESEL – rejestr państwowy, Rejestr Spółek, Rejestr wniosków o udostępnienie danych osobowych, RODO UMW, ROE - Raportowanie Oszczędności Energii, SAFE – ANIMAL (baza zwierząt), SAP – system HR i Finansowo-księgowy, Serwis internetowy ZITWROF.PL, SGN – System Gospodarowania Nieruchomościami, SHRIMP2 - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI2PEM System Informacyjny o Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne, SIO – System Informacji Oświatowej, SL 2014, SMP – System Monitorowania Projektów, SNOW (Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020) RPO WD, SORM – eSesja, SOW (System Obsługi Wsparcia PFRON dla osób z Strona 3/4 niepełnosprawnością), SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) POWER, SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) RPO EFS, SRP – Żródło (PESEL, RDO, RDK, Baza Usług Stanu Cywilnego – rejestr państwowy), Strona internetowa Akademicki Wrocław, Strona internetowa Akademii Młodych Uczonych i Artystów, Synergie, System do rejestracji poczty wychodzącej – pisma sql (Kancelaria, InPost), System Informacji Przestrzennej (w tym zestaw narzędzi i aplikacji związanych wprowadzaniem, analizowaniem i udostępnianiem danych przestrzennych), System obsługujący Wrocławski Budżet Obywatelski, System WRAP – baza aktów prawnych, System Wsparcia Obsługi Spraw SWOS, System Zarządzania Procesami, SZP - System Zarządzania Placówką, Świadczenia Socjalne UMW (ZFŚS), TAXI+ - system wsparcia obsługi procesów egzekucyjnych, TQC – Transport Quality Center, System Rekrutacji do Żłobków, Usługi elektroniczne Urzędów Pracy, VAT-7 (Centralna Deklaracja VAT-7), Vulcan Centralny Vat placówki nieoświatowe, WD (Wirtualny Doradca), Windykacje Twarde – DebtManager, WITKAC, Wnioski – Ukraina, WOW – System Wsparcia Organów Wyborczych udostępniony przez Krajowe Biuro Wyborcze, WROUP, Wyszukiwarka inwestycji miejskich, XML Legislator + Moduł Komunikacyjny, Zamiana Mieszkań Komunalnych, Zintegrowany System Kolejkowy (Q-NSK), Źródło (teleinformatyczna baza rządowa). Ad. 3. a) TAK, dane z komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia są wprowadzane do państwowych systemów informatycznych. Lista systemów: Baza Azbestowa, Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (prowadzenie gminnej sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi), Baza OOŚ Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, Baza Usług Stanu Cywilnego – rejestr państwowy, BESTI@, CEiDG. WSR (dane o przedsiębiorcach prowadzących działalność w zakresie gospodarowania nieczystościami ciekłymi i odpadami komunalnymi), Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB), CROEF – Centralny Rejestr Oszczędności Energii Finalnej, eDeklaracje, ePUAP UMW, eTW Elektroniczne Tytuły Wykonawcze, EU Funding & Tender Portal (poziom Komisji Europejskiej) , Generator EUCF (poziom Komisji Europejskiej), Generator Obsługi Dotacji Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Generator wniosków o dofinansowanie GWD, Generator wniosków o dofinansowanie ze środków krajowych i POIiŚ, https://dotacjacovid.nfz.gov.pl, https://projektyue.pfron.org.pl/, Internetowy program Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, Płatnik, POI/WroSPA (dane EMUiA są przekazywane do PRG), POI/WroSPA (dane EMUiA są przekazywane do PRG), Portal Informacyjno – Usługowy Emp@tia - aplikacja „Rejestr żłobków”, Portal sprawozdawczy GUS, Portal Starosty, pueZUS, REJA24, SHRIMP2 - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI2PEM System Informacyjny o Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne, SIO – System Informacji Oświatowej, SL 2014, SNOW (Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020) RPO WD, SOW (System Obsługi Wsparcia PFRON dla osób z niepełnosprawnością), SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) POWER, SOWA (System Obsługi Wniosków Aplikacyjnych) RPO EFS, SRP – Żródło (PESEL, RDO, RDK, teleinformatyczna baza rządowa), Synergie, Usługi elektroniczne Urzędów Pracy, WOW – System Wsparcia Organów Wyborczych udostępniony przez Krajowe Biuro Wyborcze; Strona 4/4 b) TAK, tutejszy Urząd może pobrać dane do swoich celów z: SRP – Żródło, ePUAP, SI KIEROWCA (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), SI POJAZD (lokalny 'interfejs' do CEPIK wymieniający dane w obie strony), Besti@, PUE ZUS, PEF, Źródło, SIO System Informacji Oświatowej. Ad. 4. TAK, systemy są zintegrowane z systemami rządowymi lub samorządowymi. Wykaz systemów: AA_USC - Akty Stanu Cywilnego (Migracja danych z AA_USC do SRP, EITR - Ewidencja indywidualnych tablic rejestracyjnych, EZD, Generator NGO, Otago – Ewidencja Ludności, PLIP, POI/WroSPA, POI/WroSPA, System Wsparcia Obsługi Spraw SWOS (komponent systemu e-portal), Windykacje Twarde – DebtManager, Vulcan Centralny Vat placówki nieświatowe. Dokument podpisała Honorata Langner-Mrozek Zastępca Dyrektora Wydziału Organizacyjnego i Kadr Sprawę prowadzi Wydział Organizacyjny i Kadr, Departament Obsługi i Administracji, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, tel. +48 71 777 87 88, wok@um.wroc.pl
|