Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych,
w związku z udzielaniem odpowiedzi na wnioski
o udostępnienie informacji publicznej
Szanowni Państwo,
zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
z dnia 27 kwietnia 2016 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE
2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE) uprzejmie informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Łodzi z siedzibą w
Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 104, 90-926 Łódź, e-mail: lckm@uml.lodz.pl.
2. Administrator wyznaczył inspektora oraz zastępcę inspektora ochrony danych,
z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail iod@uml.lodz.pl.
Z inspektorem ochrony danych i jego zastępcą można się kontaktować we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Urząd
Miasta Łodzi oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
3. Podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do realizacji sprawy
w Urzędzie Miasta Łodzi. Ogólną podstawę do przetwarzania danych stanowi art.
6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia.
Szczegółowe cele przetwarzania danych zostały wskazane w następujących
przepisach:
ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na
wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
4. Dane osobowe mogą być udostępnione innym podmiotom, uprawnionym do ich
otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a ponadto odbiorcom
danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, tj. podmiotom
świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, usługi informatyczne. Dane osobowe
nie będą przekazywane do państw trzecich.
5. Dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane przez okres 2 lat,
licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku, w którym sprawa
została zakończona, a następnie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca
1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, przez okres 5 lat, zgodnie
z kategorią archiwalną BE5, a w przypadku zmiany kategorii archiwalnej
dokumentacji
przez
okres
zgodny
ze
zmienioną
kategorią
archiwalną
dokumentacji.
6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do:
a. dostępu do treści swoich danych, na podstawie art. 15 ogólnego
rozporządzenia;
b. sprostowania danych, na podstawie art. 16 ogólnego rozporządzenia;
c. ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
8. Gdy podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, jest Pani/Pan
zobowiązana(y) do ich podania. Konsekwencją nie podania danych osobowych
będzie nierozpoznanie sprawy.
9. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie
profilowania.