Minister
Zdrowia
ADP.0164.30.2023.TK
Warszawa, 21 sierpnia 2023
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail: sprawa-52132Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 11 lipca 2023 r.
uprzejmie proszę o przyjęcie poniższego.
Ad. 1.
W 2022 r. do Ministerstwa Zdrowia wpłynęło łącznie 1407 wniosków o udostępnienie
informacji publicznej.
Ad. 2.
W 2022 r. Minister Zdrowia rozpatrzył w całości 1228 wniosków o udostępnienie
informacji publicznej.
Ad. 3.
W 2022 r. Minister Zdrowia wydał decyzję o odmowie udostępnienia informacji publicznej
w stosunku do 25 wniosków.
Ad. 4.
Najczęstsze przyczyny nieudostępnienia w 2022 roku przez Ministra Zdrowia informacji
publicznej były następujące:
— wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
— _ informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
— _ wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w innym trybie.
Ad.5.
W 2022 r. wnioskodawca skierował skargę (skargi) na bezczynność do sądu
administracyjnego w przypadku 4 wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
Ad. 6.
W 2022 r. wnioskodawca skierował skargę (skargi) na decyzje administracją do sądu
administracyjnego w przypadku 2 wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
telefon: +48 22 2500146 ul. Miodowa 15
adres email: kancelariaQ mz.gov.pl 00-952 Warszawa
www.gov.pl/zdrowie
telefon: +48 22 250 01 46
ul. Miodowa 15
adres email: kancelaria@mz.gov.pl
00-952 Warszawa
www.gov.pl/zdrowie
2
Ad. 7.
W 2022 r. Minister Zdrowia nie naliczył opłaty za udostępnienie informacji publicznej.
Ad. 8.
Minister Zdrowia nie publikuje rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej
w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Zdrowia.
Ad. 9.
W Ministerstwie Zdrowia nie został utworzone wydzielone stanowisko pracownicze,
którego zakres obowiązków dotyczy tylko rozpatrywania wniosków o udostępnienie
informacji publicznej. Za wnioski o udostępnienie informacji publicznej odpowiadają
wyznaczeni pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia,
w zależności od jego przedmiotu.
Z wyrazami szacunku
z upoważnienia Ministra Zdrowia
Krzysztof Piotrowski
Zastępca Dyrektora
/dokument podpisany elektronicznie/
telefon: +48 22 250 01 46
ul. Miodowa 15
adres email: kancelaria@mz.gov.pl
00-952 Warszawa
www.gov.pl/zdrowie
3
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 RODO1 informujemy, że:
1.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Zdrowia z siedzibą
w Warszawie (00-952), przy ul. Miodowej 15. Z Administratorem można kontaktować
się listownie, za pomocą e-mail: kancelaria@mz.gov.pl lub za pośrednictwem platformy
e-PUAP (adres skrytki): /8tk37sxx6h/SkrytkaESP.
2.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować
poprzez e-mail: iod@mz.gov.pl, za pośrednictwem platformy e-PUAP lub listownie na
adres siedziby. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się we wszystkich
sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw
związanych z przetwarzaniem danych.
3.
Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego
z przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U.
z 2022 r. poz. 902).
4.
Państwa dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom, które
uprawnione są do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa lub podmiotom,
którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych na postawie
zawartej umowy.
5.
Nie przetwarzamy Państwa danych w sposób zautomatyzowany, w tym w formie
profilowania. Nie przekazujemy Państwa danych do państw trzecich lub organizacji
międzynarodowych.
6.
Państwa dane osobowe będą przechowywane do czasu rozpoznania wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, a w przypadku odmowy udostępnienia żądanej
informacji – do wyczerpania drogi prawnej tj. zakończenia ewentualnego
odwoławczego postępowania administracyjnego lub postępowania przed sądem
administracyjnym przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji oraz zgodnie
z obowiązującą w Ministerstwie Zdrowia instrukcją kancelaryjną.
7.
Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania
oraz ograniczenia przetwarzania.
8.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). Mogą to
Państwo zrobić, jeśli uznają, że przetwarzamy dane osobowe z naruszeniem przepisów
prawa.
9.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, niemniej w przypadku konieczności
wydania decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej jest wymogiem
ustawowym. Niepodanie ich uniemożliwi wydanie i doręczenie Państwu przedmiotowej
decyzji.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119
z 4.05.2016, str. 1).