Klauzula informacyjna – Udzielanie / udostępnianie informacji publicznej
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych prosimy o zapoznanie się
z poniższymi informacjami:
1. Administratorem danych osobowych, które zostały nam przez Pana/Panią przekazane jest
Prezydent Miasta Piekary Śląskie z siedzibą przy ul. Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel.:
+48 (32) 39-39-411 (sekretariat); e-mail: um@piekary.pl, bip.piekary.pl;
2. W sprawach z zakresu ochrony swoich danych osobowych, ma Pani/Pan prawo skontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez administratora:
a) drogą mailową na adres dane.osobowe@piekary.pl
b) pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.
Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej na Inspektora ochrony danych nie będzie wpływała na
wskazane sposoby kontaktu.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu udostępnienia lub odmowy udostępnienia informacji
publicznej. Realizacja obowiązku wynikającego z przepisu prawa - zgodnie z art. 2 i art. 10 ustawy
z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz art. 107 § 1 Kodeksu
postępowania administracyjnego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie niezbędne
do realizacji obowiązku prawnego).
4. Z poszanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy
minimalizujące liczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania
danych o charakterze wrażliwym, Pani/Pana dane mogą być ujawniane podmiotom i osobom
upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, podmiotowi
przetwarzającemu:
LTC Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź, której powierzono dane
w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie
Miasta Piekary Śląskie.
Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu
zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu – wyłącznie jeśli dane będą
upubliczniane.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu,
o którym mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu dane osobowe będą przechowywane w celach
archiwalnych przez okres 5 lat z ewentualnym przedłużeniem wynikającym z ekspertyzy Archiwum
Państwowego – zgodnie z załącznikiem nr 3 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18
stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przechowywania
może ulec zmianie w związku ze zmianami przepisów prawa.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ich
sprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym,
usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu
prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto
ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. W celu skorzystania z ww. należy
skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.
7. Administrator danych osobowych, w przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma
prawo odmówić usunięcia Pani/Pana danych osobowych.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego ds. ochrony
danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan,
iż przepisy RODO zostały naruszone.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. W przypadku wydania decyzji
odmownej, wymagane jest podanie danych osobowych wnioskującego (art. 107 § 1 Kodeksu
postępowania administracyjnego).
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania
decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.