1/2
Realizacja obowiązku udzielenia informacji o przetwarzaniu danych osobowych
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej
im. nadkom. Józefa Bocheńskiego z siedzibą w Raciborzu,
Dane kontaktowe Administratora danych osobowych
adres: ul. Dąbrowskiego 2, 47-400 Racibórz,
e-mail: slosg@strazgraniczna.pl,
numer telefonu: 32 414 40 02.
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych – IOD:
adres: ul. Dąbrowskiego 2, 47-400 Racibórz,
e-mail: woi.slosg@strazgraniczna.pl,
numer telefonu: 32 414 41 67.
Kontakt do Zastępcy Inspektora Ochrony Danych – w przypadku nieobecności IOD:
adres: ul. Dąbrowskiego 2, 47-400 Racibórz,
e-mail: woi.slosg@strazgraniczna.pl,
telefon: 32 414 41 61.
Cel przetwarzania danych osobowych:
Dane są przetwarzane w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
– art. 6 ust. 1 lit. c RODO1 – w celu realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
art. 4 w związku z art. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz
art. 6 ust. 1 lit. a RODO – Administrator uznaje, że wysyłając wniosek o udostępnienie informacji
publicznej, wnioskodawca wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w tym
zakresie.
Odbiorcy danych osobowych
Dane nie są przekazywane innym odbiorcom. Mogą być udostępniane wyłącznie na podstawie
przepisów prawa.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
2/2
Informacja dotycząca przekazywania danych do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej
Danych nie przekazuje się do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Okres przechowywania danych:
Dane przetwarzane są przez czas niezbędny do realizacji celu, w którym zostały zebrane,
a następnie podlegają archiwizacji zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt obowiązującym
w Straży Granicznej – na podstawie obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z ustawy z dnia
14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Prawa osób, których dane dotyczą:
Mają Państwo prawo do:
dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii,
sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne,
usunięcia danych w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się
z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej,
wniesienia skargi do Prezes UODO – na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli przetwarzanie danych odbywało
się na podstawie zgody – wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
żądania ograniczenia przetwarzania danych lub wniesienia sprzeciwu wobec ich
przetwarzania – jeżeli wynika to z przepisów prawa,
Ponadto mają Państwo prawo wystąpić do Komendanta Śląskiego Oddziału Straży Granicznej
za pośrednictwem Inspektora Ochrony Danych z wnioskiem, który umożliwi Państwu realizację
wskazanych wyżej uprawnień. Wniosek może zostać przesłany także drogą elektroniczną.
Informacja o zautomatyzowanym przetwarzaniu w tym profilowaniu:
Dane osobowe przetwarzane w ramach realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej,
nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie są one profilowane, a decyzje nie
są podejmowane automatycznie.