Odpowiedź na informację publiczną
W związku z otrzymanym wnioskiem o udzielenie informacji publicznej informuję, że gmina nie prowadzi mediów. Wydawane są okazjonalnie biuletyny informacyjne które zawierają obiektywne informacje, użyteczne dla lokalnej społeczności, publikacje promujące samorząd, a także komunikaty urzędowe. (pt. Gazeta Tuszowska) mające na celu informowanie mieszkańców o realizacji zadań własnych i zleconych w gminie oraz ważniejszych wydarzeniach z życia gminnego samorządu. Pismo to nie jest rejestrowane w sądzie. Poszczególne numery pisma umieszczone są na stronie internetowej w zakładce gazeta tuszowska. Ponadto informuję, że zasady udzielania informacji publicznej uregulowała ustawa o dostępie do informacji publicznej. Przesłany wniosek w pozostałej części ze względu na bardzo szeroki zakres wymagający nakładu czasu pracy dotyczy informacji przetworzonej.
Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej – dalej u.d.i.p. prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego. Informacją publiczną przetworzoną w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 u.d.i.p. jest informacja, na którą składa się pewna suma informacji prostej, lecz ze względu na treść żądania, udostępnienie jej nie stanowi tylko technicznego przeniesienie danych, lecz wymaga potrzeby skanowania b. licznych dokumentów (umów), anonimizacji danych prawnie chronionych, które to zabiegi czynią takie informacje proste, informacją przetworzoną. Informacja przetworzona, to informacja, którą podmiot zobowiązany na dzień złożenia wniosku nie dysponuje jako gotową do przesłania odpowiadającą żądaniu. Jej udostępnienie wymaga podjęcia dodatkowych czynności połączonych z sięgnięciem do dokumentacji źródłowej oraz zaangażowaniem do tych czynności określonych środków osobowych i finansowych. Zob. wyroki NSA z dnia 17 października 2006 r., I OSK 1374/05, WSA z dnia 25 lutego 2010 r., II SA/Ol 991/09, WSA z dnia 27 czerwca 2007 r., II SA/Wa 112/07 i WSA z dnia 25 marca 2008 r., II SAB/Kr 122/07; CBOSA. Uzyskanie informacji przetworzonej uwarunkowane jest szczególnie istotnym interesem publicznym.. Ograniczenie to ma zapobiegać sytuacjom, w których działania organu skupiać się będą nie na funkcjonowaniu w ramach przypisanych kompetencji, lecz na czynnościach związanych z udzielaniem informacji publicznej. Pojęcie szczególnie istotnego interesu publicznego jest pojęciem niedookreślonym. NSA w wyroku z dnia 27 stycznia 2011 r., I OSK 1870/10, CBOSA przyjął koncepcję, która zakłada, że jest to pojęcie węższe od pojęcia interesu społecznego i odnosi się do spraw związanych z funkcjonowaniem państwa i innych podmiotów publicznych jako prawnej całości, a żądający udzielenia przetworzonej informacji publicznej winien wykazać, w jakim zakresie jest ona szczególnie istotna dla interesu publicznego, co jest równoznaczne ze wskazaniem, w jaki sposób zamierza on wykorzystać uzyskane informacje dla lepszej ochrony interesu publicznego lub usprawnienia funkcjonowania organów państwa. Wobec powyższego proszę o przeslanie uzasadnienia do wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Brak uzasadnienia w określonym terminie oznaczać będzie wycofanie wniosku.
W związku z wejściem w życie przepisów RODO informuję, że klauzula informacyjna znajduje się na stronie gminy w BIP ochrona danych osobowych.
Paterak Renata – sekretarz gminy
Na podstawie artykułu 61 Konstytucji RP, zwracamy się z wnioskiem o informację:
- czy w urzędzie gminy (miejskim/miasta), w którymś z jego wydziałów, w jednostce organizacyjnej gminy (np. ośrodek kultury) lub w samorządowej osobie prawnej (np. w spółce należącej do gminy), prowadzone są media?;
- jeśli tak, wnosimy o podanie jakiego typu media są prowadzone (np. gazeta, radio, telewizja, inne - jakie) i wskazane jednostki organizacyjnej lub osoby prawnej gminy;
- prosimy o podanie linku, jeżeli media są dostępne w Internecie;
- jeżeli gmina prowadzi dziennik lub czasopismo, prosimy o informację czy jest on zarejestrowany w sądzie;
- jeżeli gmina prowadzi dziennik lub czasopismo, prosimy o przesłanie ostatnich 5 numerów - licząc od dnia odpowiedzi na wniosek, w formacie pdf.;
- prosimy o informację o wydatkach gminy na ogłoszenia, artykuły sponsorowane, materiały dedykowane lub innego typu promocję w roku 2015, 2016, 2017 i do dnia udzielenia odpowiedzi na wniosek w 2018 roku.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres sprawa-7615@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55 | fax: 22 207 24 09
www.siecobywatelska.pl
www.watchdogportal.pl
www.funduszesoleckie.pl
www.informacjapubliczna.org
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego