PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
Bl.01.1431.11.2018
Pan
Szymon Osowski
Pani
Katarzyna Batko - Tołuć
Pan
Bartosz Wilk
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Sprawa-8026Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 17 lipca 2018 r. w sprawie
prowadzenia mediów przez Gminę Miejską Kraków, uprzejmie informuję:
ad. 1-3. Biuro Prasowe Urzędu Miasta Krakowa na zlecenie Gminy Miejskiej Kraków, prowadzi oficjalną
stronę internetową Miasta Krakowa „Magiczny Kraków”, strony internetowe poświęcone czystemu
powietrzu, elektroniczny serwis dla dziennikarzy i newsletter dla mieszkańców, informacje publikuje
także za pośrednictwem ekranów informacyjnych wautobusach i tramwajach Miejskiego
Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA oraz tablic ledowych na ulicach miasta. Ponadto prowadzi profile
Miasta Kraków w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, oraz telewizję
internetową.
Strony internetowe:
— _ www.krakow.pl
— _ www.telewizja.krakow.pl
— _ www.wymianapieca.krakow.pl
— _ www.powietrze.krakow.pl
Facebook:
— — Kraków.pl - https://www.facebook.com/wwwkKrakowPL/
— _ Telewizja Kraków.pl — https://www.facebook.com/telewizjakrakowpi/
— — Powietrze Kraków - https://www.facebook.com/powietrzekrk/
— _ Kraków O2 - https://www.facebook.com/KrakowO2/
— _ Hejnał mariacki — https://www.facebook.com/hejnalmariacki/
Instagram:
— _ Kraków.pl - Q©krakow pl
Twitter:
— _ Kraków.pl - https://twitter.com/krakow_pl
— _ Powietrze Kraków - https://twitter.com/PowietrzeKrakow
— Kraków O2 - https://twitter.com/krakowo2
YouTube:
— — https://www.youtube.com/user/wwwkrakowp
ad 4-5. Biuro Prasowe na zlecenie Gminy Miejskiej Kraków wydaje również dwutygodnik „Kraków.pl",
dostępny w formie papierowej i elektronicznej. Gazeta została zarejestrowana w Sądzie Okręgowym w
Krakowie, Wydział | Cywilny, 12 grudnia 2007 roku, Ns.Rej.Pr 208/07, nr rejestru 1943. Numery
dwutygodnika dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.krakow.pl), oraz na
stronie „Magiczny Kraków” (www.krakow.pl).
ad 6. Za realizację polityki promocyjnej i turystycznej Miasta Krakowa odpowiedzialny jest Wydział
Promocji i Turystyki. Wykonanie wszystkich wydatków budżetowych w latach, których dotyczy wniosek
o informację publiczną, przedstawia się następująco:
rok 2015:
— - jako Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta: 907 290, OO zł,
— po restrukturyzacji, jako Wydział Promocji i Turystyki: 5 106 523,00 zł,
rok 2016: 7076417,00zł,
rok 2017: 10042892, OO zł,
rok 2018 — plan na 1 stycznia 2018: 9 956 100,00 zł.
Ponadto w Biuletynie Informacji Publicznej dostępne są informacje dotyczące wydatków na
ogłoszenia w prasie, które poniósł Wydział Promocji i Turystyki. Zestawienia dostępne są pod adresem:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=74737.
Koszty Biura Prasowego Urzędu Miasta Krakowa, związane z prowadzeniem mediów,
przedstawiają się następująco:
rok 2015, po restrukturyzacji (wydzieleniu z Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta):
— ogłoszenia: 160.589,00 zł
— gazeta „Kraków.pl": 470.000,00 zł
rok 2016:
— ogłoszenia: 149.143,03 zł
— — telewizja internetowa: 244.990,00 zł
— gazeta „Kraków.pl": 478.831,09 zł
rok 2017:
— ogłoszenia: 357.008,50 zł
— telewizja internetowa: 295.410,00 zł
— gazeta „Kraków.pl": 546.256,27 zł
Wydatki na publikacje promocyjne Rady Miasta Krakowa, ponoszone przez Kancelarię Rady
Miasta i Dzielnic Krakowa:
— reklama profilu Rady Miasta Krakowa - strona oficjalna na Facebooku: reklama została
wykupiona w grudniu 2016 roku (dwa tygodnie) i kosztowała Kancelarię Rady Miasta i Dzielnic Krakowa
910,88 złotych netto. Celem reklamy było zwiększenie liczby osób obserwujących stronę RMK na
Facebooku.
Zestawienie wydatków BR na ogłoszenia w prasie (kondolencje, życzenia świąteczne) dostępne
jest w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=/6928.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy z 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej,
kierujący miejską spółką (miejską jednostką organizacyjną), jako podmiot reprezentujący miejską spółkę
(miejską jednostkę organizacyjną), jest samodzielnie zobowiązany do udostępnienia informacji publicznej.
Urząd Miasta Krakowa nie jest więc w posiadaniu wnioskowanej informacji z zakresu kompetencji spółek
miejskich oraz Krakowskiego Biura Festiwalowego - miejskiej jednostki organizacyjnej, działającej w
formie instytucji kultury.
Dysponentem informacji są:
e Krakowski Holding Komunalny SA, oraz spółki zależne od KHK:
— _ Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA,
— _ Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA,
— _ Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji SA,
— _ Agencja Rozwoju Miasta SA,
e Krakowskie Przedsiębiorstwo Przewozowo-Usługowe sp. z 0.0.,
© Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Spółka z o.o. w Krakowie,
e Miejska Infrastruktura sp. Z 0.0.,
e Trasa Łagiewnicka SA,
e Krakowskie Biuro Festiwalowe.
«
z up. P -Ą TA
Maciej Grzyb
Dyrektor Biura Prasowego
Otrzymują:
1. Adresat
2. Wydział Organizacji i Nadzoru
3. Wydział Promocji i Turystyki
4. Kancelaria Rady Miasta i Dzielnic Krakowa
3. aa.