Wrocław, 29 kwietnia 2024 r.
PREZES SĄDU APELACYJNEGO
WE WROCŁAWIU
PO.0123.110.2024
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
e-mail: sprawa-69924Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
17 kwietnia 2024 roku poprzez wskazanie:
1.
liczby wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023
r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły
drogą pisemną oraz elektroniczną;
2. w ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Sprawę”” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby;
3. czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne;
Sąd Apelacyjny we Wrocławiu Centrala tel. 71/798 77 77
ul. Energetyczna 4
53-330 Wrocław e-mail: sekretariat.prezesaQdwroclaw.sa.gov.pl
Godziny urzędowania Sądu: 7.30 — 15.30 www.wroclaw.sa.gov.pl
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są na stronie www.wroclaw.sa.gov.pl, zakładka RODO oraz w budynku Sądu.
2
Sąd Apelacyjny we Wrocławiu
Centrala tel. 71/798 77 77
ul. Energetyczna 4
53-330 Wrocław
e-mail: sekretariat.prezesa@wroclaw.sa.gov.pl
Godziny urzędowania Sądu: 7.30 – 15.30
www.wroclaw.sa.gov.pl
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są na stronie www.wroclaw.sa.gov.pl, zakładka RODO oraz w budynku Sądu.
4. jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej
(np. znak sprawy, sygn. akt sprawy),
l) inne.
5. kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej
(np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób;
6. zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu
do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy
o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych
punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
3
Sąd Apelacyjny we Wrocławiu
Centrala tel. 71/798 77 77
ul. Energetyczna 4
53-330 Wrocław
e-mail: sekretariat.prezesa@wroclaw.sa.gov.pl
Godziny urzędowania Sądu: 7.30 – 15.30
www.wroclaw.sa.gov.pl
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są na stronie www.wroclaw.sa.gov.pl, zakładka RODO oraz w budynku Sądu.
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne;
7. czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu
do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził,
informuję, w nawiązaniu do poszczególnych punktów wniosku, że:
Ad. 1
W 2023 roku w Sądzie Apelacyjnym we Wrocławiu zarejestrowanych zostało trzysta
osiemnaście wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
Ad. 2
W 2023 roku Sąd Apelacyjny we Wrocławiu odmówił udostępnienia informacji publicznej
w piętnastu sprawach.
Ad. 3
W 2023 roku w Sądzie Apelacyjnym we Wrocławiu rejestr wniosków o udostępnienie
informacji publicznej prowadzony był w formie papierowej. Od 1 stycznia 2024 roku rejestr
ten prowadzony jest elektronicznie w systemie klasy EZD.
Ad. 4
Prowadzony obecnie w systemie EZD rejestr wniosków zawiera informacje o:
a) liczbie porządkowej
b) numerze sprawy
c) tytule sprawy
d) adresacie
e) znaku pisma wpływającego, jeżeli był nadany
f)
dacie pisma
g) dacie wszczęcia sprawy
h) dacie załatwienia sprawy
i)
imieniu i nazwisku prowadzącego sprawę
4
Sąd Apelacyjny we Wrocławiu
Centrala tel. 71/798 77 77
ul. Energetyczna 4
53-330 Wrocław
e-mail: sekretariat.prezesa@wroclaw.sa.gov.pl
Godziny urzędowania Sądu: 7.30 – 15.30
www.wroclaw.sa.gov.pl
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są na stronie www.wroclaw.sa.gov.pl, zakładka RODO oraz w budynku Sądu.
j)
uwagach/sposobie załatwienia
Ad. 5
Za kompleksową realizację wniosków o udostepnienie informacji publicznej w Sądzie
Apelacyjnym we Wrocławiu, odpowiada jeden pracownik, zajmujący stanowisko
Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych.
Ad. 6
W załączeniu przekazuję skan karty stanowiska pracy Pełnomocnika ds. ochrony informacji
niejawnych w Sądzie Apelacyjnym we Wrocławiu.
Ad. 7
W 2023 roku pracownik odpowiadający za realizację wniosków o dostęp do informacji
publicznej uczestniczył w trzech szkoleniach:
a) Absurdy dostępu do informacji publicznej – najczęstsze błędy, nadinterpretacje, zbędne
dokumenty i procedury, prowadzone przez dr hab. Marlenę Sakowską-Baryłę;
b) Dostęp do informacji publicznej a RODO – sprzeczności, problemy interpretacyjne i
orzecznictwo, prowadzone przez prof. Mariusz Jabłońskiego;
c) Otwarte dane a dostęp do informacji publicznej – nowa ustawa, nowe obowiązki,
prowadzone przez dr hab. Marlenę Sakowską-Baryłę.
Z poważaniem
Prezes Sądu Apelacyjnego
we Wrocławiu
Jacek Saramaga
/podpisano elektronicznie/