Sąd Rejonowy dla Warszawy
Pragi - Południe w Warszawie
Wiceprezes Sądu
Paweł Sławicki
ADM.0123.48.2024
Warszawa, dnia 29 kwietnia 2024 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
e-mail: sprawa-69982Qfedrowanie.siecobywtelska.pl
ZAWIADOMIENIE
W odpowiedzi na Wniosek z dnia 17 kwietnia 2024 r., przesłany za pośrednictwem poczty
elektronicznej, o udostępnienie następujących informacji:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w
2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które
wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
2. Wiilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej?
Przez „sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez
odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia
informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy
informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie
udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji
przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej?
Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to
jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji,
które znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek
złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany
przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
+48 22 509 15 08 ul. Terespolska 15A
administracyjnyQ© warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl 03-813 Warszawa
www.warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
+48 22 509 15 08
Terespolska 15A
sek.dyrektora@warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
03-813 Warszawa
www.warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych
przypadkach, w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym,
które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie
informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o
podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa
ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych
odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
udostępniania informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
8.
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o
dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9.
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów
Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku
prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o
udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo
informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej, powiadamiam
Wnioskodawcę, że wyznaczam nowy termin na rozpatrzenie wniosku, wskazując, że
wniosek zostanie rozpatrzony niezwłocznie, nie później niż w dniu 29 maja 2024
roku.
+48 22 509 15 08
Terespolska 15A
sek.dyrektora@warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
03-813 Warszawa
www.warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji
publicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 902, dalej u.d.i.p.) jeżeli informacja publiczna
nie może być udostępniona w terminie określonym w ust. 1, podmiot obowiązany do jej
udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim
udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W związku z tym, że konieczne jest zebranie informacji z różnych komórek organizacyjnych
sądu celem udzielenia informacji zgodnie z wnioskiem, nie jest możliwe rozpatrzenie wniosku
w terminie wskazanym w art. 13 ust. 1 u.d.i.p. Wniosek zostanie jednak rozpatrzony
niezwłocznie, nie później niż w terminie wskazanym w art. 13 ust. 2 u.d.i.p.
Paweł Sławicki
[podpisano elektronicznie]
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
8611.27247.18173
Nazwa dokumentu
Szablon Wiceprezes Sławicki podpis elektroniczny.pdf
Tytuł dokumentu
Szablon Wiceprezes Sławicki podpis elektroniczny
Sygnatura dokumentu
ADM.0123.48.2024
Data dokumentu
29.04.2024
Skrót dokumentu
86783DB0C4F1952502EF7C52FC3E22A00EE3009F
Wersja dokumentu
1.3
Data podpisu
29.04.2024 13:08:16
Podpisane przez
Paweł Sławicki Wiceprezes Sądu
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku: 29.04.2024
Autor wydruku: Domagalska Beata (specjalista)