odpowiedź na wniosek o informacje publiczną przez Starostwo Powiatowe w Ostrzeszowie w sprawie elektroniczny obieg dokumentów w powiatach #177 z Starostwo Powiatowe w Ostrzeszowie
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej informuję, że
Starostwo powiatowe w Ostrzeszowie:
1. Czy Starostwo Powiatowe posiada wdrożony elektroniczny obieg dokumentów?
(jeśli nie, proszę przejść do pytania nr 2).
EOD wdrożono dopiero w lipcu 2018 roku.
a. czy jest to główna forma dekretacji dokumentów, czy tylko wspomagająca?
EOD jest forma wspomagającą.
b. czy elektroniczny obieg dokumentów starostwa jest kompatybilny z
platformą EPUAP?
EOD jest w trakcie uzupełniania uprawnień z EPUAP, jesteśmy w trakcie
uzyskiwania "kompatybilności"
2. Czy wszystkie decyzje administracyjne w sprawach, których dotyczy art.
39 KPA, są doręczane w sposób wskazany w tym artykule:
https://www.gov.pl/cyfryzacja/koniec-wymiany-papierow-miedzy-urzedami ?
Większość decyzji jest jeszcze wysyłana w formie papierowej, np decyzje
budowlane zawierająca załącznik z postaci projektu budowlanego, który nie
sposób wysłać przez epuap.
Poza tym jeszcze nie wszystkie osoby upoważnione do wydawania decyzji
administracyjnych posiadają podpis kwalifikowany decyzji nie jest dużo, a
certyfikat jest kosztowny).
3. Jeśli nie wszystkie ww. decyzje są przekazywane podmiotom publicznym za
pomocą platformy ePUAP, to jakie względy organizacyjne/techniczne/inne
stoją na przeszkodzie?
j.w.
4. Czy starostwo kontaktowało się z Ministerstwem Cyfryzacji w celu
usunięcia ww. przeszkód?
odnośnie pkt. 1 b tak, pozostałe nie.
--
Ireneusz Jeziorny
Sekretarz Powiatu
tel. 62 732 00 43
kom. 519 333 043
Starostwo Powiatowe w Ostrzeszowie
ul. Zamkowa 31
63-500 Ostrzeszów
www.powiatostrzeszowski.pl