vw ŁOSTWO
RE w GOSTYNINIE,
ul, Dmowskiego >... 19.85
tel. (0-24 285-706
81, fax
Gostynin, dnia 18.09.2018 r.
OR.1431.34.2018
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-9642Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
w odpowiedzi na wniosek z dnia 10.09.2018 r. dot. udostępnienia informacji
w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U.
z 2018 r. poz. 1330) informuję:
1.
Czy Starostwo Powiatowe posiada wdrożony elektroniczny obieg dokumentów? (jeśli nie,
proszę przejść do pytania nr 2).
a. czy jest to główna forma dekretacji dokumentów, czy tylko wspomagająca?
Starostwo posiada system Elektronicznego Zarzadzania Dokumentacją jako formę
wspomagającą.
b. czy elektroniczny obieg dokumentów starostwa jest kompatybilny z platformą EPUAP?
Tak. Dokumenty wpływające przez e-PUAP rejestrują się automatycznie w systemie
EZD.
Czy wszystkie decyzje administracyjne w sprawach, których dotyczy art. 39 KPA,
są doręczane w sposób wskazany w tym artykule: https://www.gov.pl/cyfryzacja/koniec-
wymiany-papierow-miedzy-urzedami ?
W zależności od komórki organizacyjnej Starostwa i zakresu wykonywanych zadań
korespondencja, w tym m.in. decyzje, pisma wysyłane do podmiotów publicznych jest
wysyłana przez platformę e-PUAP, na elektroniczne skrzynki podawcze. Wyjątek
stanowi korespondencja posiadająca załączniki dużych gabarytów, których skanowanie
jest niemożliwe bądź skomplikowane lub których przesłanie z przyczyn technicznych jest
niemożliwe (np. przekazywanie dokumentów w oryginale bądź tablic rejestracyjnych)
Część decyzji przesyłana jest w formie papierowej.
Jeśli nie wszystkie ww. decyzje są przekazywane podmiotom publicznym za pomocą
platformy ePUAP, to jakie względy organizacyjne/techniczne/inne stoją na przeszkodzie?
Sprawy prowadzone przez:
1) Wydział Komunikacji realizowane są w formie papierowej, za pomocą systemu
Pojazd i Kierowca, który nie jest kompatybilny z EZD. Korespondencja
z podmiotami publicznymi zdarza się rzadko i na ogół realizowana jest za pomocą
tradycyjnej poczty, ponieważ głównie w takiej formie wpływają pisma od tych
podmiotów. Pisma w sprawach z udziałem podmiotów przekazywane są za pomocą
poczty tradycyjnej, w takiej jakiej wpływają wnioski.
2) Wydział Architektury i Budownictwa wpływają w większości w formie tradycyjnej,
z reguły są to sprawy wymagające złożenia projektów budowlanych. Zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego nie przewiduje
załączania do wniosku o pozwolenie na budowę projektu w formie elektronicznej
i w związku z powyższym Wydział wydaje decyzje w takiej formie w jakiej
prowadzona jest sprawa.
4. Czy starostwo kontaktowało się z Ministerstwem Cyfryzacji w celu usunięcia ww.
przeszkód?
Nie.
STAROSTA GOSTYNIŃSKI
Załącznik:
klauzula informacyjna
Tamasz Mi | Prewski
Otrzymują :
1. Adresat
sprawa-9642(QQfedrowanie.siecobywatelska.pl
2. ała
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchwalenia
dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej „RODO” informuję, że:
l. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Gostyniński z siedzibą
ul. Dmowskiego 13, 09-500 Gostynin, e-mail: starosta(Qgostynin.powiat.pl, tel. 24 235 79 77,
2. Inspektorem ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Gostyninie jest Pani Ewa Świderska
e-mail: iod(Qgostynin.powiat.pl,
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej oraz przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu
postępowania administracyjnego,
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą osoby upoważnione przez ADO do przetwarzania
danych osobowych w celu udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na złożony wniosek w trybie
przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji mię-
dzynarodowej,
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie
archiwizowane zgodnie z instrukcją kancelaryjną - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów
z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów
akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo
do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania
(jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody
przed jej cofnięciem,
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie
danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, ale bez ich podania nie będzie
możliwe zrealizowanie wniesionej przez Panią/Pana sprawy.