Sąd Rejonowy dla Warszawy
Pragi - Południe w Warszawie
Wiceprezes Sądu
Paweł Sławicki
ADM.0123.48.2024
Warszawa, dnia 22 maja 2024 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
e-mail: sprawa-69982(Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej przesłany za pośrednictwem
poczty elektronicznej dnia 17 kwietnia 2024 roku (pismem z dnia 29 kwietnia 2024 roku
poinformowano, że wyznaczono nowy termin na rozpatrzenie wniosku wskazując, że
wniosek zostanie rozpatrzony niezwłocznie, nie później jednak niż do dnia 29 maja 2024
roku) udzielam informacji publicznej:
1.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w
2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które
wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
- w 2023 roku wpłynęło sto wniosków o udostępnienie informacji publicznej
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej?
Przez „sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez
odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia
informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji
publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia
informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o
podanie liczby.
- w czternastu sprawach Prezes (Wiceprezes) Sądu odmówił udostępnienia
informacji publicznej (cztery decyzje odmowne i dziesięć zawiadomień, że żądana
informacja nie może zostać udostępniona w trybie ustawy o dostępnie do
informacji publicznej).
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli
tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony 'w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
- rejestr wniosków prowadzony był w formie elektronicznej w systemie SAWA
(litera d).
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to
jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji,
+48 22 509 15 08 ul. Terespolska 15A
administracyjnyQ© warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl 03-813 Warszawa
www.warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
+48 22 509 15 08
Terespolska 15A
sek.dyrektora@warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
03-813 Warszawa
www.warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
które
znajdują
się
w
Państwa
rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez
ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym,
które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
- w rejestrze gromadzone są następujące dane: data wpływu wniosku (lit. a), data
udzielonej odpowiedzi (lit. c), dane wnioskodawcy (lit. d), krótki opis czego dotyczył
wniosek (lit. f), pełna treść odpowiedzi na wniosek (lit. g).
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o
podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
- rejestr prowadzony był przez specjalistę ds. administracyjnych.
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie,
to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych
punktów:
a)
przygotowanie
projektów
odpowiedzi
na
wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d)
redagowanie
informacji
do
Biuletynu
Informacji
Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
udostępniania
informacji
przez
organ,
f)
przygotowywanie
wytycznych
do
anonimizacji
dokumentów,
g) inne.
- do zakresu obowiązków osoby zajmującej się obsługą wniosków o dostęp do
informacji publicznej należą: koordynowanie procesu udostępniania informacji (lit.
b), prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej (lit. c).
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
- pracownicy nie brali udziału w szkoleniach z zakresu informacji publicznej.
8.
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o
dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
+48 22 509 15 08
Terespolska 15A
sek.dyrektora@warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
03-813 Warszawa
www.warszawa-pragapoludnie.sr.gov.pl
- w latach 2021-2023 w wydziałach Karnych tut. Sądu nie zarejestrowano spraw o
czyn z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
9.
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych,
to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego
bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie
informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz
sentencji każdego orzeczenia.
- nie wydano orzeczenia w takiej sprawie (vide: pkt 8.).
Paweł Sławicki
[podpisano elektronicznie]
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
8611.31852.22671
Nazwa dokumentu
Udzielenie informacji publicznej.pdf
Tytuł dokumentu
Udzielenie informacji publicznej
Sygnatura dokumentu
ADM.0123.48.2024
Data dokumentu
23.05.2024
Skrót dokumentu
BEBC6CA89BE2B537D9C4FD5C6EF5B16893A20C76
Wersja dokumentu
1.4
Data podpisu
23.05.2024 13:48:08
Podpisane przez
Paweł Sławicki Wiceprezes Sądu
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku: 23.05.2024
Autor wydruku: Domagalska Beata (specjalista)