Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez SZKOŁA PODSTAWOWA IM.TOW "GRYF POMORSKI" W REDKOWICACH
w sprawie Szkoła jest nasza #362
z SZKOŁA PODSTAWOWA IM.TOW "GRYF POMORSKI" W REDKOWICACH
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA IM.TOW "GRYF POMORSKI" W REDKOWICACH i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
DzieÅ dobry,
poniżej przesyÅam odpowiedzi na pytania.
Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka Fitowska
W dniu 2024-07-29 12:18, DopaminaLab napisaÅ(a):
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> ustawy o dostÄpie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na nastÄpujÄ
ce pytania.
> Prosimy o przesÅanie odpowiedzi za poÅrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email {{ email }}
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13
> ust. 1 ustawy o dostÄpie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracjÄ
,
> poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreÅlenie) lub wpisanie
> prawidÅowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostÄpnienie odpowiednich
> danych i informacji lub poprzez przywoÅanie odpowiedniego cytatu ze
> statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiÄ
że siÄ z
> zaÅÄ
czeniem dokumentów, wnosimy o zaÅÄ
czenie i przesÅanie ich w
> formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera
> 70 pytaÅ ale wiÄkszoÅÄ z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w
> zwiÄ
zku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zajÄ
Ä wiÄcej niż
> 30-40 minut.
>
> OCENIANIE
>
> 1. Czy korzystajÄ
PaÅstwo z dziennika elektronicznego? Tak
> 1 a. JeÅli tak, to z jakiego?
> - Librus
>
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnÄ
trzszkolnego, ustalony w statucie w
> PaÅstwa placówce przewiduje stosowanie Åredniej ważonej? Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżÄ
cych przypisuje siÄ wagi? /Nie
> 3 a. JeÅli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź
> ustna, praca domowa, itp.) funkcjonujÄ
w PaÅstwa szkole oraz jakie
> przypisano do nich wagi?
>
> 4. Czy w PaÅstwa placówce oceny Åródroczne/koÅcowe ustala siÄ na
> podstawie lub z uwzglÄdnieniem Åredniej arytmetycznej z ocen
> bieżÄ
cych? Tak
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkóŠpodstawowych) w PaÅstwa
> placówce ocenami bieżÄ
cymi (w codziennej praktyce
> dydaktyczno-diagnostycznej) sÄ
oceny wyrażone cyfrÄ
(od 1 do 6)?
> Tak
>
> 6. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ
trzszkolnym ocenianiem umocowanym w
> statucie szkoÅy przewiduje siÄ ocenÄ niedostatecznÄ
:
> - za okreÅlonÄ
liczbÄ tzw. "nieprzygotowaÅ" do lekcji? Nie
> - za brak pracy domowej? /Nie
> - za nieobecnoÅÄ na sprawdzianie/kartkówce? /Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ
trzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
> statucie szkoÅy, przewiduje siÄ okreÅlony czas (w
> tygodniach/dniach) w jakim osoba uczÄ
ca siÄ może poprawiÄ danÄ
> ocenÄ bieżÄ
cÄ
? Tak/
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
> ocenÄ celujÄ
cÄ
? ProszÄ o zacytowanie treÅci odpowiedniego
> artykuÅu/paragrafu.
stopieÅ celujÄ
cy otrzymuje uczeÅ, który:
a) posiadÅ wiedzÄ i umiejÄtnoÅci znacznie wykraczajÄ
ce poza program
nauczania
i wymagania programowe przedmiotu w danej klasie,
b) biegle posÅuguje siÄ zdobytymi wiadomoÅciami w rozwiÄ
zywaniu
problemów
teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy,
proponuje
rozwiÄ
zania nietypowe, rozwiÄ
zuje także zadania wykraczajÄ
ce poza
program
nauczania,
c) uczestniczy i odnosi sukcesy w pozaszkolnych formach aktywnoÅci
zwiÄ
zanych
z danymi zajÄciami edukacyjnymi (konkursy przedmiotowe, zawody
sportowe),
d) posiada wysoki ponadprzeciÄtny stopieÅ aktywnoÅci fizycznej, duże
umiejÄtnoÅci
techniczne w wybranej dyscyplinie sportu, znaczÄ
ce osiÄ
gniÄcia
indywidualne lub
zespoÅowe w miÄdzyszkolnych zawodach sportowych,
> ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w PaÅstwa placówce oparte jest o system
> punktowej oceny? Nie
>
> 10. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ
zuje zakaz farbowania wÅosów
> przez osoby uczÄ
ce siÄ? tak
> 10 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/
>
>
> 11. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ
zuje zakaz malowania paznokci
> przez osoby uczÄ
ce siÄ (lub istniejÄ
regulacje dotyczÄ
ce koloru
> paznokci)? tak
> 11 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/dotyczy
>
> 12. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ
zuje zakaz makijażu przez osoby
> uczÄ
ce siÄ? tak
> 12 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
>
> 13. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ
zuje zakaz noszenia biżuterii
> przez osoby uczÄ
ce siÄ? tak
> 13 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje siÄ wobec osób
> nieprzestrzegajÄ
cych zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> x upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> x upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania wÅosów, malowania paznokci,
> noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczÄ
ce siÄ w naszej
> szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoÅy okreÅla zasady ubierania siÄ osób uczÄ
cych
> siÄ na terenie szkoÅy? Tak
>
> 16. JeÅli tak, proszÄ o przywoÅanie/zacytowanie tego zapisu ze
> statutu szkoÅy. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie dotyczy".
§144. 1. SzkoÅa zobowiÄ
zuje uczniów do noszenia estetycznego i
schludnego stroju
uczniowskiego w odpowiednim stonowanym kolorze. Strój nie powinien
zwracaÄ szczególnej
uwagi i wzbudzaÄ kontrowersji.
2. Zabrania siÄ: noszenia zbyt krótkich spódnic, strojów odkrywajÄ
cych
biodra,
brzuch, ramiona oraz z dużymi dekoltami.
3. Zabrania siÄ: farbowania wÅosów, niestosownej fryzury, makijażu,
malowania
paznokci, noszenia dużej iloÅci biżuterii.
4. Ubranie nie może zawieraÄ wulgarnych i obraźliwych nadruków - również
w jÄzykach obcych oraz zawieraÄ niebezpiecznych elementów.
Statut 8-letniej SzkoÅy Podstawowej im. TOW âGryf Pomorskiâ w
Redkowicach 120
5. Strój na wychowanie fizyczne to biaÅa koszulka i ciemne spodenki oraz
obuwie
sportowe z bezpiecznÄ
podeszwÄ
.
6. UczeÅ zobowiÄ
zany jest nosiÄ na terenie szkoÅy odpowiednie obuwie
zmienne.
7. Podczas uroczystoÅci z okazji rozpoczÄcia i zakoÅczenia roku
szkolnego oraz dnia
edukacji, narodowego ÅwiÄta niepodlegÅoÅci, ÅwiÄta konstytucji 3 Maja,
obowiÄ
zuje uczniów
strój galowy tj. elegancka biaÅa bluzka lub koszula, spodnie lub
spódnica w kolorze
granatowym lub czarnym. Strój galowy obowiÄ
zuje także w przypadku innych
ważnych
uroczystoÅci, o których uczniowie i rodzice sÄ
informowani odpowiednio
wczeÅniej.
> 17. Czy w szkole obowiÄ
zujÄ
mundurki? Nie
> 17 a. JeÅli tak czy osoby uczÄ
ce siÄ kupujÄ
mundurek na wÅasny
> koszt? Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w
> szkole? ProszÄ o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu
> szkoÅy.
> Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urzÄ
dzeÅ
§145. 1. UczeÅ na odpowiedzialnoÅÄ swojÄ
i rodziców lub prawnych
opiekunów
przynosi do szkoÅy telefon komórkowy lub inne urzÄ
dzenia elektroniczne
np. odtwarzaczy
MP3 .....
> 19. Czy statut szkoÅy przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeÅ/uczennica używa telefonu
> niezgodnie z przyjÄtymi warunkami? Tak
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane sÄ
> zarekwirowane telefony?
> Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie "nie dotyczy"
telefon ucznia zostaje przekazany do âdepozytuâ znajdujÄ
cego siÄ
sekretariacie szkoÅy
> 21. Jeżeli tak, kto może odebraÄ zarekwirowany telefon?
> x rodzic/opiekun prawny
> - uczeÅ/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie peÅnoletni mogÄ
samodzielnie usprawiedliwiaÄ
> nieobecnoÅci lub/i zwalniaÄ siÄ z lekcji?Nie dotyczy
>
> BEZPIECZEÅSTWO
>
> 23. Czy uczniowie peÅnoletni majÄ
możliwoÅÄ opuszczenia budynku
> szkoÅy w trakcie zajÄÄ/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
> nie dotyczy
> 24. Czy PaÅstwa SzkoÅa zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody
> na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole sÄ
:
> - zamkniÄte na klucz
> x otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejÅciowe do szkoÅy sÄ
na czas lekcji:
> x zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobÄ
> dozorujÄ
cÄ
,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoÅa prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami
> szkoÅy lub terenem wokóŠszkoÅy w postaci monitoringu? Tak
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objÄte sÄ
> monitoringiem (można wybraÄ kilka):
> - korytarze (Tak)
> - wnÄtrze szatni (Tak)
> - teren wokóŠszkoÅy (Tak)
> - inne (proszÄ wpisaÄ jakie):
> - nie dotyczy
>
> ORGANY SZKOÅY
>
> 28. Czy w PaÅstwa Placówce powoÅano RadÄ SzkoÅy? Nie
>
> 29. Czy w PaÅstwa placówce powoÅano RadÄ Rodziców? Tak
>
> 30. Czy w PaÅstwa Placówce zbierane sÄ
skÅadki na dziaÅalnoÅÄ
> Rady Rodziców? Tak
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisujÄ
> deklaracjÄ wpÅaty okreÅlonej kwoty Årodków na konto Rady
> Rodziców? Nie
>
> 32. Czy Rada Rodziców na poczÄ
tku danego roku szkolnego informuje
> spoÅecznoÅÄ szkolnÄ
o sugerowanej wysokoÅci skÅadki na jej
> dziaÅalnoÅÄ? Tak
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane Årodki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> x wÅasnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ
w której nie tworzy siÄ Rady
> Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia spoÅecznoÅci szkolnej
> roczne sprawozdania finansowe wydatków Nie
> 34 a. Jeżeli tak, proszÄ o przesÅanie/zaÅÄ
czenie ostatniego
> sprawozdania finansowego Rady Rodziców PaÅstwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców
> jest publikowane na stronie internetowej szkoÅy lub w BIP szkoÅy?
> Nie
>
> 35. ProszÄ podaÄ przykÅadowe wydatki, finansowane w roku szkolnym
> 2023/24 przez RadÄ Rodziców.
nagrody dla uczniów za udziaÅ w konkursach, nagrody na zakoÅczenie roku
szkolnego
> 36. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ
zujÄ
cego regulaminu Rady
> Rodziców.
> 2017
> 37. ProszÄ o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy siÄ
> Rady Rodziców.
>
> 38. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ
zujÄ
cego regulaminu
> SamorzÄ
du Uczniowskiego.
> 2017
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi speÅniÄ
> uczeÅ/uczennica, by móc kandydowaÄ do organów SamorzÄ
du
> Uczniowskiego? nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w gÅosowaniu w wyborach do organów SamorzÄ
du Uczniowskiego
> biorÄ
udziaÅ nauczyciele i nauczycielki? /Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 SamorzÄ
d Uczniowski przedstawiaÅ Radzie
> Pedagogicznej oraz Dyrekcji SzkoÅy wnioski i opinie dot. spraw
> szkoÅy? Tak
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo wniosków
> SamorzÄ
du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o
> wpisanie "nie dotyczy".
wniosek w sprawie aktywnego spÄdzania przerw Åródlekcyjnych
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo opinii
> SamorzÄ
du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o
> wpisanie "nie dotyczy".
> nie dotyczy
> KADRY
>
> 42. Czy na dzieÅ wpÅywu wniosku w PaÅstwa placówce sÄ
obsadzone
> wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie
>
> 43. JeÅli nie, jakich stanowisk dotyczÄ
wakaty w PaÅstwa placówce
> i ile ich jest?
> 1/2 wakatu - nauczyciel wspóÅorganizujÄ
cy ksztaÅcenie
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/
> 44 a. JeÅli tak w jakim wymiarze godzinowym? 10h
> 44 b. JeÅli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu
> wyksztaÅcenia kierunkowego i ukoÅczonych kursów.
> kwalifikacje do zajmowania stanowiska psychologa w szkole podstawowej
> ADMINISTRACYJNE
>
> 45. Czy szkoÅa prowadzi BIP? Tak
>
> 46. Czy szkoÅa posiada skrzynkÄ ePUAP? Tak
>
> 47. Ile osób realizowaÅo obowiÄ
zek szkolny w roku szkolnym 2023/24
> w PaÅstwa placówce?
> 137
> 48. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje
> religii?
> 134
> 49. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
> 0
>
> 50. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDÅ»?
> 83
> ZRÃWNOWAÅ»ONY ROZWÃJ
>
> 51. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy przeszedÅ w ciÄ
gu ostatnich 5 lat
> termomodernizacjÄ? Tak
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoÅy jest zaplanowana w
> najbliższych trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony we wÅasne
> odnawialne źródÅa energii? Nie
>
> 54. Czy w PaÅstwa szkole monitoruje siÄ jakoÅÄ powietrza (tj.
> zainstalowano specjalistyczne urzÄ
dzenia monitorujÄ
ce jakoÅÄ
> powietrza wewnÄ
trz budynku i/lub wokóŠszkoÅy)? Nie
>
> 55. Czy PaÅstwa szkoÅa posiada i korzysta z urzÄ
dzeÅ
> odpowiadajÄ
cych za oczyszczanie powietrza wewnÄ
trz budynku? Nie
>
> 56. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony w urzÄ
dzenia i
> rozwiÄ
zania chÅodzÄ
ce (w przypadku fali upaÅów)? Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokóŠPaÅstwa szkoÅy znajdujÄ
siÄ
> instalacje bazujÄ
ce na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród
> deszczowy, ÅÄ
ka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
> ÅÄ
ka kwietna
> 58. Czy PaÅstwa szkoÅa zapewnia opcjÄ wyboru posiÅków roÅlinnych
> w każdy dzieÅ (stoÅówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
> - tak, wegetariaÅskie
> - tak, wegaÅskie
> - tak, wegetariaÅskie i wegaÅskie
> x nie
>
> 59. Jeżeli âtak", czy opcja diety roÅlinnej wiÄ
że siÄ z innÄ
> odpÅatnoÅciÄ
?
> - tak, wybór diety roÅlinnej wiÄ
że siÄ z dodatkowÄ
opÅatÄ
> (cena jest wyższa)
> - tak, za posiÅki roÅlinne pÅaci siÄ mniej
> - nie, wybór diety nie wpÅywa na cenÄ za posiÅek
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
>
> 60. Czy szkoÅa zapewnia bezpÅatnie Årodki menstruacyjne (np.
> podpaski, tampony)? Tak
>
> INNE
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorÄ
udziaÅ w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad
> grupÄ
? Nie
>
> 62. Czy szkoÅa udostÄpnia uczniom i uczennicom szafki (w których
> mogÄ
oni przechowywaÄ podrÄczniki i inne pomoce dydaktyczne)?
> Tak
>
> 63. Czy za dostÄp do szafek pobierane sÄ
opÅaty? /Nie
> JeÅli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w PaÅstwa Szkole uregulowano kwestie dotyczÄ
ce przyjmowania
> upominków i innych korzyÅci przez DyrekcjÄ, nauczycieli,
> nauczycielki i innych pracowników SzkoÅy (np. polityka prezentowa,
> rejestr korzyÅci)? Tak
>
> 65. Czy SzkoÅa prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi
> realizujÄ
cymi usÅugi na terenie placówki? Tak
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi realizujÄ
cymi
> usÅugi na terenie placówki jest udostÄpniony na stronie szkoÅy lub
> w BIP? Nie
>
> 67. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ
cych siÄ na stronie
> internetowej? Tak
>
> 68. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ
cych siÄ w mediach
> spoÅecznoÅciowych? Tak
>
> 69. ProszÄ o przesÅanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
> wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w PaÅstwa
> Szkole.
>
> 70. Czy w PaÅstwa Szkole utworzono Szkolny Budżet
> Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jakÄ
kwotÄ w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono
> na realizacjÄ Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
> Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
> 70 b. Jeżeli tak, jakie dziaÅania zrealizowano w ramach Szkolnego
> Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w PaÅstwa
> Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
>
> UZASADNIENIE
> W ostatnich latach polska szkoÅa przechodziÅa i przechodzi,
> nieustajÄ
ce przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej
> organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest
> zdiagnozowanie obszarów trudnoÅci i wyzwaÅ, zwiÄ
zanych ze zmianami
> i rzeczywistoÅciÄ
szkolnÄ
oraz na tej podstawie opracowanie
> publikacji zawierajÄ
cej ustandaryzowanÄ
i usystematyzowanÄ
wiedzÄ
> (w tym prawnÄ
) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w
> dziejÄ
cych siÄ zmianach. Publikacja zostanie rozesÅana do
> wszystkich szkóŠobjÄtych monitoringiem. DostÄpna bÄdzie
> również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promowaÄ
> otwartoÅÄ, wÅÄ
czenie, równoÅÄ oraz prawa dzieci i prawa
> czÅowieka w edukacji i szkole, wesprzeÄ kadry zarzÄ
dzajÄ
ce oraz
> pedagogiczne szkóŠi rodziców, a także otoczyÄ dzieci i
> mÅodzież opiekÄ
i wsparciem. InicjatywÄ wspiera SieÄ Obywatelska
> Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców.
> SzkoÅa jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytaÅ, ewentualnych trudnoÅci w odpowiedzi lub
> wÄ
tpliwoÅci, prosimy o kontakt: {{ email }} --
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstaÅo w lutym 2019 r. i jest
> wspólnÄ
, oddolnÄ
inicjatywÄ
pasjonatów edukacji, rodziców,
> nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczÄ
cych siÄ.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych
> opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oÅwiatowych
> polityk lokalnych i ogólnopolskich.
>
>>
DzieÅ dobry,
poniżej przesyÅam odpowiedzi na pytania.Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka FitowskaW dniu 2024-07-29 12:18, DopaminaLab napisaÅ(a):
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> ustawy o dostÄpie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na nastÄpujÄ ce pytania.
> Prosimy o przesÅanie odpowiedzi za poÅrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email {{ email }}
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13
> ust. 1 ustawy o dostÄpie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracjÄ ,
> poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreÅlenie) lub wpisanie
> prawidÅowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostÄpnienie odpowiednich
> danych i informacji lub poprzez przywoÅanie odpowiedniego cytatu ze
> statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiÄ Å¼e siÄ z
> zaÅÄ czeniem dokumentów, wnosimy o zaÅÄ czenie i przesÅanie ich w
> formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera
> 70 pytaÅ ale wiÄkszoÅÄ z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w
> zwiÄ zku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zajÄ Ä wiÄcej niż
> 30-40 minut.
>
> OCENIANIE
>
> 1. Czy korzystajÄ PaÅstwo z dziennika elektronicznego? Tak
> 1 a. JeÅli tak, to z jakiego?
> - Librus
>
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnÄ trzszkolnego, ustalony w statucie w
> PaÅstwa placówce przewiduje stosowanie Åredniej ważonej? Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieÅ¼Ä cych przypisuje siÄ wagi? /Nie
> 3 a. JeÅli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź
> ustna, praca domowa, itp.) funkcjonujÄ w PaÅstwa szkole oraz jakie
> przypisano do nich wagi?
>
> 4. Czy w PaÅstwa placówce oceny Åródroczne/koÅcowe ustala siÄ na
> podstawie lub z uwzglÄdnieniem Åredniej arytmetycznej z ocen
> bieÅ¼Ä cych? Tak
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkóŠpodstawowych) w PaÅstwa
> placówce ocenami bieÅ¼Ä cymi (w codziennej praktyce
> dydaktyczno-diagnostycznej) sÄ oceny wyrażone cyfrÄ (od 1 do 6)?
> Tak
>
> 6. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem umocowanym w
> statucie szkoÅy przewiduje siÄ ocenÄ niedostatecznÄ :
> - za okreÅlonÄ liczbÄ tzw. "nieprzygotowaÅ" do lekcji? Nie
> - za brak pracy domowej? /Nie
> - za nieobecnoÅÄ na sprawdzianie/kartkówce? /Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjÄtym wewnÄ trzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
> statucie szkoÅy, przewiduje siÄ okreÅlony czas (w
> tygodniach/dniach) w jakim osoba uczÄ ca siÄ może poprawiÄ danÄ
> ocenÄ bieÅ¼Ä cÄ ? Tak/
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
> ocenÄ celujÄ cÄ ? ProszÄ o zacytowanie treÅci odpowiedniego
> artykuÅu/paragrafu.stopieÅ celujÄ cy otrzymuje uczeÅ, który:
a) posiadÅ wiedzÄ i umiejÄtnoÅci znacznie wykraczajÄ ce poza program
nauczania
i wymagania programowe przedmiotu w danej klasie,
b) biegle posÅuguje siÄ zdobytymi wiadomoÅciami w rozwiÄ zywaniu
problemów
teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy,
proponuje
rozwiÄ zania nietypowe, rozwiÄ zuje także zadania wykraczajÄ ce poza
program
nauczania,
c) uczestniczy i odnosi sukcesy w pozaszkolnych formach aktywnoÅci
zwiÄ zanych
z danymi zajÄciami edukacyjnymi (konkursy przedmiotowe, zawody
sportowe),
d) posiada wysoki ponadprzeciÄtny stopieÅ aktywnoÅci fizycznej, duże
umiejÄtnoÅci
techniczne w wybranej dyscyplinie sportu, znaczÄ ce osiÄ gniÄcia
indywidualne lub
zespoÅowe w miÄdzyszkolnych zawodach sportowych,
> ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w PaÅstwa placówce oparte jest o system
> punktowej oceny? Nie
>
> 10. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz farbowania wÅosów
> przez osoby uczÄ ce siÄ? tak
> 10 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/
>
>
> 11. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz malowania paznokci
> przez osoby uczÄ ce siÄ (lub istniejÄ regulacje dotyczÄ ce koloru
> paznokci)? tak
> 11 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/dotyczy
>
> 12. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz makijażu przez osoby
> uczÄ ce siÄ? tak
> 12 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
>
> 13. Czy w PaÅstwa placówce obowiÄ zuje zakaz noszenia biżuterii
> przez osoby uczÄ ce siÄ? tak
> 13 a. JeÅli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje siÄ wobec osób
> nieprzestrzegajÄ cych zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> x upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> x upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania wÅosów, malowania paznokci,
> noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczÄ ce siÄ w naszej
> szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoÅy okreÅla zasady ubierania siÄ osób uczÄ cych
> siÄ na terenie szkoÅy? Tak
>
> 16. JeÅli tak, proszÄ o przywoÅanie/zacytowanie tego zapisu ze
> statutu szkoÅy. Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie ânie dotyczy".
§144. 1. SzkoÅa zobowiÄ zuje uczniów do noszenia estetycznego i
schludnego stroju
uczniowskiego w odpowiednim stonowanym kolorze. Strój nie powinien
zwracaÄ szczególnej
uwagi i wzbudzaÄ kontrowersji.
2. Zabrania siÄ: noszenia zbyt krótkich spódnic, strojów odkrywajÄ cych
biodra,
brzuch, ramiona oraz z dużymi dekoltami.
3. Zabrania siÄ: farbowania wÅosów, niestosownej fryzury, makijażu,
malowania
paznokci, noszenia dużej iloÅci biżuterii.
4. Ubranie nie może zawieraÄ wulgarnych i obraźliwych nadruków - również
w jÄzykach obcych oraz zawieraÄ niebezpiecznych elementów.
Statut 8-letniej SzkoÅy Podstawowej im. TOW âGryf Pomorskiâ w
Redkowicach 120
5. Strój na wychowanie fizyczne to biaÅa koszulka i ciemne spodenki oraz
obuwie
sportowe z bezpiecznÄ podeszwÄ .
6. UczeÅ zobowiÄ zany jest nosiÄ na terenie szkoÅy odpowiednie obuwie
zmienne.
7. Podczas uroczystoÅci z okazji rozpoczÄcia i zakoÅczenia roku
szkolnego oraz dnia
edukacji, narodowego ÅwiÄta niepodlegÅoÅci, ÅwiÄta konstytucji 3 Maja,
obowiÄ zuje uczniów
strój galowy tj. elegancka biaÅa bluzka lub koszula, spodnie lub
spódnica w kolorze
granatowym lub czarnym. Strój galowy obowiÄ zuje także w przypadku innych
ważnych
uroczystoÅci, o których uczniowie i rodzice sÄ informowani odpowiednio
wczeÅniej.> 17. Czy w szkole obowiÄ zujÄ mundurki? Nie
> 17 a. JeÅli tak czy osoby uczÄ ce siÄ kupujÄ mundurek na wÅasny
> koszt? Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w
> szkole? ProszÄ o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu
> szkoÅy.
> Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urzÄ dzeÅ
§145. 1. UczeÅ na odpowiedzialnoÅÄ swojÄ i rodziców lub prawnych
opiekunów
przynosi do szkoÅy telefon komórkowy lub inne urzÄ dzenia elektroniczne
np. odtwarzaczy
MP3 .....
> 19. Czy statut szkoÅy przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeÅ/uczennica używa telefonu
> niezgodnie z przyjÄtymi warunkami? Tak
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane sÄ
> zarekwirowane telefony?
> Jeżeli nie, proszÄ o wpisanie "nie dotyczy"
telefon ucznia zostaje przekazany do âdepozytuâ znajdujÄ cego siÄ
sekretariacie szkoÅy
> 21. Jeżeli tak, kto może odebraÄ zarekwirowany telefon?
> x rodzic/opiekun prawny
> - uczeÅ/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie peÅnoletni mogÄ samodzielnie usprawiedliwiaÄ
> nieobecnoÅci lub/i zwalniaÄ siÄ z lekcji?Nie dotyczy
>
> BEZPIECZEÅSTWO
>
> 23. Czy uczniowie peÅnoletni majÄ możliwoÅÄ opuszczenia budynku
> szkoÅy w trakcie zajÄÄ/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
> nie dotyczy
> 24. Czy PaÅstwa SzkoÅa zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody
> na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole sÄ :
> - zamkniÄte na klucz
> x otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejÅciowe do szkoÅy sÄ na czas lekcji:
> x zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobÄ
> dozorujÄ cÄ ,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoÅa prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami
> szkoÅy lub terenem wokóŠszkoÅy w postaci monitoringu? Tak
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objÄte sÄ
> monitoringiem (można wybraÄ kilka):
> - korytarze (Tak)
> - wnÄtrze szatni (Tak)
> - teren wokóŠszkoÅy (Tak)
> - inne (proszÄ wpisaÄ jakie):
> - nie dotyczy
>
> ORGANY SZKOÅY
>
> 28. Czy w PaÅstwa Placówce powoÅano RadÄ SzkoÅy? Nie
>
> 29. Czy w PaÅstwa placówce powoÅano RadÄ Rodziców? Tak
>
> 30. Czy w PaÅstwa Placówce zbierane sÄ skÅadki na dziaÅalnoÅÄ
> Rady Rodziców? Tak
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisujÄ
> deklaracjÄ wpÅaty okreÅlonej kwoty Årodków na konto Rady
> Rodziców? Nie
>
> 32. Czy Rada Rodziców na poczÄ tku danego roku szkolnego informuje
> spoÅecznoÅÄ szkolnÄ o sugerowanej wysokoÅci skÅadki na jej
> dziaÅalnoÅÄ? Tak
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane Årodki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> x wÅasnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteÅmy placówkÄ w której nie tworzy siÄ Rady
> Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia spoÅecznoÅci szkolnej
> roczne sprawozdania finansowe wydatków Nie
> 34 a. Jeżeli tak, proszÄ o przesÅanie/zaÅÄ czenie ostatniego
> sprawozdania finansowego Rady Rodziców PaÅstwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców
> jest publikowane na stronie internetowej szkoÅy lub w BIP szkoÅy?
> Nie
>
> 35. ProszÄ podaÄ przykÅadowe wydatki, finansowane w roku szkolnym
> 2023/24 przez RadÄ Rodziców.
nagrody dla uczniów za udziaÅ w konkursach, nagrody na zakoÅczenie roku
szkolnego
> 36. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu Rady
> Rodziców.
> 2017
> 37. ProszÄ o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy siÄ
> Rady Rodziców.
>
> 38. ProszÄ o podanie daty uchwalenia obowiÄ zujÄ cego regulaminu
> SamorzÄ du Uczniowskiego.
> 2017
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi speÅniÄ
> uczeÅ/uczennica, by móc kandydowaÄ do organów SamorzÄ du
> Uczniowskiego? nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w gÅosowaniu w wyborach do organów SamorzÄ du Uczniowskiego
> biorÄ udziaÅ nauczyciele i nauczycielki? /Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 SamorzÄ d Uczniowski przedstawiaÅ Radzie
> Pedagogicznej oraz Dyrekcji SzkoÅy wnioski i opinie dot. spraw
> szkoÅy? Tak
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo wniosków
> SamorzÄ du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o
> wpisanie "nie dotyczy".
wniosek w sprawie aktywnego spÄdzania przerw Åródlekcyjnych
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpÅynÄÅo opinii
> SamorzÄ du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszÄ o
> wpisanie "nie dotyczy".
> nie dotyczy
> KADRY
>
> 42. Czy na dzieÅ wpÅywu wniosku w PaÅstwa placówce sÄ obsadzone
> wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie
>
> 43. JeÅli nie, jakich stanowisk dotyczÄ wakaty w PaÅstwa placówce
> i ile ich jest?
> 1/2 wakatu - nauczyciel wspóÅorganizujÄ cy ksztaÅcenie
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/
> 44 a. JeÅli tak w jakim wymiarze godzinowym? 10h
> 44 b. JeÅli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu
> wyksztaÅcenia kierunkowego i ukoÅczonych kursów.
> kwalifikacje do zajmowania stanowiska psychologa w szkole podstawowej
> ADMINISTRACYJNE
>
> 45. Czy szkoÅa prowadzi BIP? Tak
>
> 46. Czy szkoÅa posiada skrzynkÄ ePUAP? Tak
>
> 47. Ile osób realizowaÅo obowiÄ zek szkolny w roku szkolnym 2023/24
> w PaÅstwa placówce?
> 137
> 48. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje
> religii?
> 134
> 49. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
> 0
>
> 50. Ile osób uczÄszczaÅo, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDÅ»?
> 83
> ZRÃWNOWAÅ»ONY ROZWÃJ
>
> 51. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy przeszedÅ w ciÄ gu ostatnich 5 lat
> termomodernizacjÄ? Tak
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoÅy jest zaplanowana w
> najbliższych trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony we wÅasne
> odnawialne źródÅa energii? Nie
>
> 54. Czy w PaÅstwa szkole monitoruje siÄ jakoÅÄ powietrza (tj.
> zainstalowano specjalistyczne urzÄ dzenia monitorujÄ ce jakoÅÄ
> powietrza wewnÄ trz budynku i/lub wokóŠszkoÅy)? Nie
>
> 55. Czy PaÅstwa szkoÅa posiada i korzysta z urzÄ dzeÅ
> odpowiadajÄ cych za oczyszczanie powietrza wewnÄ trz budynku? Nie
>
> 56. Czy budynek PaÅstwa szkoÅy jest wyposażony w urzÄ dzenia i
> rozwiÄ zania chÅodzÄ ce (w przypadku fali upaÅów)? Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokóŠPaÅstwa szkoÅy znajdujÄ siÄ
> instalacje bazujÄ ce na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród
> deszczowy, ÅÄ ka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
> ÅÄ ka kwietna
> 58. Czy PaÅstwa szkoÅa zapewnia opcjÄ wyboru posiÅków roÅlinnych
> w każdy dzieÅ (stoÅówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
> - tak, wegetariaÅskie
> - tak, wegaÅskie
> - tak, wegetariaÅskie i wegaÅskie
> x nie
>
> 59. Jeżeli âtak", czy opcja diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z innÄ
> odpÅatnoÅciÄ ?
> - tak, wybór diety roÅlinnej wiÄ Å¼e siÄ z dodatkowÄ opÅatÄ
> (cena jest wyższa)
> - tak, za posiÅki roÅlinne pÅaci siÄ mniej
> - nie, wybór diety nie wpÅywa na cenÄ za posiÅek
> - nie dotyczy (nasza szkoÅa nie zapewnia posiÅków)
>
> 60. Czy szkoÅa zapewnia bezpÅatnie Årodki menstruacyjne (np.
> podpaski, tampony)? Tak
>
> INNE
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorÄ udziaÅ w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad
> grupÄ ? Nie
>
> 62. Czy szkoÅa udostÄpnia uczniom i uczennicom szafki (w których
> mogÄ oni przechowywaÄ podrÄczniki i inne pomoce dydaktyczne)?
> Tak
>
> 63. Czy za dostÄp do szafek pobierane sÄ opÅaty? /Nie
> JeÅli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w PaÅstwa Szkole uregulowano kwestie dotyczÄ ce przyjmowania
> upominków i innych korzyÅci przez DyrekcjÄ, nauczycieli,
> nauczycielki i innych pracowników SzkoÅy (np. polityka prezentowa,
> rejestr korzyÅci)? Tak
>
> 65. Czy SzkoÅa prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi
> realizujÄ cymi usÅugi na terenie placówki? Tak
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnÄtrznymi realizujÄ cymi
> usÅugi na terenie placówki jest udostÄpniony na stronie szkoÅy lub
> w BIP? Nie
>
> 67. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ na stronie
> internetowej? Tak
>
> 68. Czy szkoÅa publikuje wizerunki osób uczÄ cych siÄ w mediach
> spoÅecznoÅciowych? Tak
>
> 69. ProszÄ o przesÅanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
> wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w PaÅstwa
> Szkole.
>
> 70. Czy w PaÅstwa Szkole utworzono Szkolny Budżet
> Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jakÄ kwotÄ w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono
> na realizacjÄ Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
> Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
> 70 b. Jeżeli tak, jakie dziaÅania zrealizowano w ramach Szkolnego
> Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w PaÅstwa
> Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
>
> UZASADNIENIE
> W ostatnich latach polska szkoÅa przechodziÅa i przechodzi,
> nieustajÄ ce przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej
> organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest
> zdiagnozowanie obszarów trudnoÅci i wyzwaÅ, zwiÄ zanych ze zmianami
> i rzeczywistoÅciÄ szkolnÄ oraz na tej podstawie opracowanie
> publikacji zawierajÄ cej ustandaryzowanÄ i usystematyzowanÄ wiedzÄ
> (w tym prawnÄ ) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w
> dziejÄ cych siÄ zmianach. Publikacja zostanie rozesÅana do
> wszystkich szkóŠobjÄtych monitoringiem. DostÄpna bÄdzie
> również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promowaÄ
> otwartoÅÄ, wÅÄ czenie, równoÅÄ oraz prawa dzieci i prawa
> czÅowieka w edukacji i szkole, wesprzeÄ kadry zarzÄ dzajÄ ce oraz
> pedagogiczne szkóŠi rodziców, a także otoczyÄ dzieci i
> mÅodzież opiekÄ i wsparciem. InicjatywÄ wspiera SieÄ Obywatelska
> Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców.
> SzkoÅa jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytaÅ, ewentualnych trudnoÅci w odpowiedzi lub
> wÄ tpliwoÅci, prosimy o kontakt: {{ email }} --
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstaÅo w lutym 2019 r. i jest
> wspólnÄ , oddolnÄ inicjatywÄ pasjonatów edukacji, rodziców,
> nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczÄ cych siÄ.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych
> opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oÅwiatowych
> polityk lokalnych i ogólnopolskich.
>
>>