Dzień dobry,
poniżej przesyłam odpowiedzi na pytania.

Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka Fitowska

W dniu 2024-07-29 12:18, DopaminaLab napisał(a):
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujÄ
ce pytania.
> Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email {{ email }}
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13
> ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracjÄ
,
> poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie
> prawidłowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich
> danych i informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze
> statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiÄ
że się z
> załÄ
czeniem dokumentów, wnosimy o załÄ
czenie i przesłanie ich w
> formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera
> 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w
> zwiÄ
zku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zajÄ
ć więcej niż
> 30-40 minut.
>
> OCENIANIE
>
> 1. Czy korzystajÄ
Państwo z dziennika elektronicznego? Tak
> 1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
> - Librus
>
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnÄ
trzszkolnego, ustalony w statucie w
> Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżÄ
cych przypisuje się wagi? /Nie
> 3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź
> ustna, praca domowa, itp.) funkcjonujÄ
w Państwa szkole oraz jakie
> przypisano do nich wagi?
>
> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na
> podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen
> bieżÄ
cych? Tak
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa
> placówce ocenami bieżÄ
cymi (w codziennej praktyce
> dydaktyczno-diagnostycznej) sÄ
oceny wyrażone cyfrÄ
(od 1 do 6)?
> Tak
>
> 6. Czy zgodnie z przyjętym wewnÄ
trzszkolnym ocenianiem umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostatecznÄ
:
> - za określonÄ
liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Nie
> - za brak pracy domowej? /Nie
> - za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? /Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjętym wewnÄ
trzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
> statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w
> tygodniach/dniach) w jakim osoba uczÄ
ca się może poprawić danÄ

> ocenę bieżÄ

? Tak/
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
> ocenę celujÄ

? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego
> artykułu/paragrafu.

stopień celujÄ
cy otrzymuje uczeń, który:
a) posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczajÄ
ce poza program
nauczania
i wymagania programowe przedmiotu w danej klasie,
b) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiÄ
zywaniu
problemów
teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy,
proponuje
rozwiÄ
zania nietypowe, rozwiÄ
zuje także zadania wykraczajÄ
ce poza
program
nauczania,
c) uczestniczy i odnosi sukcesy w pozaszkolnych formach aktywności
zwiÄ
zanych
z danymi zajęciami edukacyjnymi (konkursy przedmiotowe, zawody
sportowe),
d) posiada wysoki ponadprzeciętny stopień aktywności fizycznej, duże
umiejętności
techniczne w wybranej dyscyplinie sportu, znaczÄ
ce osiÄ
gnięcia
indywidualne lub
zespołowe w międzyszkolnych zawodach sportowych,
> ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system
> punktowej oceny? Nie
>
> 10. Czy w Państwa placówce obowiÄ
zuje zakaz farbowania włosów
> przez osoby uczÄ
ce się? tak
> 10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/
>
>
> 11. Czy w Państwa placówce obowiÄ
zuje zakaz malowania paznokci
> przez osoby uczÄ
ce się (lub istniejÄ
regulacje dotyczÄ
ce koloru
> paznokci)? tak
> 11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/dotyczy
>
> 12. Czy w Państwa placówce obowiÄ
zuje zakaz makijażu przez osoby
> uczÄ
ce się? tak
> 12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
>
> 13. Czy w Państwa placówce obowiÄ
zuje zakaz noszenia biżuterii
> przez osoby uczÄ
ce się? tak
> 13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób
> nieprzestrzegajÄ
cych zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> x upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> x upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci,
> noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczÄ
ce się w naszej
> szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczÄ
cych
> się na terenie szkoły? Tak
>
> 16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze
> statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy".
§144. 1. Szkoła zobowiÄ
zuje uczniów do noszenia estetycznego i
schludnego stroju
uczniowskiego w odpowiednim stonowanym kolorze. Strój nie powinien
zwracać szczególnej
uwagi i wzbudzać kontrowersji.
2. Zabrania się: noszenia zbyt krótkich spódnic, strojów odkrywajÄ
cych
biodra,
brzuch, ramiona oraz z dużymi dekoltami.
3. Zabrania się: farbowania włosów, niestosownej fryzury, makijażu,
malowania
paznokci, noszenia dużej ilości biżuterii.
4. Ubranie nie może zawierać wulgarnych i obraźliwych nadruków - również
w językach obcych oraz zawierać niebezpiecznych elementów.
Statut 8-letniej Szkoły Podstawowej im. TOW „Gryf Pomorski” w
Redkowicach 120
5. Strój na wychowanie fizyczne to biała koszulka i ciemne spodenki oraz
obuwie
sportowe z bezpiecznÄ
podeszwÄ
.
6. Uczeń zobowiÄ
zany jest nosić na terenie szkoły odpowiednie obuwie
zmienne.
7. Podczas uroczystości z okazji rozpoczęcia i zakończenia roku
szkolnego oraz dnia
edukacji, narodowego święta niepodległości, święta konstytucji 3 Maja,
obowiÄ
zuje uczniów
strój galowy tj. elegancka biała bluzka lub koszula, spodnie lub
spódnica w kolorze
granatowym lub czarnym. Strój galowy obowiÄ
zuje także w przypadku innych
ważnych
uroczystości, o których uczniowie i rodzice sÄ
informowani odpowiednio
wcześniej.

> 17. Czy w szkole obowiÄ
zujÄ
mundurki? Nie
> 17 a. Jeśli tak czy osoby uczÄ
ce się kupujÄ
mundurek na własny
> koszt? Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w
> szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu
> szkoły.
> Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urzÄ
dzeń
§145. 1. Uczeń na odpowiedzialność swojÄ
i rodziców lub prawnych
opiekunów
przynosi do szkoły telefon komórkowy lub inne urzÄ
dzenia elektroniczne
np. odtwarzaczy
MP3 .....
> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
> niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane sÄ

> zarekwirowane telefony?
> Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy"
telefon ucznia zostaje przekazany do „depozytu” znajdujÄ
cego się
sekretariacie szkoły
> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
> x rodzic/opiekun prawny
> - uczeń/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie pełnoletni mogÄ
samodzielnie usprawiedliwiać
> nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji?Nie dotyczy
>
> BEZPIECZEŃSTWO
>
> 23. Czy uczniowie pełnoletni majÄ
możliwość opuszczenia budynku
> szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
> nie dotyczy
> 24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody
> na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole sÄ
:
> - zamknięte na klucz
> x otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejściowe do szkoły sÄ
na czas lekcji:
> x zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę
> dozorujÄ

,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami
> szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte sÄ

> monitoringiem (można wybrać kilka):
> - korytarze (Tak)
> - wnętrze szatni (Tak)
> - teren wokół szkoły (Tak)
> - inne (proszę wpisać jakie):
> - nie dotyczy
>
> ORGANY SZKOŁY
>
> 28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
>
> 29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
>
> 30. Czy w Państwa Placówce zbierane sÄ
składki na działalność
> Rady Rodziców? Tak
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisujÄ

> deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady
> Rodziców? Nie
>
> 32. Czy Rada Rodziców na poczÄ
tku danego roku szkolnego informuje
> społeczność szkolnÄ
o sugerowanej wysokości składki na jej
> działalność? Tak
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> x własnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteśmy placówkÄ
w której nie tworzy się Rady
> Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej
> roczne sprawozdania finansowe wydatków Nie
> 34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załÄ
czenie ostatniego
> sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców
> jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły?
> Nie
>
> 35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym
> 2023/24 przez Radę Rodziców.
nagrody dla uczniów za udział w konkursach, nagrody na zakończenie roku
szkolnego
> 36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiÄ
zujÄ
cego regulaminu Rady
> Rodziców.
> 2017
> 37. Proszę o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy się
> Rady Rodziców.
>
> 38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiÄ
zujÄ
cego regulaminu
> SamorzÄ
du Uczniowskiego.
> 2017
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić
> uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów SamorzÄ
du
> Uczniowskiego? nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów SamorzÄ
du Uczniowskiego
> biorÄ
udział nauczyciele i nauczycielki? /Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 SamorzÄ
d Uczniowski przedstawiał Radzie
> Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw
> szkoły? Tak
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków
> SamorzÄ
du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o
> wpisanie "nie dotyczy".
wniosek w sprawie aktywnego spędzania przerw śródlekcyjnych
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii
> SamorzÄ
du Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o
> wpisanie "nie dotyczy".
> nie dotyczy
> KADRY
>
> 42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce sÄ
obsadzone
> wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie
>
> 43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczÄ
wakaty w Państwa placówce
> i ile ich jest?
> 1/2 wakatu - nauczyciel współorganizujÄ
cy kształcenie
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/
> 44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 10h
> 44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu
> wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
> kwalifikacje do zajmowania stanowiska psychologa w szkole podstawowej
> ADMINISTRACYJNE
>
> 45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
>
> 46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
>
> 47. Ile osób realizowało obowiÄ
zek szkolny w roku szkolnym 2023/24
> w Państwa placówce?
> 137
> 48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje
> religii?
> 134
> 49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
> 0
>
> 50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
> 83
> ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
>
> 51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciÄ
gu ostatnich 5 lat
> termomodernizację? Tak
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w
> najbliższych trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne
> odnawialne źródła energii? Nie
>
> 54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj.
> zainstalowano specjalistyczne urzÄ
dzenia monitorujÄ
ce jakość
> powietrza wewnÄ
trz budynku i/lub wokół szkoły)? Nie
>
> 55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urzÄ
dzeń
> odpowiadajÄ
cych za oczyszczanie powietrza wewnÄ
trz budynku? Nie
>
> 56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urzÄ
dzenia i
> rozwiÄ
zania chłodzÄ
ce (w przypadku fali upałów)? Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdujÄ
się
> instalacje bazujÄ
ce na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród
> deszczowy, łÄ
ka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
> łÄ
ka kwietna
> 58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych
> w każdy dzień (stołówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
> - tak, wegetariańskie
> - tak, wegańskie
> - tak, wegetariańskie i wegańskie
> x nie
>
> 59. Jeżeli „tak", czy opcja diety roślinnej wiÄ
że się z innÄ

> odpłatnościÄ
?
> - tak, wybór diety roślinnej wiÄ
że się z dodatkowÄ
opłatÄ

> (cena jest wyższa)
> - tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
> - nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
> - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
>
> 60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np.
> podpaski, tampony)? Tak
>
> INNE
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorÄ
udział w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad
> grupÄ
? Nie
>
> 62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których
> mogÄ
oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)?
> Tak
>
> 63. Czy za dostęp do szafek pobierane sÄ
opłaty? /Nie
> Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczÄ
ce przyjmowania
> upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli,
> nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa,
> rejestr korzyści)? Tak
>
> 65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi
> realizujÄ
cymi usługi na terenie placówki? Tak
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizujÄ
cymi
> usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub
> w BIP? Nie
>
> 67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczÄ
cych się na stronie
> internetowej? Tak
>
> 68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczÄ
cych się w mediach
> społecznościowych? Tak
>
> 69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
> wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa
> Szkole.
>
> 70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet
> Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jakÄ
kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono
> na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
> Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
> 70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego
> Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa
> Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
>
> UZASADNIENIE
> W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi,
> nieustajÄ
ce przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej
> organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest
> zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, zwiÄ
zanych ze zmianami
> i rzeczywistościÄ
szkolnÄ
oraz na tej podstawie opracowanie
> publikacji zawierajÄ
cej ustandaryzowanÄ
i usystematyzowanÄ
wiedzę
> (w tym prawnÄ
) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w
> dziejÄ
cych się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do
> wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie
> również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować
> otwartość, włÄ
czenie, równość oraz prawa dzieci i prawa
> człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarzÄ
dzajÄ
ce oraz
> pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i
> młodzież opiekÄ
i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców.
> Szkoła jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub
> wÄ
tpliwości, prosimy o kontakt: {{ email }} --
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest
> wspólnÄ
, oddolnÄ
inicjatywÄ
pasjonatów edukacji, rodziców,
> nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczÄ
cych się.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych
> opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych
> polityk lokalnych i ogólnopolskich.
>
>>