Fedrowanie

Obywatelskie fedrowanie danych

    •  

    • Strona główna
    • O stronie
    •  

    • Szukaj
    • Sprawy
    • Monitoringi
    • Tabela monitoringów
    • Listy przypisane do spraw
    • Instytucje
    •  

    Użytkownik / użytkowniczka
  • Zaloguj
Fedrowanie

Fedrowanie

Sieci Watchdog

Klauzula RODO

  •  

  • Strona główna
  • O stronie
  •  

  • Szukaj
  • Sprawy
  • Monitoringi
  • Tabela monitoringów
  • Listy przypisane do spraw
  • Instytucje
  •  

Użytkownik / użytkowniczka
  • Zaloguj
    1. Szkoła jest nasza
    2. Szkoła jest nasza #745
    3. Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB

    Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JÓZEFA WYBICKIEGO 31 lipca 2024 10:40 w sprawie Szkoła jest nasza #745 z SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JÓZEFA WYBICKIEGO

    Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JÓZEFA WYBICKIEGO i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.

    Autor SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JÓZEFA WYBICKIEGO
    Data utworzenia 31 lipca 2024 10:40
    Data modyfikacji 31 lipca 2024 10:42
    Status nieznany

    Dzień dobry.

    W odpowiedzi na wniosek przysyłam dane.

    Justyna Chyłek

    sekretarz szkoły

    1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
    1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
    - Librus
    - Vulcan
    - inne (jakie?)

    2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa
    placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie

    3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
    3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna,
    praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano
    do nich wagi?

    4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na
    podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących?
    Tak/Nie

    5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce
    ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są
    oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy

    6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w
    statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
    - za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
    - za brak pracy domowej? Tak/Nie
    - za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie

    7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
    statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w
    jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie

    8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę
    celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.

    "stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
    a) samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
    b) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu
    problemów
    teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy,
    proponuje rozwiązania
    nietypowe, rozwiązuje także zadania wykraczające poza program nauczania,
    c) osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach
    sportowych
    i innych, kwalifikując się do finałów w szkole i poza nią),"

    ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA

    9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system
    punktowej oceny? Tak/Nie

    10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez
    osoby uczące się? Tak/Nie
    10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
    dotyczy

    11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez
    osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)?
    Tak/Nie
    11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
    dotyczy

    12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące
    się? Tak/Nie
    12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
    dotyczy

    13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez
    osoby uczące się? Tak/Nie
    13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie
    dotyczy

    14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających
    zasad (wymienionych w punktach 10-13):
    - punkty ujemne z zachowania
    - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
    - upomnienie dyrektora/dyrektorki
    - nagana
    - nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci,
    noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
    - inne (jakie?)

    15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na
    terenie szkoły? Tak/Nie

    16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu
    szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy".

    "Zabrania się: noszenia zbyt krótkich strojów odkrywających biodra,
    brzuch, ramiona"

    17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
    17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
    Tak/Nie
    17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?

    18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole?
    Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.

    "Podczas uroczystości z okazji rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego
    oraz egzaminu
    ósmoklasisty, Dnia Edukacji, Narodowego Święta Niepodległości, Święta
    Konstytucji 3 Maja,
    obowiązuje uczniów strój galowy tj. elegancka biała bluzka lub koszula,
    spodnie lub spódnica
    w kolorze granatowym lub czarnym. Strój galowy obowiązuje także w
    przypadku innych ważnych
    uroczystości, o których uczniowie i rodzice są informowani odpowiednio
    wcześniej przez
    dyrekcję szkoły"

    19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
    uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
    niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie

    20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane
    telefony?
    Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy"

    21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
    - rodzic/opiekun prawny
    - uczeń/uczennica
    - nie dotyczy

    22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
    nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy

    BEZPIECZEŃSTWO

    23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w
    trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie dotyczy

    24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
    - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
    - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie

    25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
    - zamknięte na klucz
    - otwarte

    26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
    - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę
    dozorującą,
    - otwarte

    27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub
    terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
    27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem
    (można wybrać kilka):
    - korytarze (Tak/Nie)
    - wnętrze szatni (Tak/Nie)
    - teren wokół szkoły (Tak/Nie)
    - inne (proszę wpisać jakie): wejście do szkoły
    - nie dotyczy

    ORGANY SZKOŁY

    28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie

    29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie

    30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady
    Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się
    Rady Rodziców

    31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują
    deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców?
    Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady
    Rodziców

    32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
    społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
    Tak//Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady
    Rodziców

    33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
    - indywidualnym koncie jednego z rodziców
    - własnym koncie Rady
    - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
    - nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców

    34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
    sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką
    w której nie tworzy się Rady Rodziców.
    34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania
    finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. w posiadaniu prezydium Rady
    Rodziców
    34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest
    publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie
    /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.

    35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym
    2023/24 przez Radę Rodziców.: nagrody książkowe dla uczniów,
    dofinansowanie wycieczek szkolnych, dofinansowane filharmonii

    36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady
    Rodziców.24.05.2015

    37. Proszę o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy się Rady
    Rodziców.

    38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
    Uczniowskiego.01.09.2011

    39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić
    uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego?
    Tak/Nie
    39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?

    40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą
    udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie

    41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie
    Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły?
    Tak/Nie
    41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu
    Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie
    dotyczy".
    41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu
    Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie
    dotyczy".

    KADRY

    42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone
    wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie

    43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile
    ich jest? 3

    44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
    44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 0,6 etatu
    44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
    kierunkowego i ukończonych kursów. studia magisterskie z psychologii

    ADMINISTRACYJNE

    45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie

    46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie

    47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w
    Państwa placówce? 411 uczniów

    48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
    370

    49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 0

    50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 0

    ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

    51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat
    termomodernizację? Tak/Nie

    52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych
    trzech latach? Tak/Nie

    53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne
    źródła energii? tak /Nie

    54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj.
    zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza
    wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie

    55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za
    oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie

    56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i
    rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie

    57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje
    bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka
    kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
    57 a. Jeżeli tak, to jakie?

    58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy
    dzień (stołówka szkolna)?
    - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
    - tak, wegetariańskie
    - tak, wegańskie
    - tak, wegetariańskie i wegańskie
    - nie

    59. Jeżeli „tak", czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną
    odpłatnością?
    - tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest
    wyższa)
    - tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
    - nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
    - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)

    60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski,
    tampony)? Tak/Nie

    INNE

    61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
    wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
    Tak/Nie

    62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą
    oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie

    63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
    Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?

    64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania
    upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i
    innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)?
    Tak/Nie

    65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi
    realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie

    66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na
    terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP?
    Tak/Nie/Nie dotyczy

    67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie
    internetowej? Tak/Nie

    68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach
    społecznościowych? Tak/Nie

    69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
    wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.

    W związku z promowaniem osiągnięć, uroczystości organizowanych przez
    Szkołę Podstawową im. Józefa Wybickiego w Bytomiu Odrzańskim wyrażam
    zgodę na rozpowszechnianie, wykorzystanie, utrwalenie, zwielokrotnianie,
    kopiowanie, opracowanie i powielanie wizerunku mojego dziecka poprzez
    publikację w:
    -publikacjach na stronie internetowej, portalach społecznościowych,
    -audycjach telewizyjnych,
    -audycjach radiowych,
    -wydawnictwach i w materiałach promocyjnych, gazetkach i broszurach,
    -kronice szkolnej,
    -gablotach i na tablicach ściennych
    zgodnie z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 ze zm.).
    Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku nie jest ograniczona czasowo i
    terytorialnie. Zgoda jest udzielona nieodpłatnie.

    70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny
    Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
    70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na
    realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
    Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
    70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego
    Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa
    Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".

    UZASADNIENIE
    W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające
    przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia
    codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i
    wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej
    podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i
    usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk
    celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana
    do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w
    formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość,
    włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i
    szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców,
    a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera
    Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i
    Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.

    W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub
    wątpliwości, prosimy o kontakt: {{ email }}

    W dniu 2024-07-29 13:11, DopaminaLab napisał(a):

    > Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
    > Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email {{ email }}
    >
    > Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
    >
    > Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
    >
    > OCENIANIE
    >
    > 1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
    > 1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
    > - Librus
    > - Vulcan
    > - inne (jakie?)
    >
    > 2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
    >
    > 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
    > 3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
    >
    > 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
    >
    > 5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
    >
    > 6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
    > - za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
    > - za brak pracy domowej? Tak/Nie
    > - za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
    >
    > 7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
    >
    > 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
    >
    > ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
    >
    > 9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
    >
    > 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
    > 10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
    >
    > 11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
    > 11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
    >
    > 12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
    > 12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
    >
    > 13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
    > 13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
    >
    > 14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
    > - punkty ujemne z zachowania
    > - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
    > - upomnienie dyrektora/dyrektorki
    > - nagana
    > - nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
    > - inne (jakie?)
    >
    > 15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
    >
    > 16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy".
    >
    > 17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
    > 17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
    > 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
    >
    > 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
    >
    > 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
    >
    > 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
    > Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy"
    >
    > 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
    > - rodzic/opiekun prawny
    > - uczeń/uczennica
    > - nie dotyczy
    >
    > 22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
    >
    > BEZPIECZEŃSTWO
    >
    > 23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
    >
    > 24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
    > - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
    > - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
    >
    > 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
    > - zamknięte na klucz
    > - otwarte
    >
    > 26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
    > - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
    > - otwarte
    >
    > 27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
    > 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
    > - korytarze (Tak/Nie)
    > - wnętrze szatni (Tak/Nie)
    > - teren wokół szkoły (Tak/Nie)
    > - inne (proszę wpisać jakie):
    > - nie dotyczy
    >
    > ORGANY SZKOŁY
    >
    > 28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
    >
    > 29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
    >
    > 30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
    >
    > 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
    >
    > 32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
    >
    > 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
    > - indywidualnym koncie jednego z rodziców
    > - własnym koncie Rady
    > - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
    > - nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
    >
    > 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
    > 34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
    > 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
    >
    > 35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
    >
    > 36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
    >
    > 37. Proszę o wpisanie "nie dotyczy" jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
    >
    > 38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
    >
    > 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
    > 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
    >
    > 40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
    >
    > 41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
    > 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy".
    > 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy".
    >
    > KADRY
    >
    > 42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
    >
    > 43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
    >
    > 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
    > 44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
    > 44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
    >
    > ADMINISTRACYJNE
    >
    > 45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
    >
    > 46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
    >
    > 47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
    >
    > 48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
    >
    > 49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
    >
    > 50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
    >
    > ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
    >
    > 51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
    >
    > 52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
    >
    > 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
    >
    > 54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
    >
    > 55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
    >
    > 56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
    >
    > 57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
    > 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
    >
    > 58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
    > - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
    > - tak, wegetariańskie
    > - tak, wegańskie
    > - tak, wegetariańskie i wegańskie
    > - nie
    >
    > 59. Jeżeli „tak", czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
    > - tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
    > - tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
    > - nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
    > - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
    >
    > 60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
    >
    > INNE
    >
    > 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
    >
    > 62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
    >
    > 63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
    > Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
    >
    > 64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
    >
    > 65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
    >
    > 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
    >
    > 67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
    >
    > 68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
    >
    > 69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
    >
    > 70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
    > 70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
    > 70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie "nie dotyczy".
    >
    > UZASADNIENIE
    > W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.
    >
    > W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości, prosimy o kontakt: {{ email }} --
    > Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
    > Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.

    --
    Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego
    ul. Kościelna 9
    67-115 Bytom Odrzański
    tel.683884149

    Sieć Obywatelska - Watchdog Polska
    ul. Szpitalna 5/5
    00-031 Warszawa

    Klauzula RODO

    silnik: jawne.info.pl | v1.5.54 | GitHub – ae72def | API
    Ta strona wykorzystuje cookies.