Odpowiedź na wniosek o informację DOPAMINA LAB
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa
placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca
domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
NIE DOTYCZY
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub
z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami
bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone
cyfrą (od 1 do 6)? Nie
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Nie
- za brak pracy domowej? Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie
szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca
się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
„uczeń opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności w realizowanym przez nauczyciela
programie nauczania, samodzielnie rozwiązuje problemy i zadania postawione przez
nauczyciela, posługując się nabytymi umiejętnościami, systematycznie wzbogaca swoją
wiedzę korzystając z różnych źródeł informacji. Prace są oryginalne i twórcze oraz wskazują
na dużą samodzielność w ich uzyskaniu”
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej
oceny? Tak
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby
uczące się? Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby
uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się?
Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby
uczące się? Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad
(wymienionych w punktach 10-13):
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia
biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie
szkoły? Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli
nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
NIE DOTYCZY
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? NIE
DOTYCZY
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? NIE DOTYCZY
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o
zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
„Podczas pobytu w szkole obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych oraz
innych urządzeń elektronicznych oraz bezwzględny zakaz nagrywania i filmowania.
Uczeń ma możliwość używania telefonu komórkowego oraz innego sprzętu
elektronicznego jako pomocy dydaktycznej, za zgodą nauczyciela.
W wyjątkowych sytuacjach, uczeń za zgodą nauczyciela może skorzystać z telefonu
komórkowego. W trakcie godzin lekcyjnych kontakt z dzieckiem jest możliwy poprzez
Sekretariat szkoły oraz wychowawców klasy.
Uczeń ma obowiązek wyłączyć telefon komórkowy oraz inny sprzęt elektroniczny
przed wejściem do szkoły.
Dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu komórkowego i innych urządzeń
elektronicznych podczas wycieczek szkolnych za zgodą rodziców, którzy ponoszą
pełną odpowiedzialność za sprzęt. Ostateczną decyzję podejmuje kierownik
wycieczki.
Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zgubienie czy kradzież sprzętu
przynoszonego przez uczniów.
Obowiązuje bezwzględny zakaz korzystania z telefonów komórkowych oraz innych
urządzeń elektronicznych w toaletach szkolnych, przebieralniach.
Korzystanie z telefonu komórkowego oraz innych urządzeń elektronicznych w
świetlicy szkolnej dopuszczalne jest tylko za zgodą wychowawcy (szczegółowe
zasady określa regulamin świetlicy).
Za łamanie regulaminu uczeń ponosi konsekwencje zgodnie ze Statutem Szkoły.
Nauczyciel ma obowiązek wyciszyć komórkę podczas lekcji.
Jeśli nauczyciel czeka na ważną informację, ma obowiązek poinformować o tym
fakcie uczniów na początku lekcji.
Nauczyciela obowiązuje również całkowity zakaz używania komórki na lekcji oprócz
przypadków wymienionych w regulaminie.
Każdy nauczyciel ma obowiązek ustalić z uczniami zasady korzystania z telefonów
komórkowych na zajęciach, które nie są sprzeczne niniejszym regulaminem”.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w
przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami?
Tak
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy” – pokój nauczycielski
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? NIE DOTYCZY
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub
terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? NIE
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać
kilka):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców?
Tak
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność
szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- własnym koncie Rady
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków? Tak
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. – załącznik nr 2
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest
publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Nie
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez
Radę Rodziców.
- nagrody za wyniki w nauce, frekwencji, Viktory na zakończenie roku szkolnego,
nagrody za udział w konkursach wewnątrzszkolnych, lody na dzień dziecka, wydatki
związane z festynem rodzinnym, namiot wystawienniczy, słodycze na Mikołajki,
sprzęt nagłośnieniowy
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
- 27 września 2017r.
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
Uczniowskiego. - 27 września 2017.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc
kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
- Kandydować może każdy uczeń:
podając imię, nazwisko,
listę 5 popierających go osób.
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą
udział nauczyciele i nauczycielki? Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie
Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? NIE
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu
Uczniowskiego i w jakich sprawach. “nie dotyczy”.
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i
w jakich sprawach. “nie dotyczy”.
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie
etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
NAUCZYCIEL PRZEDSZKOLA – 1 ETAT
NAUCZYCIEL JĘZYKA POLSKIEGO – O,5 ETATU
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? ½ ETATU – 11 GODZ.
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów. – MGR PSYCHOLOGII
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa
placówce? 104
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? - 97
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? - 0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? - 66
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat
termomodernizację? Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech
latach? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła
energii? Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano
specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub
wokół szkoły)? Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za
oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania
chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy,
żywa altana? Tak
57 a. Jeżeli tak, to jakie? RABATA WARZYWNA
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień
(stołówka szkolna)?
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- nie dotyczy
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)?
Tak
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie? NIE DOTYCZY
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania
upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych
pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi
usługi na terenie placówki? Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie
placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach
społecznościowych? Tak
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie
wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka w celu promocji osiągnięć uczniów
szkoły w zakresie: imienia i nazwiska oraz klasy , na tablicy informacyjnej /kronice* przez szkołę przez
okres trwania nauki w szkole.
TAK/NIE*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka w celu promocji szkoły w zakresie:
wizerunku (zdjęcia) imienia i nazwiska, klasy oraz osiągnięć na stronie internetowej Zespołu
Edukacyjnego przez okres trwania nauki w szkole.
TAK/NIE*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka w celu promocji szkoły w zakresie:
wizerunku (zdjęcia), imienia i nazwiska, klasy , oraz osiągnięć na stronie Facebook Zespołu Edukacyjnego
przez okres trwania nauki w szkole.
TAK/NIE*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka w celu promocji szkoły w zakresie:
wizerunku (zdjęcia), imienia i nazwiska oraz klasy i osiągnięć w prasie przez Zespół Edukacyjny przez
okres trwania nauki w szkole.
TAK/NIE*
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka w celu promocji szkoły w zakresie:
wizerunku (zdjęcia), imienia i nazwiska oraz klasy i osiągnięć w telewizji przez Zespół Edukacyjny przez
okres trwania nauki w szkole.
TAK/NIE*
*))nieprawidłowe skreślić
Zostałem poinformowany o możliwości wycofania każdej udzielonej zgody w okres trwania nauki/pobytu*
w szkole mojego dziecka.
……………………………… …………………………………………………
data czytelny podpis rodzica (imię i nazwisko)
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet
Partycypacyjny? Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację
Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? “nie
dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu
Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? “nie
dotyczy”.