OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
W klasie 1 oceny bieżące to umowne symbole obrazkowe- (pieczatki),w klasach 2-3 oceny bieżące to symbole cyfrowe pieczatki.
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
DZIAŁ VII, ROZDZIAŁ 1 -§119, Stopień celujący (6) otrzymuje uczeń, który opanował 100% program nauczania: wykazuje dużą samodzielność, osiąga sukcesy w konkursach poza szkolnych, olimpiadach przedmiotowych i zawodach sportowych oraz proponuje i umie rozwiązać problemy w sposób nietypowy”
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
§ 106.1. Szkoła zobowiązuje uczniów do noszenia estetycznego i schludnego stroju uczniowskiego w odpowiednim stonowanym kolorze. Strój nie powinien zwracać szczególnej uwagi
i wzbudzać kontrowersji.
Ubranie nie może zawierać wulgarnych i obraźliwych nadruków – również w językach obcych oraz zawierać niebezpiecznych elementów.
Strój na wychowanie fizyczne to biała koszulka i ciemne spodenki oraz obuwie sportowe
z bezpieczną podeszwą.
Uczeń zobowiązany jest nosić na terenie szkoły odpowiednie obuwie zmienne.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
§107. Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły:
W szkole obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych np. dyktafonów, smartwatch-ów, odtwarzaczy MP3 podczas zajęć i przerw.
Uczeń na odpowiedzialność swoją i rodziców lub prawnych opiekunów przynosi do szkoły telefon komórkowy lub inne urządzenia elektroniczne np. odtwarzacze MP3.
Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zaginięcie tego rodzaju sprzętu.
Poprzez „używanie" należy rozumieć (w wypadku telefonu komórkowego):
nawiązywanie połączenia telefonicznego;
redagowanie lub wysyłanie wiadomości typu sms, mms lub podobnej;
rejestrowanie materiału audiowizualnego i/lub dźwiękowego;
odtwarzanie materiału audiowizualnego lub dokumentacji elektronicznej;
transmisja danych;
granie;
podejmowanie aktywności na portalach społecznościowych;
wykonywania obliczeń.
W przypadku innych urządzeń elektronicznych np. odtwarzaczy MP3 pojęcie „używanie” dotyczy wszystkich w/w punktów możliwych do wykonania na danym urządzeniu.
Przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych (lub w razie przebywania w szkolnej świetlicy, bibliotece) uczeń ma obowiązek wyłączyć i schować aparat telefoniczny do szafki szkolnej.
W razie konieczności skontaktowania się z rodzicami czy omówienia ważnej sprawy uczeń ma obowiązek zwrócić się do nauczyciela z prośbą o pozwolenie na włączenie telefonu lub możliwości skorzystania z telefonu szkolnego znajdującego się w sekretariacie szkoły.
W sytuacji konieczności użycia telefonu do celów edukacyjnych, uczeń korzysta ze sprzętu tylko za zgodą i w obecności nauczyciela.
W przypadku łamania przez ucznia regulaminu na lekcjach lub na terenie szkoły:
nauczyciel odnotowuje ten fakt w „dzienniku wychowawcy”;
Informacja o korzystaniu z telefonu musi trafić do rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.
Nagminne używanie przez ucznia telefonu lub innego urządzenia elektronicznego skutkuje upomnieniem wychowawcy klasy. W skrajnych sytuacjach uczeń może otrzymać naganę dyrektora szkoły.
Zakaz korzystania z telefonów komórkowych obowiązuje także nauczycieli i innych pracowników szkoły podczas zajęć edukacyjnych, narad i posiedzeń rady pedagogicznej (nie dotyczy to sytuacji, gdy nauczyciel spodziewa się ważnej rozmowy telefonicznej dotyczącej sprawy służbowej).
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie/ Nie dotyczy
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte i nadzór pracownika placówki
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
- zbiera środki finansowe przedstawiciel Rady Rodziców(skarbnik)
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
SP-2- Sprawozdanie
z wydatków finansowych oraz wpłat
za okres od 01.09.2023 r. do 21.06.2024 r.
DOCHODY
Stan początkowy /wrzesień 2023/ + 1.844,11 zł
Kiermasz ciast i galaretek (17.10.23) +1.513,20 zł
Wpłata RR KLASA 1A + 140,00 zł
Wpłata RR KLASA 2A +360,00 zł
Wpłata RR KLASA 3A +180,00 zł
Wpłata RR KLASA 3B +300,00 zł
Wpłata RR KLASA 4A +380,00 zł
Wpłata RR KLASA 4B +360,00 zł
Wpłata RR KLASA 5A +200,00 zł
Wpłata RR KLASA 6A + 320,00 zł
Wpłata RR KLASA 7A + 200,00 zł
Wpłata RR KLASA 7B +160,00 zł
Wpłata RR KLASA 8A +190,00 zł
Kiermasz ciast i galaretek /listopad 2.11.23/ +1.625,30 zł
Kiermasz ciast i galaretek /luty 14.02.24/ + 1.200,00 zł
Kiermasz ciast i galaretek /kwiecień/ + 1.632,20 zł
+10.604,81 zł
Załącznik
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
- słodycze Dzień Edukacji Narodowej
- talerzyki papierowe, łyżeczki itp. –kiermasz ciast 17.10.2023 r.
-talerzyki papierowe, łyżeczki, kubeczki – kiermasz ciast 21.11.2023 r.
- strój banana
- strój Mikołaja (zakup dyrekcja() my dołożyliśmy końcówkę
-chleb tostowy i ser żółty na kiermasz 21.11.23
-pączki, soczki, woda, owoce – konkurs polonistyczny
-dekoracje do wystroju sali na bal karnawałowy
- talerzyki, łyżeczki kiermasz WOŚP
- zaproszenia „uroczyste przekazanie sztandaru szkole”
- kubeczki jednorazowe
-cukierki DZIEŃ KOBIET
-komunikacja autobusowa
-tacki, widelce, noże, serwetki, ręczniki papierowe
-kiełbaski, chleby, keczupy, musztarda, woda
-brykiet, węgiel drzewny podpałka
- kiełbasa, keczup, chleb, węgiel drzewny
-talerzyki, kubeczki, widelec, łyżeczka-dzień zdrowego śniadania
-talerzyki + kubeczki dzień dziecka/sportu
-cukierki dzień dziecka/sportu (każda klasa)
-folia wstążka (opakowanie cukierków)
-kiełbaski, chleb, keczup, musztarda, węgiel drzewny dzień dziecka/sportu
-zakup czekolad – „Zabierz mnie do swojego świata” „Bezpieczne wakacje”
-dofinansowanie konkursu międzyszkolnego „Pięknie piszę”
-zakup długopisów - SP 2 Świnoujście
-zakup kart podarunkowej EMPIK – prymus 8 klasa
-zakup kart podarunkowych EMPIK – TOP 10 (10 szt. po 50,00 zł)
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
09.10.2010 rok
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
09.2018 rok
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
- dbanie o uczniów realizujących naukę w firmie nauczania indywidualnego poprzez wprowadzenie np. tradycji wysyłania im kartek urodzinowych
- uruchomić radiowęzeł, aby uczniowie mogli słuchać muzyki na przerwach
- zaprojektować maskotkę i/lub utworzyć grupę cheerleaderek zagrzewających nasze drużyny do gier zespołowych
- utworzyć regulamin przyznawania tytułu KRÓLA i KRÓLOWEJ balu, który będzie obowiązywał podczas zabawy noworocznej
- przygotowanie w nowej formule wyborów do SU
- kontynuacja planu wzbogaconego o happening na Dzień Ziemi – pokaz mody ekologicznej
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
- SU wyraził w formie ustnej pozytywną opinię dotyczącą realizacji w/w wniosków
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
- nauczyciel języka polskiego -18 godz
- matematyki 9 godzin.
- przyroda 4 godz
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
- etat 22 godz. - etat
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
Ukończenie studiów jednolitych magisterskich specjalności psychologia kliniczna i osobowości, ukończenie szkolenia dotyczącego organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
221 uczniów
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
130 uczniów
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
Nie dotyczy
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
41 uczniów
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
- załącznik dołączony do ankiety
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.