OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce
przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa,
itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
a. odpowiedź z materiału bieżącego - waga 3
b. wypowiedź ustna (dialog, opis, streszczenie, opowiadanie i.in.) - waga 4
c. recytacje – waga 2
1.1.
formy pisemne:
a. sprawdzian wiedzy (praca klasowa, sprawdzian, test, wypracowanie, notatka
syntetyzująca) - waga 5
b. kartkówki - waga 3
c. konturówki - waga 4
d. wypowiedzi pisemne- waga 4
e. karta pracy – waga 2
f. praca własna – waga 1
g. dyktanda, pisanie ze słuchu - waga 1
1.3. aktywność - waga 1
1.3.1. uczeń za cząstkową aktywność może w toku lekcji otrzymać +, jako informację o
zaangażowaniu w tok lekcji, wstawiony trzykrotnie znak + daje ocenę bardzo dobrą
1.3.2. uczeń za cząstkową aktywność może w toku lekcji otrzymać -, jako informację o
pracy na lekcji, wstawiony trzykrotnie znak - daje ocenę niedostateczną
1.4. praca w grupach – waga 1
1.5. projekty edukacyjne – waga 4
1.6. formy praktyczne w zakresie przedmiotów zawodowych:
a. ćwiczenia praktyczne indywidualne – waga 5
b. ćwiczenia praktyczne w grupie – waga 3
c. test praktyczny – waga 5
d. sprawdzian praktyczny – waga 5
e. drobne formy praktyczne – waga 3
1.7. formy artystyczne i działania twórcze - waga 5
1.8. formy elektroniczne:
a. testy i sprawdziany on-line w tym z wykorzystaniem platform internetowych – waga 5
b. odpowiedzi ustne on-line – waga 3
c. praca własna - waga 1
1.9. formy praktyczne w zakresie zajęć mundurowych - waga 5
1.10. dodatkowe formy sprawdzające z wychowania fizycznego i zajęć mundurowych:
a. systematyczne usprawnianie się – waga 6
b. zaangażowanie - waga 5
c. sprawdzian umiejętności - waga 3
d. motoryka i postęp sprawności fizycznej – waga 2
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
(Nauczyciele ustalają oceny śródroczne, semestralne i roczne klasyfikacyjne na podstawie
bieżących osiągnieć i postępów ucznia. Do ustalenia ocen należy stosować tabelę średniej
ważonej określoną dla wszystkich. Ocenę ustala nauczyciel)
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w
codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)?
Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły,
przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może
poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o
zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
1.1. ocena celująca (6): uczeń opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności
obowiązujący w podstawie programowej w danej klasie oraz samodzielnie i twórczo
rozwija swoje uzdolnienia, biegle posługuje się zdobytymi umiejętnościami i
wiadomościami w rozwiązywaniu zadań teoretycznych i praktycznych, proponuje
rozwiązania nietypowe i wykazuje szczególne zainteresowanie określoną dziedziną
wiedzy;
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny?
Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się?
Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się
(lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się?
Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad
(wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii
lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły?
Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”. Opisano w paragrafie 6 statutu dostępnym na stronie
szkoły : https://www.ckziu-elektryk.pl/wp-content/uploads/2024/02/Statut-
CKZiU_8_02_2024.pdf
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o
zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły. Opisano w paragrafie 5 statutu :
https://www.ckziu-elektryk.pl/wp-content/uploads/2024/02/Statut-CKZiU_8_02_2024.pdf
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku
gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać
się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie (informujemy rodziców telefonicznie o wezwaniu
pogotowia)
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte (w szkole obowiązuje dostęp do drzwi na kartę, każdy uczeń posiada karę
dostępu do drzwi – jest to legitymacja szkolna)
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte (w szkole obowiązuje dostęp do drzwi na kartę, każdy uczeń posiada karę
dostępu do drzwi – jest to legitymacja szkolna)
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół
szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie
dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy
placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o
sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką
w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania
finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady
Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady
Rodziców Państwa placówki. Nie dotyczy
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na
stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w
której nie tworzy się Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę
Rodziców. Zakup mebli do kącika relaksacyjnego na piętrze III oraz przy bibliotece
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
26.08.2011
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
Uczniowskiego. 30.08.2023 – tekst jednolity
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc
kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki? Opisano w rozdziale VIII Regulaminu Uczniowskiego
dostępnego pod adresem https://www.ckziu-elektryk.pl/wp-
content/uploads/2023/10/regulamin-uczniowski_2013.pdf
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział
nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz
Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w
jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”. (w szkole odbywają się
cyklicznie spotkania z dyrekcją szkoły, na której uczniowie przedstawiają swoje potrzeby 2
wnioski ustne: zakup mebli do korytarzy szkolnych, organizacja półmetków w hali
sportowej – oba wnioski zarealizowano)
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich
sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”. Pisemnie 2 dotyczące dodatkowych
dni wolnych od zajęć dydaktycznych
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie
z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
Nauczyciel języka niemieckiego, nauczyciel mechatroniki
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? Pełen etat
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów. Studia magisterskie w zakresie psychologii
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
999 - stan na 21.06.2024
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
225 – stan na 21.06.2024
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? Nie realizowano
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 80 uczniów
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację?
Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach?
Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w
przypadku fali upałów)? Tak/Nie (budynek A nie posiada, budynek B – posiadają sale do
nauczania zawodu)
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa
altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie? Łąka kwietna
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka
szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych
w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać
podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i
innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np.
polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na
terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki
jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych?
Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie
wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
ZGODA RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH
Oświadczam, że wyrażam zgodę na umieszczanie zdjęć i materiałów filmowych zawierających
wizerunek mojego dziecka : .... ucznia/uczennicy
CKZiU „Elektryk w Nowej Soli zarejestrowanych podczas zajęć i uroczystości szkolnych oraz
uczestnictwa w programach, projektach, zawodach, konkursach i innych uroczystościach
organizowanych przez Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli.
Ponadto wyrażam zgodę na umieszczanie i publikowanie prac wykonanych przez moje dziecko
na stronie internetowej szkoły, w kronice szkolnej, profilach internetowych zarządzanych przez szkołę,
oraz w mediach w celu informacji i promocji szkoły.
INFORMACJA
Przyjmuję do wiadomości, iż:
1. Administratorem danych wizerunkowych jest Dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego
i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Centrum Kształcenia Zawodowego
i Ustawicznego „Elektryk w Nowej Soli możliwy jest pod numerem tel. (68) 4755561
lub adresem email: inspektorQcbi24.pl
3. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż podmioty upoważnione na podstawie
stosownych przepisów prawa.
4. Przysługuje mi prawo żądania dostępu do podanych przeze mnie danych wizerunkowych,
ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
5. Ponadto, przysługuje mi prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie.
Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
wyrażonej przeze mnie zgody przed jej cofnięciem. Można tego dokonać w formie pisemnej.
6. Dodatkowo, przysługuje mi prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego — Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie przeze mnie danych wizerunkowych jest dobrowolne.
NA WYKORZYSTANIE WIZERUNKU DZIECKA
data i czytelny podpis rodzica (opiekuna prawnego)
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet
Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację
Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, proszę
o wpisanie "nie dotyczy”.
70b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu
Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, proszę o
wpisanie "nie dotyczy