OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak.
1 a. Jeśli tak, to z jakiego? – Librus.
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Nie.
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Nie.
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Nie.
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak, z włączeniem oceniania kształtującego.
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Nie.
- za brak pracy domowej? Nie.
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Nie.
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak.
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
„1) ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
a) opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia /główne i pierwszorzędne kryterium przy ustaleniu oceny/;
b) w czasie lekcji biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe;”
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Nie.
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie.
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Nie.
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy.
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy.
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Nie.
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Nie dotyczy.
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- zakaz noszenia biżuterii występuje na lekcjach wychowania fizycznego z uwagi na bezpieczeństwo uczniów
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak, ogólnie.
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
- dbanie o swój estetyczny i schludny wygląd zewnętrzny, stosowny do swojego wieku i ogólnie przyjętych norm społecznych; odpowiedni wygląd ucznia i uczennicy na terenie szkoły to:
a)długość spodni i spódnicy nie krótsza niż do połowy uda,
b)bluzka z małym dekoltem zakrywająca brzuch (pępek niewidoczny) i ramiona oraz odzież bez emblematów i napisów propagujących środki odurzające i przemoc,
c)podczas uroczystości szkolnych i lokalnych uczniów obowiązuje strój galowy - granatowe lub czarne spodnie lub spódnica, biała bluzka lub koszula.
d)podczas lekcji wychowania fizycznego obowiązuje strój sportowy – biała koszulka i spodenki sportowe ; zabrania się noszenia jakiejkolwiek biżuterii, włosy należy związać;
e)uczeń przynosi czyste i bezpieczne w użytkowaniu obuwie na zmianę (wyłącznie sportowe), którego używa na terenie szkoły;
f)zabrania się chodzenia w szkole w wierzchniej odzieży (kurtki, płaszcze) oraz w nakryciach głowy (czapki, kaptury), z wyjątkiem sytuacji uzasadnionych (na przykład awaria ogrzewania);
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie.
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
- określa się warunki korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych:
a) uczniowie przynoszą do szkoły telefony komórkowe i inny sprzęt elektroniczny na własną odpowiedzialność;
b) szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia, zgubienie czy kradzież sprzętu przynoszonego przez uczniów na terenie szkoły oraz w czasie wycieczek;
c) podczas trwania zajęć szkolnych obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych (urządzenia muszą być wyłączone i schowane do plecaka lub szafki);
d) na terenie szkoły obowiązuje całkowity zakaz nagrywania dźwięku i obrazu za pomocą telefonu, odtwarzacza MP, aparatu fotograficznego czy innego sprzętu elektronicznego. Tylko w wyjątkowych sytuacjach na wyraźną prośbę nauczyciela (np. projekty, konkursy) uczeń może skorzystać z rejestratora elektronicznego;
h) w uzasadnionych przypadkach uczeń ma prawo do skorzystania z telefonu komórkowego w czasie przerw międzylekcyjnych; w wyznaczonym w szkole miejscu;
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak.
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
e) uczeń, który naruszy zasady używania telefonów komórkowych i innego sprzętu elektronicznego na terenie szkoły zobowiązany jest oddać urządzenia do depozytu w sekretariacie szkoły- sprzęt zostaje wyłączony przez ucznia, przypadek zostaje odnotowany przez nauczyciela w dzienniku elektronicznym;
f) po odbiór telefonu, sprzętu elektronicznego zdeponowanego w sekretariacie zgłasza się jego rodzic po zakończonych lekcjach;
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
Rodzic/opiekun prawny.
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy.
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy.
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Nie.
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie.
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są: otwarte.
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:-otwarte.
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak.
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze Tak
- wnętrze szatni Tak
- teren wokół szkoły Tak
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie.
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak.
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak.
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie.
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Nie.
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- własnym koncie Rady.
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Szkoła nie posiada sprawozdania.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Nie .
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców. Organizacja Dnia Dziecka, karty upominkowe dla uczniów, lody, pączki.
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców. 01.09.2020r.
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego. 30.09.2022r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Nie.
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Nie.
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak.
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach.
2021/22: Dzień piżamy, Dzień dwóch różnych skarpetek, dyskoteka
2022/23: Dzień bez plecaka, Dyskoteka tylko dla klas 6-8
2023/24: Przerwa na herbatkę, Tydzień kolorów, Dzień bajek, dyskoteka
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach.
W każdym roku we wrześniu opinia o programie profilaktyczno.-wychowawczym.
2021/22 opinia o formule otrzęsin klas IV ( nagrody dla zwycięzców – odwołanie kartkówki, sprawdzianu itp.).
2023/24 opinia dotycząca dyskoteki na klas starszych.
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie.
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? Język polski (zastępstwo za nieobecnego nauczyciela), edukacja wczesnoszkolna.
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak.
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 24 godziny.
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Wykształcenie wyższe magisterskie – psychologia, przygotowanie pedagogiczne, edukacja osób niepełnosprawnych. Kursy – TUS, socjoterapia.
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak.
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Nie.
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce? 549
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 462
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 34
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 11
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Nie.
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Nie.
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie.
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak.
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak.
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak.
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak.
57 a. Jeżeli tak, to jakie? Ogród warzywny, taras z ogrodem kwietnym, naturalna łąka.
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)? Nie.
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak.
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie.
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak.
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie.
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Nie.
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak.
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Nie.
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak.
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak.
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Nie.
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Nie dotyczy.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Nie dotyczy.