Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez TECHNIKUM NR 1
w sprawie Szkoła jest nasza #763
z TECHNIKUM NR 1
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z TECHNIKUM NR 1 i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
wniosku o informację publiczną.
Dzień dobry!
W załączeniu odpowiedź.> 29.07.2024 13:13 CEST DopaminaLab <{{ email }}> napisał(a):
>
>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
> Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email {{ email }}
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
>
> OCENIANIE
>
> 1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
> 1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
> - Librus
> - Vulcan
> - inne (jakie?)
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
> 3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
>
> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
> - za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
> - za brak pracy domowej? Tak/Nie
> - za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
>
> ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
>
> 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
> 10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
> 11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
> 12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
> 13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> - upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
>
> 16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
>
> 17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
> 17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
>
> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
> Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
>
> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
> - rodzic/opiekun prawny
> - uczeń/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> BEZPIECZEŃSTWO
>
> 23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
>
> 24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
> - zamknięte na klucz
> - otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
> - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
> - korytarze (Tak/Nie)
> - wnętrze szatni (Tak/Nie)
> - teren wokół szkoły (Tak/Nie)
> - inne (proszę wpisać jakie):
> - nie dotyczy
>
> ORGANY SZKOŁY
>
> 28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
>
> 29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
>
> 30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
>
> 32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> - własnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
> 34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
>
> 35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
>
> 36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
>
> 37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
>
> 38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
>
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
>
> KADRY
>
> 42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
>
> 43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
>
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
>
> ADMINISTRACYJNE
>
> 45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
>
> 46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
>
> 47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
>
> 48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
>
> 49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
>
> 50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
>
> ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
>
> 51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
>
> 54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
>
> 55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
>
> 56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
>
> 58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
> - tak, wegetariańskie
> - tak, wegańskie
> - tak, wegetariańskie i wegańskie
> - nie
>
> 59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
> - tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
> - tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
> - nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
> - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
>
> 60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
>
> INNE
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
>
> 62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
>
> 63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
> Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
>
> 65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
>
> 68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
>
> 69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
>
> 70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
> 70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
>
> UZASADNIENIE
> W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości, prosimy o kontakt: {{ email }} mailto:{{ email }}
>
> --
>
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.
>
> >
>
>
Z poważaniem,
Monika Gazdowska
sekretariat ZSOiT
tel. 507 084 371