Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email sprawa-72249@info.szkolajestnasza.pl
Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym odpowiedź na wniosek nie powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego? tak,
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?) Elektroniczny system zarządzania oświatą - wprowadzony system przez organ prowadzący
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie Zasady ocenianie bieżącego ustalają poszczególni nauczyciele, mogą ustalać wagi do ocen cząstkowych - dyrektor szkoły tego nie wyklucza
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi? W ubiegły roku szkolnym decyzją Rady Pedagogicznej odeszliśmy od przypisywania ocenom bieżącym wagi.
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
Większość nauczycieli klas 1-3 nie stosuje ocen cyfrowych w bieżącym ocenianiu. Ocenianie jest autonomiczną decyzją nauczyciela, dyrektor rekomenduje ocenianie kształtujące ( wspierające).
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
§ 75
3. Przyjmuje się następującą skalę przy ocenianiu sprawdzianów, prac klasowych i testów: 1) celujący - 100-99 % uzyskanych punktów; 2) bardzo dobry - 98-90 % uzyskanych punktów; 3) dobry - 89 - 72 % uzyskanych punktów; 4) dostateczny - 71-50 % uzyskanych punktów; 5) dopuszczający - 49- 30 % uzyskanych punktów; 6) niedostateczny - 29 - 0 % uzyskanych punktów
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie Zakaz???? W statucie znajdują się następujące zapisy.
§ 46 Uczniowie mają obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie Szkoły, wewnętrznych regulaminów i ustaleń władz szkolnych, a zwłaszcza: ...
16) dbania o odpowiedni i schludny wygląd zewnętrzny: a) noszenia czystego ubioru odpowiedniej długości, zakrywającego brzuch i bieliznę: strój uczennicy składa się z: długich spodni lub spódnicy nie krótszej niż 10 cm przed kolana (długość spódnicy wyznaczają wyprostowane ręce wzdłuż wyprostowanego tułowia); t-shirtu, bluzki, bluzy, swetra – zakrywających biodra, ramiona, posiadających stosowny (nieduży) dekolt; obuwia na płaskiej podeszwie, strój ucznia składa się z: długich spodni, a w okresie wiosenno – letnim spodni nie krótszych niż 10 cm przed kolana; t-shirtu, koszuli, bluzy, swetra, butów. całość stroju uczniowskiego uzupełniają czyste i uczesane włosy w naturalnym kolorze, zabrania się: stosowania makijażu, malowania paznokci, noszenia dużej biżuterii zagrażającej bezpieczeństwu ucznia; noszenia strojów i ozdób podkreślających przynależność do subkultur młodzieżowych, z niestosownymi nadrukami i noszenia nakrycia głowy, obuwia na koturnie lub obcasie;
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy Zapis powyżej...
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie Zapis powyżej...
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy Zapis powyżej...
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie Zapis powyżej...
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy Zapis powyżej...
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie dużej biżuterii zagrażającej bezpieczeństwu ucznia ; Zapis powyżej
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy Zapis powyżej...
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole Takie elementy wychowawca bierze pod uwagę przy ustalaniu oceny zachowania
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
§ 46 Uczniowie mają obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie Szkoły, wewnętrznych regulaminów i ustaleń władz szkolnych, a zwłaszcza: ...
16) dbania o odpowiedni i schludny wygląd zewnętrzny: a) noszenia czystego ubioru odpowiedniej długości, zakrywającego brzuch i bieliznę: strój uczennicy składa się z: długich spodni lub spódnicy nie krótszej niż 10 cm przed kolana (długość spódnicy wyznaczają wyprostowane ręce wzdłuż wyprostowanego tułowia); t-shirtu, bluzki, bluzy, swetra – zakrywających biodra, ramiona, posiadających stosowny (nieduży) dekolt; obuwia na płaskiej podeszwie, strój ucznia składa się z: długich spodni, a w okresie wiosenno – letnim spodni nie krótszych niż 10 cm przed kolana; t-shirtu, koszuli, bluzy, swetra, butów.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? /Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
§ 47
1.Od momentu wejścia ucznia na teren Szkoły obowiązuje zakaz korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych.
2.Uczniowie wnoszą telefony komórkowe i sprzęt elektroniczny na teren Szkoły za zgodą i na odpowiedzialność rodziców (prawnych opiekunów).
3.Szkoła nie ponosi odpowiedzialności materialnej za elektroniczny sprzęt ucznia wniesiony na teren Szkoły.
4.Uczeń może skorzystać z telefonu komórkowego lub innych urządzeń elektronicznych jedynie za zgodą nauczyciela i w jego obecności w sprawach pilnych tj. do kontaktu z rodzicami (prawnymi opiekunami).
5.Na terenie Szkoły obowiązuje zakaz nagrywania i robienia zdjęć sprzętem ucznia i przez uczniów.
6.O wykorzystaniu telefonu lub innych urządzeń elektronicznych na lekcji do celów edukacyjnych decyduje nauczyciel prowadzący dane zajęcia.
7.Uczniowie nieprzestrzegający zasad dotyczących korzystania z telefonu komórkowego wynikających z art. 47 mogą otrzymać od dyrektora Szkoły zakaz wnoszenie telefonu komórkowego na teren placówki.
8.Szkoła ma obowiązek pisemnie informowania rodziców (prawnych opiekunów) ucznia o nałożonym zakazie podczas indywidualnego spotkania z rodzicami (prawnymi opiekunami) albo przez wysłanie informacji w dzienniku elektronicznym z potwierdzeniem jej odbioru.
9.Od nałożonego zakazu określonego w punkcie 7 rodzice (prawni opiekunowie) mogą w ciągu trzech dni od dnia zawiadomienia wnieść pisemny sprzeciw do dyrektora Szkoły.
10.O uwzględnieniu lub odrzuceniu sprzeciwu rodziców (prawnych opiekunów) ucznia decyduje dyrektor Szkoły po zasięgnięciu opinii szkolnego pedagoga i wychowawcy oddziału.
11.Nieodrzucenie sprzeciwu w ciągu 14 dni od daty wniesienia jest równoznaczne z jego uwzględnieniem.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Nie, jest zabronione zabieranie uczniom ich własności
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy” - nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz, klucze znajdują się w czerwonych odpowiednio oznaczonych skrzyneczkach zawieszonych przy drzwiach, co umożliwia natychmiastowe ich użycie podczas ewakuacji.
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak)
- wnętrze szatni (Nie)
- teren wokół szkoły (Tak)
- inne (proszę wpisać jakie): boiska szkolne
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
Przewodnicząca Rady Rodziców niedostępna - okres urlopowy
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Nie
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców:
- materiały na szkolny festyn
- nagrody dla uczniów - szkolne i międzyszkolne konkursy, imprezy
- kserokopiarka dla nauczycieli do przygotowywania materiałów dydaktycznych
- zakup nagród dla uczniów na zakończenie roku szkolnych
- kwiaty na rocznice okolicznościowe
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
Regulamin Rady Rodziców z dnia 25.09.2017
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego - 09.10.2023 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”. -
Wnioski:
remont szatni przy sali gimnastycznej;
uruchomienie nagłośnienia - szkolny radiowęzeł;
uruchomienie zasady "szczęśliwy numerek";
dzień z telefonem komórkowym - PIĄTEK, PĄTECZEK, PIĄTUNIO";
zwolnienie uczniów klas ósmych z prac klasowych, sprawdzianów w terminie przez egzaminem OKE;
zmiana nauczyciela przedmiotu;
organizacja szkolnej dyskoteki;
uruchomienie szkolnego profilu na social mediach;
zorganizowanie strefy ciszy;
organizacja akcji charytatywnych, np. "Góra grosza", WOŚP, akcji na rzecz dzieci w Ukrainy, Szlachetna Paczka;
organizacja "nocowania w szkole";
organizacja imprez sportowych;
udostępnianie szkolnych boisk i terenu rekreacyjnego podczas przerw.
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
SU na początku każdego roku szkolnego wyraża opinie w sprawie dodatkowych dni wolnych od zajęć edukacyjno -wychowawczych, wyboru opiekuna SU. Ponadto tworzy pisemne opinie o pracy nauczyciela na wniosek dyrektora szkoły, który dokonuje oceny pracy nauczyciela. Przedstawiciele SU biorą udział w zbieraniu informacji o potrzebach uczniów, które- jeżeli jest to możliwe - są uwzględniane w planie pracy dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńczym na dany rok szkolny.
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? Nauczyciel współorganizujący kształcenia dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 16 godzin
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Przygotowanie: mgr psychologii z przygotowaniem pedagogicznym
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce? 587 uczniów
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? - 396 uczniów
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? - 9 uczniów
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? - 210 uczniów
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak
57 a. Jeżeli tak, to jakie? tylko łąka kwietna
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak funkcjonuję "różowe skrzyneczki"
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole - załącznik
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Nie, ale ma być realizowany od przyszłego roku szkolnego z inicjatywy Rady Rodziców
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
UZASADNIENIE
W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.
W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości, prosimy o kontakt: dopaminalaab@gmail.com
--
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.