SZKOŁA PODSTAWOWA NR 16 IM. BOLESŁAWA CHROBREGO
42-202 Częstochowa, ul. Ułańska 5/7
tel. 34 365 76 74
e-mail: sp16@edukacja.czestochowa.pl
www.sp16czest.szkolnastrona.pl
Częstochowa, 08.08.2024 r.
SP16.014.2.2024
Stowarzyszenie Dopamina Lab
W związku z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej z dnia 29 lipca 2024 r. Szkoła Podstawowa nr 16 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie udostępnia następujące informacje:
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie (tylko w przypadku sprawdzianów)
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
§ 55 pkt 3 ust. 1
Ustala się następujące ogólne kryteria ww. ocen:
ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
przedmiotu w danej klasie,
biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami
w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych objętych programem nauczania i wynikających z podstawy programowej, rozwiązuje zadania
o podwyższonym stopniu trudności,
umie formułować problemy i proponuje rozwiązania nietypowe,
jest twórczy i rozwija własne uzdolnienia,
osiąga sukcesy w szkolnych i pozaszkolnych konkursach, olimpiadach przedmiotowych lub zawodach sportowych;
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
§ 41 pkt 2 i pkt 4
Każdy uczeń ma obowiązek nosić strój galowy w czasie:
uroczystości szkolnych;
grupowych lub indywidualnych wyjść poza teren szkoły w charakterze reprezentacji;
imprez okolicznościowych, jeżeli taką decyzję podejmie dyrektor szkoły lub wychowawca klasy.
Uczeń ma obowiązek noszenia codziennego stroju szkolnego w stonowanych kolorach.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
§ 41 pkt 7
7. Podczas pobytu w szkole:
wprowadza się zakaz korzystania z telefonów komórkowych oraz innych urządzeń posiadających funkcje wykonywania połączeń, nagrywania dźwięku i obrazu, korzystania z Internetu w czasie zajęć edukacyjnych prowadzonych na terenie szkoły i poza nią; aparaty powinny być wyłączone, odpowiednio zabezpieczone;
zabrania się wykorzystywania aparatów telefonicznych oraz innych urządzeń
do robienia zdjęć, filmowania i nagrywania rozmów osób bez ich wiedzy i zgody;
dopuszcza się możliwość korzystania z telefonów komórkowych w nagłych wypadkach dotyczących bezpieczeństwa, zdrowia i innych sytuacji losowych oraz na przerwach międzylekcyjnych.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
§ 41 pkt 8
W przypadku złamania przez ucznia zakazu, o którym mowa w ust. 7 uczeń jest zobowiązany przekazać telefon komórkowy, aparat fotograficzny, MP3 lub urządzenie nagrywające do depozytu w sekretariacie szkoły – odbiór urządzeń jest możliwy wyłącznie przez rodziców ucznia.
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie/ Nie dotyczy
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców, – w załączeniu
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki, – w załączeniu
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców
Pomoce dydaktyczne, doposażenie klas, materiały do remontów, doposażenie stołówki szkolnej, zakup szafek szkolnych do przechowywania książek aby odciążyć plecy dzieci klas od 4-6, festyn szkolny, nagrody książkowe dla dzieci, zakup nagród do konkursów międzyszkolnych, zakup gier i naklejek edukacyjnych, oraz inne wydatki.
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców. - 21.09.2023 r.
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego. - 21.09.2023 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
§ 23
Prawo kandydowania (bierne prawo wyborcze) posiada uczeń, który osiąga co najmniej dobre wyniki w nauce i co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania.
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”. Nie dotyczy
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”. Nie dotyczy
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 9,5 h
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. -Psychologia, przygotowanie pedagogiczne
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce? 223
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 213
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? Nie dotyczy
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 114
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie? Ogród deszczowy, łąka kwietna
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
Częstochowa, dnia ………………..r.
…………………………………………
imię i nazwisko ucznia
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku ucznia przez
Szkołę Podstawową nr 16 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie
Ja niżej podpisany/a oświadczam, że wyrażam zgodę na nieodpłatne, wielokrotne utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku mojego dziecka dowolną techniką i w dowolnej formie przez Szkołę Podstawową nr 16 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie w postaci fotografii oraz filmów utrwalonych podczas zajęć, uroczystości, wycieczek oraz projektów szkolnych.
Ponadto Szkoła może także każdorazowo podpisać rozpowszechnianą fotografię lub film imieniem, nazwiskiem, nazwą szkoły, informacją o klasie/wieku lub osiągnięciu ucznia.
Powyższe dane osobowe przetwarzane będą w celu promowania i informowania
o działalności Szkoły za pośrednictwem:
strony internetowej: http://sp16czest.szkolnastrona.pl/ ;
kroniki szkolnej;
gazetki szkolnej „Szkołowisko” ;
gablot / tablic informacyjnych na korytarzu szkolnym.
Oświadczam, że zostałam/em poinformowana/ny, że mam prawo nie wyrazić zgody i mam prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
Zapoznałem/am się z treścią klauzuli informacyjnej do oświadczenia o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku.
.....................................................................................
czytelny podpis rodzica
Klauzula informacyjna do oświadczenia o wyrażeniu zgody
na utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej „RODO” informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 16 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie.
Z administratorem danych można skontaktować się:
listownie na adres: 42-202 Częstochowa, ul. Ułańska 5/7,
telefonicznie: 34 365 76 74,
poprzez e-mail: sp16@edukacja.czestochowa.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu promowania i informowania o działalności Szkoły.
Wizerunek i inne dane osobowe zawarte w kronice i gazetce szkolonej będą podlegały następnie obowiązkowi archiwizacji dokumentów wynikających z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wyrażonej zgody, w związku z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w nawiązaniu do art. 6 ust.1 lit. a RODO.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, a jej brak jest równoznaczny z niepublikowaniem danych osobowych w przestrzeni publicznej i nie powoduje żadnych negatywnych konsekwencji.
Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa oraz będą udostępniane podmiotom uprawnionym, na podstawie umów zawartych przez administratora danych do wsparcia obsługi działalności szkoły w zakresie świadczenia usług serwisowych i hostingowych dla użytkowanych systemów informatycznych, m.in. firmie zapewniającej hosting strony internetowej.
Dane osobowe przechowywane będą do momentu ustania celu przetwarzania lub do momentu cofnięcia zgody na wykorzystanie i rozpowszechnianie wizerunku. W przypadku Kroniki i gazetki szkolnej, okres archiwizacji wynosi 25 lat/ podlega kategorii Archiwalnej zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt obowiązującym w Szkole Podstawowej nr 16 im. Bolesława Chrobrego w Częstochowie.
Posiadają Państwo prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Państwu, także prawo do żądania usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania danych.
Posiadają Państwo prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawi zgody przed jej cofnięciem.
Mają Państwo prawo złożenia skargi na przetwarzanie danych przez Administratora do Prezesa UODO na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa.
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można kontaktować się z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych:
a. za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod.bfo@edukacja.czestochowa.pl
b. telefonicznie pod numerem 34 370 63 14.
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
UZASADNIENIE
W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.
W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości, prosimy o kontakt: dopaminalaab@gmail.com
--
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.