ZESPUŁ FLALUWEA UŚWIALUW TUM
W SIEDLISKU
62-112 Siedliskó, 3% ul.Kąsztwowa 19
tel. (068) 356 0) BR NIP 975-19-11-870
W ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA Z WNIOSKU O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI
PUBLICZNEJ
Wysłano:
29 lip 2024, 13:11:06
Otrzymano:
29 lip 2024, 13:11:09
Skrzynka:
zpowsiedliskuQ)poczta.onet.pl
Od:
DopaminaLab <sprawa-72177Qinfo.szkolajestnasza.pl>
Do:
zpowsiedliskuQpoczta.onet.pl
Temat:
Wniosek o informację DOPAMINA LAB
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do
informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dOIPAmina Lab o odpowiedź na
następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres
email sprawa-72177Qinfo.szkolajestnasza.pl
Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej).
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie
(np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez
podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie
odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z
załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub
odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich
wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym odpowiedź na wniosek nie
powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce
przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa,
itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
Wagi dla poszczególnych aktywności i same aktywności ustalają nauczyciele dla swoich
przedmiotów w PZO. Tytuł laureata konkursu przedmiotowego (waga 6), sprawdzian/test
(waga 3, 4, 5 lub 6), praca klasowa (waga 4 lub 5), kartkówka (waga 2 lub 3), odpowiedź
ustna (waga 3), prezentacja (waga 3 lub 4), zadanie domowe (już nie), prace plastyczne
(waga 3), aktywność własna (waga 1, 2 lub 6), praca na lekcji indywidualna i w grupach
(waga 1 lub 2), ćwiczenia fizyczne/taniec (waga 1 lub 3), praca z mapą (waga 2), śpiew
(waga 4), gra na instrumencie (waga 6), udział w konkursach (waga 5 lub 6),
zeszyt/ćwiczenia (waga 1 lub 2), wejściówka (waga 1), dyktando (waga 4 lub 5), głośne
czytanie (waga 1), recytacja/inscenizaeja (waga 1), projekt (waga 3) i inne ustalone przez
nauczyciela z uczniami na początku roku. Wagi dla poszczególnych form sprawdzania
wiedzy i umiejętności są pomiędzy 1 a 6 ustala je nauczyciel przedmiotu.
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi
(w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do
6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie
szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się
może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
1) podziały średnich ważonych na poszczególne oceny:
e) celujący — od 5,3
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny?
Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące
się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące
się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się?
Tak/Nie_
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące
się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad
(wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia
biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły?
Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o
zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
1. Uczeń i słuchacz ma obowiązek ( przestrzegania postanowień zawartych
w Statucie i innych przepisach prawa, a zwłaszcza dotyczących:
11) wyłączanie telefonów komórkowych oraz innych | prywatnych
urządzeń elektronicznych, w czasie trwania zajęć lekcyjnych oraz w czasie
korzystania z pomieszczeń biblioteki szkolnej.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w
przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi
warunkami? Tak/Nie
Jest osobna Procedura.
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”. W sekretariacie, w wyznaczonym miejscu.
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzicjopiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
= otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem
wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać
kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie): hala sportowa, kompleks boisk „Orlik”
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców?
Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennice podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Niel/Nie dotyczy, jesteśmy
placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność
szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy,
jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w
której nie tworzy się Rady Rodziców.
Odp. Ad 34 Rada Rodziców nie publikuje/ przedstawia rocznego.
sprawozdania finansowego społeczności szkolnej, wszelkie informacje
dotyczące wydatków oraz tabele poniesionych wydatków w roku szkolnym są
dostępne dla zainteresowanych u przewodniczącej. Wszelkie wydatki są na
bieżąco omawiane za zebraniach Rady Rodziców, zarówno dla ich
zatwierdzenia (przed poniesieniem), jak i okresowo dla podliczenia
poniesionych kosztów w danym roku szkolnym. Każdy oddział ma
przedstawiciela w radzie rodziców (zwykle 3 przedstawicieli), którzy na
bieżąco przekazują informację w swoich oddziałach.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest
publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy,
jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez
Radę Rodziców.
Odp. 35
- dofinansowanie wycieczek szkolnych,
- upominki okolicznościowe (Dzień Nauczyciela, Mikołajki, Tłusty Czwartek,
Dzień Wiosny)
= nagrody w konkursach szkolnych — przedmiotowych i okolicznościowych
organizowanych podczas całego roku szkolnego
= nagrody na koniec roku szkolnego zw ayniki w nauce, sportowe,
reprezentowanie szkoły i wyniki w konkursach zewnętrznych | (powiatowych,
wojewódzkich, ogólnopolskich itp.)
= organizacja dnia dziecka (zabawa i poczęstunek)
- wspomaganie w różnych wydarzeniach organizowanych w szkole (Dni
Patrona, Bieg Niepodległości) zakup wody dla uczestników, zakup tulipanów
— cebulek sadzonych przez uczniów i rodziców w czasie organizowanej.
imprezy
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
22.04.2008 r.
37. Proszę o wpisanie "nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
Uczniowskiego. 30.09.2019 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc
kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
Warunki:
= przewodniczącym może być każdy uczeń z klasy IV-VII
< kandydata na przewodniczącego zgłaszają przedstawiciele klas, bądź sam
zainteresowany, do opiekuna Samorządu Uczniowskiego,
= kandydat w ciągu miesiąca zapoznaje młodzież z własnym programem
= po zgłoszeniu kandydatury kandydat może przeprowadzać kampanię wyborczą
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział
nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej
oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i
w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”. "nie dotyczy”
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w
jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”. "nie dotyczy”
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty
zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
nauczyciel wspomagający, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 0,5 etatu
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów. Studia stacjonarne — 5 letnie
ADMINISTRACYJNE
45.Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
W trakcie zakładania niezależnej od Urzędu Gminy
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa
placówce? 213
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 213
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 144
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację?
Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech
latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano
specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół
szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące
(w przypadku fali upałów)? Tak/Nie klimatyzacja w pomieszczeniach administracji
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa
altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień
(stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek (stołówka zapewnia dwa dania i
deser w jednej cenie)
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)?
Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i
innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np.
polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na
terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki
jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych?
Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie
wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
ZGODA NA PUBLIKACJĘ WIZRUNKU DZIECKA
Wyrażam zgodę na wykorzystanie przez Zespół Placówek Oświatowych w Siedlisku wizerunku
mojego dziecka:
(imię i nazwisko dziecka/dzieci)
do promowania działań związanych z realizacją celów dydaktycznych, wychowawczych
i opiekuńczych poprzez upowszechnianie zdjęć oraz materiałów filmowych zarejestrowanych
podczas realizacji zajęć, konkursów i innych uroczystości w budynku oraz w mediach (Internecie,
prasie, telewizji, gazetkach). Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, że wizerunek mojego dziecka
będzie wykorzystywany wyłącznie w celu promocji placówki i nie będzie naruszał godności
mojego dziecka.
Informuję, że zostałam/em poinformowana/y, iż podanie danych jest dobrowolne
i przysługuje mi prawo dostępu do treści tych danych, ich poprawienia oraz żądania ich usunięcia
jak również wycofania powyższej zgody.
telny podpis rodzica/ opiekuna prawnego)
IN '0 MACJA O VAR AN ni (CH OSC BO]
W związku z art. 13 ust. I i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy Panią/Pana, że:
1. Administratorem danych osobowych jest: Zespół Placówek Oświatowych w Siedlisku, ul. Kasztanowa
19, 67-112 Siedlisko.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: tel. 76 300 01 40, mail: iodo(Qamt24.biz
Dane osobowe dziecka będą przetwarzane w celu publikacji wizerunku.
4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest: art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda) — osoba, której dane dotyczą
wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów.
5. Odbiorca lub kategorie odbiorców: Podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów powierzenia oraz
uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa.
6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane.
W szczególności dane mogą być również przetwarzane przez wynikający z przepisów prawa okres związany z
dochodzeniem i przedawnieniem roszczeń.
7. Dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
8. Posiada Pani/Pan prawo do edycji, wglądu, informacji o źródle pozyskania, sprzeciwu na dalsze przetwarzanie, a
także prawo do bycia zapomnianym, chyba że w przepisach prawa wyraźnie wskazano inaczej lub żądanie stoi w
sprzeczności z prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
9. Posiada Pani/Pan prawo do wycofania wyrażonej zgody. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie będzie miało
wypływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu jej wycofania.
10.Posiada Pani/Pan prawo: wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa,
11. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
12.Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
w
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet
Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację
Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie,
prosze o wpisanie "nie dotyczy”. "nie dotyczy”
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu
Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie,
prosze o wpisanie "nie dotyczy”. "nie dotyczy”
UZASADNIENIE
W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające przemiany.
Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem
jest zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i
rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej
ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych
praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do
wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie
elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość
oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające
oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem.
Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki
i Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.
W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości,
prosimy o kontakt: dopaminalaabQ gmail.com
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną, oddolną inicjatywą
pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy rekomendacje (w
tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich.