Stan na dzień 2.08.2024 r.
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje
stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.)
funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
Załączniki nr 1
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem
średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w
codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie
dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły
przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły,
przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną
ocenę bieżącą? Tak/Nie, takie informacje zawarte są w PZO z poszczególnych przedmiotów
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o
zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
$ 69ust. 1 pkt 1 Statutu I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Radomiu cytat:
„1. Ustala się następujące ogólne wymagania na poszczególne oceny:
1) ocena: celujący
a) nabyte wiadomości: zasób w pełni zgodny z wymaganiami realizowanego przez nauczyciela programu lub
wykraczający poza jego ramy (wynikający z samodzielnej pracy i zainteresowań ucznia); pełne
uporządkowanie wiadomości,
b) przyswojone umiejętności: biegłe posługiwanie się zdobytą wiedzą, w tym także do rozwiązywania
problemów nietypowych lub o zwiększonym stopniu trudności; znajomość terminologii właściwej dla
przedmiotu, poprawne i biegłe posługiwanie się nią,
c) inne wymagania: rozległe zainteresowanie przedmiotem, twórcza aktywność na lekcjach, wysoki stopień
kondensacji wypowiedzi w zakresie realizowanych treści;”
1
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
10a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub
istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w
punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania ! paznokci, noszenia biżuterii lub/i
makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o
wpisanie „nie dotyczy”.
$ 82 Statutu I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Radomiu cytat:
„1. W Szkole nie obowiązuje wzór. jednolitego stroju szkolnego.
2. W Szkole obowiązuje strój: codzienny, sportowy, galowy i odświętny strój szkolny.
3. Uczniów obowiązuje zmienne obuwie Sportowe na białej podeszwie.
4. Codzienny strój ucznia powinien być estetyczny, skromny, czysty i funkcjonalny.
5. Codzienny strój nie może eksponować odkrytych ramion, pleców, nóg, brzucha, głębokich
dekoltów, manifestować przynależności do subkultur młodzieżowych i posiadać nadruków
o charakterze obraźliwym lub prowokacyjnym.
6. Dziewczęta mogą nosić zarówno spódnice, jak i spodnie; zabrania się jednak noszenia
szortów i spódnic krótszych niż do połowy uda.
7. Chłopców obowiązują długie spodnie w stonowanych kolorach; w miesiącach letnich
mogą to być spodnie nie krótsze niż do połowy uda.
8. Na terenie Szkoły dopuszcza się noszenie kolczyków tylko w uszach.
9. Na terenie Szkoły nie można eksponować posiadanych tatuaży.
10. Podczas lekcji wychowania fizycznego oraz zajęć sportowych obowiązuje zmiana obuwia,
skarpet i stroju na strój sportowy.
11. Podczas uroczystości wynikających z ceremoniału szkolnego, wyjść poza teren Szkoły
o charakterze reprezentacyjnym oraz imprez okolicznościowych, ucznia obowiązuje strój
galowy lub odświętny strój szkolny.
12. Pełen odświętny strój szkolny składa się z togi i biretu w kolorze czerwonym.
13. Strój galowy ucznia stanowi:
1) dla dziewcząt — granatowa lub czarna spódnica lub spodnie i biała bluzka;
2) dla chłopców — granatowe lub czarne spodnie i biała koszula.
14. Wygląd ucznia nie może mieć wpływu na oceny z przedmiotu.
15. Uwagi nauczyciela dotyczące niewłaściwego wyglądu ucznia powinny być skierowane do
niego indywidualnie, a nierespektowanie ich powoduje zastosowanie postanowień
regulaminowych zawartych w Statucie Szkoły.
16. W przypadku nagminnego niestosowania się do zasad ubioru zgodnych ze Statutem Szkoły
stosuje się odpowiednie dla czynu kary wymienione w $ 87. ust. 3.”
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie Jest strój galowy.
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie - stroju galowego
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Uczniowie mają strój galowy wypożyczany na czas edukacji
szkolnej od szkoły. Po ukończeniu szkoły zwracają szkole.
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie
odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
$ 85 Statutu I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Radomiu cytat:
„1. W czasie przerw uczeń może korzystać z telefonu komórkowego lub innego urządzenia
elektronicznego w celach dydaktycznych i prywatnych, jednak w czasie lekcji telefon komórkowy powinien
być wyłączony lub mieć wyłączony sygnał dźwiękowy i wibracyjny.
2. Uczeń może skorzystać z telefonu komórkowego lub innego urządzenia elektronicznego podczas lekcji
jedynie na polecenie nauczyciela i za jego zgodą.
3. W przypadku nagminnego korzystania z telefonu komórkowego lub innego urządzenia elektronicznego bez
zgody nauczyciela stosuje się odpowiednie dla czynu kary wymienione w $ 87. ust. 3.
4. Bezwzględnie zakazuje się wnoszenia przez uczniów i nauczycieli telefonów komórkowych na salę
egzaminacyjną, gdzie odbywa się egzamin maturalny.
5. Zakazuje się nagrywania, fotografowania oraz publikacji wizerunku bez zgody osoby zainteresowanej.
6. Szkoła nie ponosi żadnej odpowiedzialności materialnej za uszkodzenie, zaginięcie telefonu komórkowego
oraz urządzeń elektronicznych na terenie placówki.”.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy
uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z
lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw
lekcyjnych? Tak/Nie Na patio, boisko szkolne.
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
= otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
= otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w
postaci monitoringu? Tak/Nie
27a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy,
jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej
kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie
tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o
sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której
nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
<= własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe
wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców
Państwa placówki. — Załącznik nr 2
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie
internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy
się Rady Rodziców. Informacje są przekazywane na zebraniach rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców.
Monitor interaktywny, Zakup nagród dla uczniów, zwrot kosztów podróży na olimpiady,
konkursy, itp.
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
- 12.09.2018 r.
37. Proszę o wpisanie "nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego.
— 13.03.20218 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do
organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i
nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji
Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich
sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”. - 9
1. Wniosek Samorządu Uczniowskiego w sprawie przyznania stypendium Prezesa Rady Ministrów
na danego ucznia w danym roku szkolnym: 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024.
2. Wniosek Samorządu Uczniowskiego w sprawie wytypowania uczniów na „Mistrza Frekwencji”
za I okres roku szkolnego: 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024.
3. Wniosek Samorządu Uczniowskiego w sprawie wytypowania uczniów na „Mistrza Frekwencji”
za Il okres roku szkolnego 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024.
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w jakich
sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”. - 16
1. Opinia Samorządu Uczniowskiego w sprawie dodatkowych wolnych dni od zajęć dydaktyczno —
wyrównawczych w oku szkolnym: 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024.
2. Opina w sprawie długość przerw międzylekcyjnych obowiązujące w roku szkolnym 2021/2022,
2022/2023, 2023/2024.
3. Opinia Samorządu Uczniowskiego w sprawie przedmiotów realizowane przez uczniów w zakresie
rozszerzonym na cykl kształcenia: 2021-2025, 2022-2026, 2023-2027, 2024-2028.
4. Opinia Samorządu Uczniowskiego w sprawie średniej ocen od której jest przyznawane stypendium
za wyniki w nauce po I okresie roku szklonego: 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024.
5. Opinia Samorządu Uczniowskiego w sprawie średniej ocen od której jest przyznawane stypendium
za wyniki w nauce po II okresie roku szklonego: 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z
zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? - 11/22, wymiar etatu 0,5
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych
kursów.
Ukończone studia SWPS Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny w Katowicach, tytuł magister
z psychologii przygotowaniem pedagogicznym.
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce? - 381
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? - 64
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? - 0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? -0
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne
urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza
wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku
fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.:
ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka
szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
<nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych
w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać
podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych
korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka
prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie
placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest
udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku
dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole. — Załącznik nr 3
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny?
Tak/Nie
70a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego
Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie
dotyczy”.
70b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego
Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, proszę o wpisanie "nie dotyczy”.
PZ ołmwa OX.0$, OU!
i Liceum Ogólnoksztaichce _ DYREKTO SZKOŁY „, zła,
im. Mikołaja Kopernika w Radomiu a . Ce al *
26-600 Radom, ul. S. Żeromskiego 10 mgr Agnieszka Ścieglię
tel. 48/ 36 276 55