Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez TECHNIKUM MORSKIE W ŚWINOUJŚCIU
w sprawie Szkoła jest nasza #856
z TECHNIKUM MORSKIE W ŚWINOUJŚCIU
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z TECHNIKUM MORSKIE W ŚWINOUJŚCIU i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Zespół Szkół Morskich w Świnoujściu przesyła odpowiedzi na pytania
*:**OCENIANIE*
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? *Tak*/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- *Librus *
- Vulcan
- inne (jakie?)2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa
placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/*Nie*3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/*Nie*
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna,
praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do
nich wagi? Nie dotyczy4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie
lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/*Nie*5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami
bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny
wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/*Nie dotyczy*6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w
statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/*Nie*
- za brak pracy domowej? Tak/*Nie*
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/*Nie*7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w
jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/*Nie*8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę
celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.1) *ocenę celującą* otrzymuje uczeń, który:
a) opanował wiadomości i umiejętności wskazane w podstawie programowej,
b) biegle posługuje się wiadomościami i umiejętnościami w rozwiązywaniu
problemów teoretycznych i praktycznych wskazanych w programie nauczania dla
danego przedmiotu i klasy,c) potrafi zastosować posiadaną wiedzę i umiejętności w sytuacjach
nietypowych.*ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA*
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system
punktowej oceny? *Tak*/Nie10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby
uczące się? Tak/*Nie* (są ograniczenia)
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? *Tak*/Nie/Nie
dotyczy11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby
uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? *Tak*/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? *Tak*/Nie/Nie
dotyczy12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące
się? *Tak*/Nie (są ograniczenia, makijaż delikatny)
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? *Tak*/Nie/Nie
dotyczy13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby
uczące się? *Tak*/Nie (są ograniczenia)
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? *Tak*/Nie/Nie
dotyczy14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad
(wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- *upomnienie nauczyciela/nauczycielki*
-
* upomnienie dyrektora/dyrektorki*- *nagana*
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci,
noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na
terenie szkoły? *Tak*/Nie16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu
szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.1. Zespół Szkół Morskich jest szkołą mundurową. Ubiór szkolny wzorowany
jest na mundurze marynarskim.1) W szkole obowiązuje następujące umundurowanie:
a) bluza mundurowa koloru czarnego z kołnierzem marynarskim i krawatem,
b) spodnie mundurowe czarne (dla dziewcząt dopuszcza się spódnicę
mundurową czarną, długość spódnicy – do kolan ±5 cm),c) półbuty koloru czarnego (łącznie z podeszwami), w okresie zimowym
trzewiki koloru czarnego (łącznie z podeszwami) na niewysokim obcasie,d) skarpetki koloru czarnego, jednolite,
e) koszulka marynarska biała z niebieskim obszyciem,
f) koszulka polo koloru granatowego z logo szkoły (w okresie letnim i
przejściowym),g) kurtka mundurowa z emblematem szkoły,
h) sweter mundurowy czarny z trwale przyszytą patką (w okresie zimowym
i przejściowym),i) emblemat szkoły i patki.
j) czapka marynarska, noszona w czasie uroczystości szkolnych lub
podczas reprezentowania szkoły.2) W szkole obowiązują okresy mundurowe: letni (od 1 maja do 30 września)
oraz zimowy (od 1 listopada do 30 kwietnia). Miesiące październik i
kwiecień są miesiącami przejściowymi.17. Czy w szkole obowiązują mundurki? *Tak*/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/
*Nie*
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Około 540 zł, pokrywa szkoła.18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole?
Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.1. Uczeń ma obowiązek:
a) przestrzegać zakazu używania telefonów komórkowych i innych urządzeń
elektronicznych na zajęciach edukacyjnych bez zgody nauczyciela;19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy,
w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi
warunkami? Tak/*Nie*20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane
telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- *nie dotyczy*22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności
lub/i zwalniać się z lekcji? *Tak*/Nie/Nie dotyczy*BEZPIECZEŃSTWO*
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w
trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? *Tak*/Nie24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/*Nie*
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/*Nie*25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- *otwarte*26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- *otwarte *27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub
terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? *Tak*/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można
wybrać kilka):
- korytarze (*Tak*/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/*Nie*)
- teren wokół szkoły (*Tak*/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy*ORGANY SZKOŁY*
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/*Nie*
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? *Tak*/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady
Rodziców? *Tak*/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się
Rady Rodziców31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację
wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie
dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady RodzicówJest to w kompetencji Rady Rodziców, nie w kompetencji Szkoły
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady
RodzicówJest to w kompetencji Rady Rodziców, nie w kompetencji Szkoły
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady RodzicówJest to w kompetencji Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w
której nie tworzy się Rady Rodziców.Jest to w kompetencji Rady Rodziców
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania
finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.Jest to w kompetencji Rady Rodziców
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest
publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie
dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.Jest to w kompetencji Rady Rodziców
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24
przez Radę Rodziców.Jest to w kompetencji Rady Rodziców
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady
Rodziców.2018 rok
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady
Rodziców.38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
Uczniowskiego.2015 rok
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica,
by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/*Nie*
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą
udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/*Nie*41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie
Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? *Tak*
/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu
Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie
dotyczy”.Sprawy dotyczące dni kolorowych
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu
Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie
dotyczy”.Opinie dotyczące laureatów, organizacje roku szkolnego
*KADRY*
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie
etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? *Tak*/Nie43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich
jest?44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/*Nie*
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
kierunkowego i ukończonych kursów.*ADMINISTRACYJNE*
45. Czy szkoła prowadzi BIP? *Tak*/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? *Tak*/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w
Państwa placówce? 40548. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 69
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 0
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? ok.300
*ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ*
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat
termomodernizację? Tak/*Nie*52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych
trzech latach? *Tak*/Nie53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła
energii? *Tak*/Nie54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano
specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku
i/lub wokół szkoły)? Tak/*Nie*55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za
oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/*Nie*56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania
chłodzące (w przypadku fali upałów)? *Tak*/Nie (w niektórych salach)57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje
bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna,
park kieszonkowy, żywa altana? Tak/*Nie*
57 a. Jeżeli tak, to jakie?58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy
dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
-
*nie, uczniowie mają wybór*59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski,
tampony)? Tak/*Nie**INNE*
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? *Tak*
/Nie62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/*Nie**Firma zewnętrzna*
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie? Nie znamy wysokości opłat64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania
upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i
innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/
*Nie*65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi
realizującymi usługi na terenie placówki? *Tak*/Nie66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na
terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/*Nie*/Nie
dotyczy67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie
internetowej? Tak/*Nie*68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach
społecznościowych? Tak/*Nie *69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.Nie dotyczy
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny
Budżet Partycypacyjny? Tak/*Nie*
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na
realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.Nie dotyczy
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu
Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli
nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.Nie dotyczy
pon., 29 lip 2024 o 13:34 DopaminaLab <{{ email }}>
napisał(a):> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy
> o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia
> dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
> *Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na
> adres email {{ email }}
> <{{ email }}>*
>
> Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1
> ustawy o dostępie do informacji publicznej).
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, *zgodnie z numeracją*, poprzez
> zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej
> odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji
> lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli
> odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o
> załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do
> dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko
> odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym *odpowiedź na wniosek nie powinna
> zająć więcej niż 30-40 minut*.
>
> *OCENIANIE*
>
> 1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
> 1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
> - Librus
> - Vulcan
> - inne (jakie?)
>
> 2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa
> placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
>
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
> 3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna,
> praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do
> nich wagi?
>
> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie
> lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
>
> 5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce
> ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są
> oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
> - za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
> - za brak pracy domowej? Tak/Nie
> - za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
>
> 7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w
> statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w
> jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
>
> 8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę
> celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
>
> *ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA*
>
> 9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system
> punktowej oceny? Tak/Nie
>
> 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby
> uczące się? Tak/Nie
> 10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby
> uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
> 11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące
> się? Tak/Nie
> 12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby
> uczące się? Tak/Nie
> 13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> 14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających
> zasad (wymienionych w punktach 10-13):
> - punkty ujemne z zachowania
> - upomnienie nauczyciela/nauczycielki
> - upomnienie dyrektora/dyrektorki
> - nagana
> - nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci,
> noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
> - inne (jakie?)
>
> 15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na
> terenie szkoły? Tak/Nie
>
> 16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu
> szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
>
> 17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
> 17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
> Tak/Nie
> 17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>
> 18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole?
> Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
>
> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy,
> w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi
> warunkami? Tak/Nie
>
> 20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane
> telefony?
> Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
>
> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
> - rodzic/opiekun prawny
> - uczeń/uczennica
> - nie dotyczy
>
> 22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
> nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
>
> *BEZPIECZEŃSTWO*
>
> 23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w
> trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
>
> 24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
> - wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
> - udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
>
> 25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
> - zamknięte na klucz
> - otwarte
>
> 26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
> - zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
> - otwarte
>
> 27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub
> terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
> 27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem
> (można wybrać kilka):
> - korytarze (Tak/Nie)
> - wnętrze szatni (Tak/Nie)
> - teren wokół szkoły (Tak/Nie)
> - inne (proszę wpisać jakie):
> - nie dotyczy
>
> *ORGANY SZKOŁY*
>
> 28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
>
> 29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
>
> 30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady
> Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się
> Rady Rodziców
>
> 31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację
> wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie
> dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
>
> 32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
> społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
> Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady
> Rodziców
>
> 33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> - indywidualnym koncie jednego z rodziców
> - własnym koncie Rady
> - rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
> - nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
>
> 34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
> sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w
> której nie tworzy się Rady Rodziców.
> 34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania
> finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
> 34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest
> publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie
> dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
>
> 35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24
> przez Radę Rodziców.
>
> 36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady
> Rodziców.
>
> 37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady
> Rodziców.
>
> 38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
> Uczniowskiego.
>
> 39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica,
> by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
> 39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
>
> 40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą
> udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
>
> 41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie
> Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły?
> Tak/Nie
> 41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu
> Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie
> dotyczy”.
> 41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu
> Uczniowskiego i w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie
> dotyczy”.
>
> *KADRY*
>
> 42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie
> etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
>
> 43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile
> ich jest?
>
> 44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
> kierunkowego i ukończonych kursów.
>
> *ADMINISTRACYJNE*
>
> 45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
>
> 46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
>
> 47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w
> Państwa placówce?
>
> 48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii?
>
> 49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki?
>
> 50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ?
>
> *ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ*
>
> 51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat
> termomodernizację? Tak/Nie
>
> 52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych
> trzech latach? Tak/Nie
>
> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła
> energii? Tak/Nie
>
> 54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj.
> zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza
> wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
>
> 55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za
> oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
>
> 56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania
> chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
>
> 57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje
> bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna,
> park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 57 a. Jeżeli tak, to jakie?
>
> 58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy
> dzień (stołówka szkolna)?
> - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
> - tak, wegetariańskie
> - tak, wegańskie
> - tak, wegetariańskie i wegańskie
> - nie
>
> 59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
> - tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest
> wyższa)
> - tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
> - nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
> - nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
>
> 60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski,
> tampony)? Tak/Nie
>
> *INNE*
>
> 61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
> Tak/Nie
>
> 62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
> przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
>
> 63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
> Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
>
> 64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania
> upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i
> innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)?
> Tak/Nie
>
> 65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi
> realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
>
> 66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na
> terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie
> dotyczy
>
> 67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie
> internetowej? Tak/Nie
>
> 68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach
> społecznościowych? Tak/Nie
>
> 69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na
> wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
>
> 70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny
> Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
> 70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na
> realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu
> Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
> 70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu
> Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli
> nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
>
> *UZASADNIENIE*
> W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające
> przemiany. Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia
> codziennego. Naszym celem jest zdiagnozowanie obszarów trudności i
> wyzwań, związanych ze zmianami i rzeczywistością szkolną oraz na tej
> podstawie opracowanie publikacji zawierającej ustandaryzowaną i
> usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych praktyk celem
> wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do
> wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie
> elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie,
> równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć
> kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć
> dzieci i młodzież opieką i wsparciem. Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im. Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła
> jest nasza.
>
> W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub
> wątpliwości, prosimy o kontakt: *{{ email }}*
> <{{ email }}>
> --
>
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 r. i jest wspólną,
> oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i
> nauczycielek oraz osób uczących się.
> Prowadzimy projekty edukacyjne, na podstawie zebranych danych opracowujemy
> rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i
> ogólnopolskich.
>
>--
Z wyrazami szacunku
Sekretariat ZSMSekretariat ZSM
Zespół Szkół Morskich w Świnoujściu
530 701 224 <530701224>
{{ email }}
www.zsm.edu.pl
ul. Sołtana 2, 72-602 Świnoujście